Skip to main content

Reden om uit te zien naar een TV en internet abonnement bij KPN, jaren zat ik al naar tevredenheid bij Ziggo, maar glasvezel deed mij overstappenĀ  met een maand opzegtermijn bij Ziggo. Dit ging via de overstapservice van KPN. Per 1 augustus 2023 zou mijn abonnement ingaan nadat er per 30 juni was opgezegd. Helaas kon de monteur pas 8 augustus. Geen probleem, Ziggo liep nog even door.

In de veronderstelling dat dan ook de glasvezel, welke reeds voor de deur lag direct doorgetrokken zou worden Na info bij KPN werd mij verteld dat 23 juni 2023 glasvezel beschikbaar zou zijn op onze postcode. was niet het geval. Er werd een nieuwe koperaansluiting gemaakt. Gebeld met KPN voor een monteur die de glasvezel zou doortrekken. Dit kon helaas pas 12 september. Nadat de monteurs alles netjes hadden aangesloten en de kabel getest bleef er rood alarmlampje branden. De monteur gaf aan dat binnen KPN de verbinding gemaakt moest worden van koper naar glasvezel, dit zou binnen 3 dagen gebeuren was zijn ervaring. Na 3 dagen bellen, nog steeds geen verbinding. Van KPN beheer en netwerk heen en weer moeten bellen. Bij KPN netwerk gaf met aan dat er vergeten was het over te zetten op fase 2, wat dit ook mag zijn. Niet afgemeld vertelden ze ook nog.

Hij vroeg mij een mail te sturen met het verzoek dit te laten doen met een foto van het glasvezelaansluitpunt welke in de meterkast zit. Hij zou het dan naar de betreffende afdeling doorzetten, met spoed. Na paar dagen gemaild, kreeg als antwoord dat het met spoed door die afdeling zou worden opgepakt. Niet dus.

Na aantal dagen weer gebeld, de tel niet bijgehouden. Ik kreeg van KPN beheer te horen dat dit nu op 29 september gepland is, dan zou het overgezet worden naar glasvezel. Waarom nog zo lang wachten. Er werd aangegeven dat het druk is. 29 september is er weer niets gebeurd, de andere dag Ā moest Ā ik terugbellen zodat ze een ticket konden aanmaken en de tip was te wachten tot woensdag. Er zit meestal 3 dagen tussen.

Zojuist kreeg ik weer een telefoontje dat het niet is gelukt omdat het niet was afgemeld, dit hoorde ik ook 12 september waarna ik de mail met foto moest sturen. Mijn ergernis loopt behoorlijk op en overweeg dan ook te stoppen met KPN, dit is echt ongelooflijk, zo ga je niet met een klant om. Zeg gewoon dat jullie het niet voor elkaar hebben maar graag klanten lokken met glasvezel welke nog niet aangesloten kan worden.

Op ze minst zou KPN ook kunnen voorstellen een korting op het abonnement te geven tot alles naar behoren werkt. Bij Ziggo had ik geen verbinding problemen. Bij KPN staat mijn laptop zo nu en dan rondjes te draaien als ik naar een TV uitzending Ā kijk, verbinding slecht. Op de gewone TV staat het beeld soms een paar seconden stil, net als bij mijn laptop en PC, drama.

Vreemd eigenlijk dat de KPN Chat adviseerde mijn verhaal hier te plaatsen. Ik had liever gewoon een e-mail verstuurd.


Dag @PhilipJGrĀ wat een gedoe allemaal zeg. Op het forum helpen klanten elkaar en springt een moderater bij indien nodig. De wachttijd op een moderater is momenteel een dag of drie. Ik kan wat de glasvezelaansluiting betreft dus niets voor je betekenen maar kan wel met je meedenken waarom de tv en de wifi het via de koperaansluiting niet goed werkt.Ā 


Joep, bedankt voor je reactie. Met betrekking tot internet en TV, de TV is bekabeld en mijn PC ook. De laptop waar ik TV op kijk heeft Wifi. De Modem hangt open in de gang, niet in de meterkast en is ongeveer 4a5 meter verwijderd van mijn laptop. Daarnaast heb ik ook 2 Super Wifi versterkers aangeschaft. Ik heb dus het idee dat het dan toch goed moet werken. Ik kijk graag Netflix 4k en dat gaat niet lukken met koperdraad heb ik mij laten vertellen.


