Skip to main content

ben een paar jaar geleden hier komen wonen.

toen was de kabel van de telefoon doorgeknipt

zit te kloien hiet met tel , internet enz

mag men een telefoon kabel zomaar afknippen?

moet zelf voor de kosten opdraaien

bedankt

Goedemorgen @cornelia2, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Uiteraard is het niet de bedoeling dat iemand iets doorknipt, wat door een ander of een provider gelegd is.. Is dat destijds door de bewoner gedaan? Wanneer dit niet vanuit KPN gedaan is, zullen de kosten vaak voor de eigenaar van de woning zijn. 

Je geeft aan dat je aan het rommelen bent met telefonie en internet. Gaat dat om de aansluiting? Kan je een foto maken van de aansluiting die je wél hebt? Op Fourstack kan je trouwens zien wat er op jouw adres mogelijk zou moeten zijn en wat er ligt qua bekabeling.


Dank je wel voor t bericht

maar de kabel is zo kort doorgeknipt, dat hij achter de plint zit,  een telfort monteur zei nieuwe kabel en kosten voor ons. ,< ik woon hier met mijn zoon, ben al jaren weduwe, dus niet de jongste meer.

woningbouw doet niets, dus ja leuk is het niet meer.

we hadden alles in 1. nu van Ziggo die kabel zit er, dus verplicht Ziggo.

wij hadden altijd telfort naar tevredenheid, maar hier in Leuth is Ziggo de koning, ja ben een beetje boos.

u bedankt maar weer, en denk dat er niets anders opzit om maar te blijven hangen, vriendelijke groet

Corrie van Hell van Eijsden

Ja neem aan van de vorige bewoner, was zo toen wij erin kwamen


kabel aansluiting


Heeft u een kruipruimte? 


nee geen kruipruimte, moet een nieuwe kabel getrokken worden vanaf buiten


@cornelia2 Ik kan me de frustratie voorstellen,  als de vorige bewoner de kabel heeft doorgeknipt dat jij nu voor de kosten moet opdraaien. Je geeft aan dat dit een paar jaar geleden gebeurd is. Waarvoor wil je deze kabel nu gebruiken? Ik neem aan dat je nu wel een abonnement bij ons(KPN) hebt, klopt dit? Welke problemen ervaar je op dit moment, want je moet natuurlijk wel gewoon diensten hebben van ons. 


Ik begrijp dat het om een huurhuis gaat. In dat geval zou ik toch nog eens opnieuw met de verhuurder in conclaaf gaan. Zeker als het om een sociale verhuurder gaat. 


Helaas zit KPN voor sociale huurwoningen niet in het bouwbesluit en “kabeltelevisie” wel. Ik schrijf het expres zo.

Had ik hier ook. Ook hier KPN kabel verdwenen en te kort afgeknipt. Nota bene door een door de verhuurder geïnitieerde verbouwing. Verlengen door KPN monteur kostte me € 75. Daar is niets aan te doen.

Antwoord op je vraag: ja, dat mag men ‘zo maar’ doen.

Wat bevalt je niet aan of bij Ziggo wat je nu hebt?

Overigens zie ik het verband niet tussen “weduwe” en “niet meer de jongste” als het werk door een monteur gedaan wordt...


maar de kabel is zo kort doorgeknipt, dat hij achter de plint zit, 

Als ik dat lees dan lijkt het me te doen om daar iets aan te bakken.

Beetje uithakken, solderen, krimpkous, smeltlijm, zoiets.

Zal best werken.

Is er een handig iemand in je omgeving ?

 


@cornelia2,  ik lees ook dat je op dit moment Ziggo afneemt. Je hebt dus gelukkig wel diensten, al is het niet van KPN. Komen er kosten achter weg en heb je daar geen behoefte aan? Dan zou ik het voor nu even zo laten.. Mocht er meer achter zitten dan horen we het graag!


Reageer