Skip to main content

In mijn aanluitpakket bevat een ethernetkabel van 1,8m. Dit is veel te kort. In de omschrijving staat dat er een 7m kabel wordt geleverd. Dit is echter niet het geval.

Beste ​@bertVdiesen in iedere radio/tv-zaak in je woonplaats verkopen ze LAN-kabels in iedere door jou gewenste lengte.

Let wel op de kwaliteit: minimaal CAT5e of CAT6.

Het is voor het eerst dat ik lees dat je (standaard) zo'n lange kabel krijgt, de lengte die je nu hebt gehad is het meest gangbaar en in de regel ruim voldoende voor in de meterkast.

De 7 meter-kabel wordt in het installatiepakket geleverd voor de verbinding tussen het modem en de tv-ontvanger.

Piet.

Precies Piet. Maar niet in mijn installatie pakket.

Hi ​@bertVdiesen, KPN levert standaard ook geen kabel van 7 meter bij een installatiepakket. Waar heb je dit precies gelezen?

Paar jaar geleden zat het er nog wel bij ik had een platte kabel er toen bij van 5 meter met gele stekkers.

tegenwoordig zit er alleen kabel in van NTU naar Modem (rode utp)

https://www.kpn.com/service/kpn-tv-plus-box-gebruiken

Mocht je een UTP kopen voor je ontvangers cat5e is meer dan voldoende hiervoor.

Cat6 is overkill voor de TV+ ontvanger.

Was gisteren wat oude dozen aan het weggooien.

In een doos van de tv-ontvanger van KPN zaten nog wat kabels, waaronder HDMI en een 10m netwerkkabel. Deze heeft KPN dus in het verleden wel meegeleverd,

Donald

Was gisteren wat oude dozen aan het weggooien.

In een doos van de tv-ontvanger van KPN zaten nog wat kabels, waaronder HDMI en een 10m netwerkkabel. Deze heeft KPN dus in het verleden wel meegeleverd,

Donald

Klopt inderdaad dat was vroegah ;)

Staat anders nog steeds in de app bij installatie instructies 

Het plaatje wat je nu laat zien zijn is de installatieinstructie van de tv ontvanger.

Jij bent bezig met de installatie van het glasvezelkastje en het modem. 

Dat zijn dus 2 verschillende dingen. Je gebruikt de verkeerde installatieinstructie 😉

Bij alleen internet zit er inderaad een kabel bij waar je helemaal niks aan hebt. Serieus 1.5 meter 😫 maar goed KPN moet bezuinigen klaarblijkelijk.

Ben bang dat die instructie online niet meer klopt.

aangezien in het tv+ installatie pakket geen lange kabel meer zit volgens de site.

Bij alleen internet zit er inderaad een kabel bij waar je helemaal niks aan hebt. Serieus 1.5 meter 😫 maar goed KPN moet bezuinigen klaarblijkelijk.

Je kan het bezuinigen noemen, maar het zal ook zeker vanuit duurzaamheidsredenen gedaan worden. Elke klant een lange kabel opsturen die vervolgens in de prullenbak of in een lade verdwijnt is natuurlijk ook iets van te zeggen. 

Ik heb ook diverse keren op het forum gelezen dat, wanneer je hier om vraagt, je een langere kabel alsnog opgestuurd kan krijgen.

Maar samengevat klopt de tekst over de 7 meter kabel bij een tv-ontvanger inderdaad niet. Wellicht dat deze er vroeger wel bij zat. Maar tegenwoordig niet meer. 

Dan blijft er niets anders over dan snel een langere te bestellen.

Dan blijft er niets anders over dan snel een langere te bestellen.

Of even naar een lokale winkel een halen, zoals ik eerder schreef, dan heb he er meteen profijt van ​@bertVdiesen 

​@bertVdiesen Een 10m Cat6 van action is langer en beter dan een 7m Cat5e van KPN, en kost nog geen 3,-€

Niet voorradig hier bij Action. Nu een besteld internet. Bedankt iedereen voor de input.

De 7 meter-kabel wordt in het installatiepakket geleverd voor de verbinding tussen het modem en de tv-ontvanger.

Piet.

Afgelopen voorjaar nog een installatiepakket met een 7 meter-kabel ontvangen.

Piet.

Bedankt Piet, helaas nu dus niet meer.

Bij het modem/glasvezelkastje is nog nooit een kabel geleverd van 7 meter. Die lange kabel zat bij de tv ontvanger. 

Bij het modem/glasvezelkastje is nog nooit een kabel geleverd van 7 meter. Die lange kabel zat bij de tv ontvanger. 

Daar gaat het hier ook om volgens mij.

Piet.

Bedankt Piet, helaas nu dus niet meer.

Bij mij werkt de TV+-box overigens ook prima via wifi.

Piet.

Reageer