Ik kijk prima Netflix 4k met m'n koperaansluitingĀ šŸ˜‰.Ā  Welke snelheid heb je als je meet met een bekabelde pc of laptop direct op het modem? Meet voor de nauwkeurigheid met de app van Ookla die je vindt in Windows.Ā 


81 met Wifi, op mijn TV heb ik geen speedtest zitten en daar kan ik alleen 4K op kijken. Op mijn PC zal ik morgen even kijken, maar toen ik pas KPN had was dit ook iets van 80/85 bekabeld. Op dit moment heb ik maar 100Mb omdat ik nog geen glasvezel heb. KPN gaf ook aan dat via koper niet ideaal is 4K kijken.

Ik ben overgestapt voor de glasvezel en dat wil ik gewoon zo snel mogelijk hebben en maakt kan KPN nog steeds niet waarmaken.


80 is ruim voldoende voor te kijken via 4k


Nou er is je wel veel onzin verteld zeg. Het enige verschil tussen koper en glasvezel is dat je met glasvezel een hogere snelheid kan hebben. Verder is er helemaal geen verschil in het signaal. Sterker nog als jij nu geen netflix 4k kan kijken dan kan je dat met glasvezel straks ook niet.Ā  Er is iets goed mis met je netwerk na het modem.Ā  De vraag is alleen nog wat. Ter vergelijking: ik woon in een buitengebied en heb daardoor een maximale snelheid van 29.Ā 


Dat lijk mij ook, maar misschien is het niet konstant, dat weet ik niet. Overwegend gaat het best goed. Mijn punt is gewoon dat ik per 1 augustus glasvezel wilde en zou krijgen, daarom ben ik overgestapt en gaven ze ook aan dat dit geen probleem zou zijn. Nu heb ik nog steeds geen glasvezel aansluiting.

KPN is wel attent, ze hebben een grote bos bloemen gestuurd als excuses Ā in de 1e maand.

Ā 


Daar kan ik inhoudelijk niets over zeggen uiteraard maar het lijkt er wel op dat het bij kpnnetwerk tochĀ uit de hand loopt. Mensen die graven zijn er wel te vinden maar ik vermoed dat het probleem zit in wat daarna moet gebeuren.Ā  Geen mensen!Ā 


Nou er is je wel veel onzin verteld zeg. Het enige verschil tussen koper en glasvezel is dat je met glasvezel een hogere snelheid kan hebben. Verder is er helemaal geen verschil in het signaal. Sterker nog als jij nu geen netflix 4k kan kijken dan kan je dat met glasvezel straks ook niet.Ā  Er is iets goed mis met je netwerk na het modem.Ā  De vraag is alleen nog wat. Ter vergelijking: ik woon in een buitengebied en heb daardoor een maximale snelheid van 29.Ā 

Het vervelende is, vaak krijg je een 1e lijns medewerker aan de lijn. Die weten vaak nog minder dan de klant en vertellen soms maar wat.Ā Gelukkig heb ik een paar keer een nummer gekregen die je dan via code kan bellen. Dat gaat een stuk beter.


Bij de telefonische klantenservice ontbreekt helaas veel kennis. Maarja het is natuurlijk ook geen droombaan.Ā 


Daar kan ik inhoudelijk niets over zeggen uiteraard maar het lijkt er wel op dat het bij kpnnetwerk tochĀ uit de hand loopt. Mensen die graven zijn er wel te vinden maar ik vermoed dat het probleem zit in wat daarna moet gebeuren.Ā  Geen mensen!Ā 

Geen mensen is tegenwordig een snel geroepen iets. Bij elk bedrijf hoor je dit. Waar zijn al de werknemers gebleven na Corona.Ā 


Daar kan ik inhoudelijk niets over zeggen uiteraard maar het lijkt er wel op dat het bij kpnnetwerk tochĀ uit de hand loopt. Mensen die graven zijn er wel te vinden maar ik vermoed dat het probleem zit in wat daarna moet gebeuren.Ā  Geen mensen!Ā 

Geen mensen is tegenwordig een snel geroepen iets. Bij elk bedrijf hoor je dit. Waar zijn al de werknemers gebleven na Corona.Ā 

Ja das een goeie vraag. Maar het is op elke gebied zo. Als je nu een aannemer belt dan komt ie met een beetje geluk in februari.Ā  Ik moest 3 maanden wachten voordat mn verwarmingsketel een onderhoudsbeurt kreeg. Ik denk tegenwoordig maar in maanden ipv in wekenšŸ˜‚


wil je dat we je proberen te helpen bij het netflix stukje of wil je wachten tot een kpn moderator misschien iets kan zien in de systemen , of misschien kan @Ward_Ā  wat zien aan zijn kant


Ik heb Netflix tijdelijk teruggedraaid en vind 4K even niet het allerbelangrijkste. Mijn punt is gewoon dat ik bij de aanvraag van mijn abonnement gevraagd heb of glasvezel per 1 augustus mogelijk was. Het is nu 3 oktober en ik heb het nog niet. Daar kan ik slecht tegen dat er steeds een datum wordt verteld die ze dan weer niet nakomen. Als ze gewoon verteld hadden, we kunnen het niet waarmaken dan weet ik waar ik aan toe was en niet steeds een datum krijg.

