Skip to main content

We gaan straks verhuizen op 1 april. De vorige bewoner gaat tijdelijk bij zijn zoon wonen en behoudt zijn abonnement (in de vorm van een mobiele oplossing). Nu willen wij graag per 1 april een KPN abonnement afsluiten, maar dat kan niet omdat het abonnement van de vorige bewoner nog op het adres blijft staan tot 25 mei. Onbegrijpelijk dat als iemand niet op een adres woont, een lijn kan gijzelen, en KPN kan niets en doet niets. Dan maar naar Ziggo, lang leve de bureaucratie...

Hallo @mnota, welkom op ons forum! Leuk om te lezen dat je KPN overweegt voor jouw nieuwe woning. Alleen jammer dat de vorige bewoner de lijn zolang bezet houdt! Dit zou anders moeten kunnen. Heb je al geprobeerd om een bestelling te plaatsen? Als het niet lukt via de website, misschien kunnen we jou dan helpen. Je mag ons daarvoor bellen op 0800 0402. Eventueel kan je ook met ons chatten. Kies op onze servicepagina een onderwerp en klik vervolgens op 'ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je zult daarna een optie zien om een chat te starten.

Via de telefoon of chat kan een collega de aanvraag voor je in het systeem zetten. Het kan dan zijn dat de bestelling handmatig doorgevoerd moet worden, omdat er nog een abonnement op jouw adres actief is. Hierover zal onze Back Office in dat geval contact met je opnemen. 


En vergeet in beide gevallen niet te zeggen of schrijven “Ik wil een medewerker spreken”. Je wordt eerst te woord gestaan door een blikken collega van Denise. :rofl::joy::rofl:

 


@mnota  Inderdaad wel heel vreemd dat iemand nog een vast internet abo heeft op een bepaald adres en er niet meer woont en ook niet ingeschreven is. Volgens mij is dat voor die persoon nooit houdbaar en zal hopelijk KPN de lijn aan jullie toekennen. De vorige bewoner kan er toch niks mee, alleen betalen en hij zal ook de ExperiaBox hebben meegenomen denk ik. Maar strikt genomen is de lijn nog gewoon actief, dus als je er een ExperiaBox of een andere eigen modemrouter op zou aansluiten heb je gewoon internet, dus ‘gratis’ internet en TV? en bellen? op kosten van de vorige bewoner.


Helaas na meerdere keren bellen met de klantenservice is de lijn niet te 'kapen’. We moesten gewoon maar wachten tot 25 mei, wat voor ons onacceptabel is. Het gaat niet alleen om internet, maar ook TV.

 

Dus Ziggo, kaap alle telefoonlijnen met het goedkoopste abonnement bij KPN, en je krijgt daarvoor een hoop klanten extra… Dit is echt te belachelijk voor woorden.

 

PS: De vrouw bij de klantenservice wilde (of kon) niet onze bestelling annuleren, zij had mij doorverbonden met een collega, waarna ik vakkundig werd opgehangen. Uiteindelijk met moeite de bestelling kunnen annuleren na weer opnieuw terug te moeten bellen, en meteen ook maar de mobiele abonnementen gestopt. Zo behandel je dus een klant die meer dan 25 jaar aangesloten is. Voor mij NOOIT MEER KPN!


Als u een Experiabox aan zou sluiten op het aansluitpunt in uw huis, dan zou u denk ik gewoon internet hebben. En misschien ook wel tv als u een ontvanger aan zou sluiten...


Spijtig om te lezen dat mijn collega's aan de telefoon jou niet verder hebben kunnen helpen en dat je daardoor hebt besloten jouw abonnementen bij KPN te beëindigen. Ik had dit graag anders gezien. :slight_frown: Hopelijk mogen we je in de toekomst toch nog weer verwelkomen. Ik wens je in ieder geval heel veel plezier in jouw nieuwe woning.