Skip to main content

Hallo,

Ik vind dat onze snelheid 98mb/s te langzaam is via dsl…nu weet ik dat het mogelijk is om een extra dsl kabel aan te sluiten zodat het verdubbelt word. nu werd me verteld dat ze dat niet meer doen ivm glasvezel… maar voordat er hier glasvezel ligt ben je 2 jaar verder geheid…

 

dus hoe gaan we dit oplossen? 

Wat zegt de site van kpn als je net doet alsof je een bestelling doet? Je krijgt dan te zien welke snelheid er leverbaar is op jouw adres. Als dat ook ca 98 is dan is dat ook meteen het maximaal haalbare. 


Niet.

 

Als er geen 2e ader beschikbaar is om mee te laten doen, dan bllijft het dus bij 1 ader. En op een 1 aderige koperlijn, is de max al snel zo rond de 100mb.

KPN gaat geen tijd en geld investeren in een netwerk dat er toch uit gaat.

Weet je zeker dat er geen 2e ader beschikbaar is bij jou? Welke max snelheid geeft de postcode check aan?

 

100mb is op zich best al heel snel. De meeste mensen hebben hier mee dan genoeg aan.

Doe je speciale dingen die meer snelheid nodig hebben?


Nee er is geen 2de ader beschikbaar, en ik snap best dat ze er geen tijd en geld in willen stoppen ivm glasvezel, zoals ik al gezegd had. Maar voordat het glasvezel er is gaat nog wel ff duren…

Wat ik doe, ik mag graag in mijn vrije tijd gamen, zodra ik mijn computer aan zet en er is maar 1 klein updatetje van iets dan gaat de kpnbox in de woonkamer al haperen en vast lopen, dat vind ik niet normaal…

Bijde apparaten zijn met kabel verbonden..

98mb is onze max snelheid. 

Ik heb ook al snel internet buitenaf aangevraagd maar daar komen we niet voor in aanmerking…

Ik had gehoopt dat ze iets willen doen tot glasvezel er is.. 


Welk type modem heb je?


at ik doe, ik mag graag in mijn vrije tijd gamen, zodra ik mijn computer aan zet en er is maar 1 klein updatetje van iets dan gaat de kpnbox in de woonkamer al haperen en vast lopen, dat vind ik niet normaal…

Dat is het ook niet. Tv (en telefoon) zou voorrang moeten krijgen en de TV-ontvanger zou niet moeten haperen, bij geen enkele internet download. Tenzij - naar ik heb begrepen - je tv+ hebt én niet live kijkt; dan wordt het TV-signaal 'n.l. een "gewone" internet stream die gewoon moet concurreren met andere internet (download)streams. 


Ik heb een experia box v10, en mijn tv ontvanger is kpn tv+ box model diw7022, 


Het lijkt erop dat de tv+ diw7022 gebruik maakt van unicast i.p.v. multicast.
Topic met info over dit probleem


Nee gebruikt multi,