Skip to main content

Ik heb een nieuw kpn all in one abonnement over glasvezel besteld met overstapservice van kpn.

Kpn heeft dit ook gemeld aan mijn huidige provider, Caiway (coax). So far, so good.

Maar : einddatum is door kpn aan caiway gemeld per 15 Jan 2022. Terwijl de monteur voor het glasmodem pas op de 17e komt!

Ik heb daarover nog een keer gebeld met caiway: jullie wachten toch wel tot na gereedmelding door kpn?

Antwoord: ja zeker, want we willen niet dat u zonder internet zit.

 

Vandaag, 16 januari: GEEN INTERNET ! 

Chat met Caiway klantenservice:

Hebben jullie per ongeluk te vroeg mijn dienst uitgezet?

Antwoord: ja, staat uit, want kpn heeft u afgemeld als gereed.

Ik: dat is niet zo, want monteur komt pas maandag. Mag het dus weer AAN?

 

Lang verhaal kort: dat ging dus niet gebeuren.

Ik zit nu zonder internet over coax omdat kpn te vroeg heeft gemeld dat mijn nieuwe verbinding over glasvezel is opgeleverd. 

 

WAAROM meldt kpn mij al als gereed bij oude provider terwijl de monteur nog moet komen !?

Hi Ed, welkom op het forum. 

Dit is inderdaad vreemd. Het proces tussen providers is namelijk als volgt: eerst laten we weten dat je diensten opgezegd dienen te worden met een streefdatum. De daadwerkelijke melding om het af te laten sluiten wordt automatisch verzonden op het moment dat jouw nieuwe abonnement actief is. Dit is door ons nog niet gedaan, dus een verklaring voor het afsluiten heb ik niet. 

Heb jij toevallig een mobiele abonnement van KPN op je adres? Want dan kan ik extra data toevoegen zodat je in ieder geval kunt internetten of streamen. 

Ik hoor graag van je. 


Dank Alex, voor je reactie. 

Ik vermoedde al dat caiway de streefdatum heeft gebruikt in een automatisch proces bij hen ipv de daadwerkelijke datum.

Stelletje schurken.

De dame van hun klantenservice was niet in staat danwel bereid eea tijdelijk terug te draaien.

En dank voor uw aanbod voor mobiele data, maar ik heb geen kpn mobiel abonnement.  Dus dat gaat hem niet worden.

Nu maar hopen dat de monteur morgenmiddag echt.komt EN dat mijn glasvezel dienst van kpn het daarna daadwerkelijk doet..

 


Als ik zo kijk naar de aan deze post gerelateerde berichten constateer ik dat ik niet de enige ben die dit overkomt.

 

Ziggo klant: tevroeg afgesloten.

Telfort klant : idem…

Ander klant afgesloten gedurende 14 dagen bedenktijd…

De 'latende' providers maken er een potje van.

Het lijkt mij dat er in de sector een goed gesprek nodig is om elkaar er nog eens aan te herinneren dat er een verschil bestaat tussen een streefdatum en een daadwerkelijke datum!

Â