Maar ik wil je wel bedanken voor het aanbod van hulp. Ik wilde dit stuk ook niet op het forum zoals ik vertelde maar gewoon mailen. KPN gaf dit aan.Ā 


Een moderater gaat hier uiteraard ook reageren.Ā  Het forum is beter geschikt dan mail hoor. Grote bedrijven krijgen er duizenden per dag en dan zal je beleven dat ie van jou net gemist wordt. Ik hoop dat het snel geregeld wordt. Fijne avond verder!


Bedankt allemaal voor jullie feedback. Ik laat het weten zodra er nieuws is.


Een moderater gaat hier uiteraard ook reageren.Ā  Het forum is beter geschikt dan mail hoor. Grote bedrijven krijgen er duizenden per dag en dan zal je beleven dat ie van jou net gemist wordt. Ik hoop dat het snel geregeld wordt. Fijne avond verder!

Ā 

Ook stil rond de moderator, net als de rest bij KPN.Ā 


Een moderater gaat hier uiteraard ook reageren.Ā  Het forum is beter geschikt dan mail hoor. Grote bedrijven krijgen er duizenden per dag en dan zal je beleven dat ie van jou net gemist wordt. Ik hoop dat het snel geregeld wordt. Fijne avond verder!

Ā 

Ook stil rond de moderator, net als de rest bij KPN.Ā 

reactie kan tot wel 5 werkdagen duren


Wat zuur dat dit allemaal zo lang duurt @PhilipJGrĀ šŸ˜

Ik kijk graag even met je mee.Ā Zou je daarvoorĀ je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?


Wat zuur dat dit allemaal zo lang duurtĀ @PhilipJGrĀ šŸ˜

Ik kijk graag even met je mee.Ā Zou je daarvoorĀ je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

Beste Maja, ik heb het profiel ingevuld. Wat ik onbegrijpelijk vind dat iedere keer iemand een datum plant en steeds weer niet nakomt en steeds als antwoord krijg. Ik geef het door aan de juiste afdeling of persoon en er zelfĀ niets aan kunnen doen. KPN beheer gesproken, KPN Netwerk, Volker Wessel een van Noort, onderaannemer Volker Wessel, maar niemand mag iets doen die ik aan de telefoon krijg.Ā Waarom niet gewoon zeggen, we zijn nu nog niet in staat een aansluiting met glasvezel te doen en niet mij lokken dat dit wel kan om zo weer een abonnee erbij te hebben. Als het deze week niet lukt overweeg ik weer terug te gaan naar Ziggo. KPN kan niet leveren, een jaarabonnement is dan ook niet van toepassing.


Eindelijk vandaag gebeld door KPN, ze gaan weer een monteur sturen. Helaas kan dit pas 27 oktober, maar kunnen niet garanderen of het gaat werken. Lukt het niet, dan wordt er weer, 3e keer geloof ik een ticket aangemaakt voor het netwerkbeheer die dan weer de aannemer in gaat lichten. Dit zou al 2 keer gebeurd zijn, maar vertelde ze, is niet gebeurd. Onbegrijpelijk, alles is tegenwordig door te meten, op afstand te zien, maar kijken of de glasvezel werkt, onmogelijk. Ik heb nog nooit zo knullige afhandeling meegemaakt. Niemand kan vertellen wat er mis is. Het enige wat wel lukt bij KPN is de maandelijkse factuur inhouden van mijn rekening, best knap eigenlijk dat dit probleem loos verloopt sinds 8 augustus.

De werknemers aan de telefoon neem ik niets kwalijk, lijkĀ mij alleen frustrerend zo te moeten werken.


Ik ben inmiddels iets wijzer, in de zin van dat ik nu weet dat er tot 3 keer toe een annulering van de aansluitopdracht plaats heeft gevonden, 1 keer wegens een technisch issue, 1 keer omdat ā€˜de klant aan heeft gegeven dat hij al glasvezel heeftā€™ (miscommunicatie dusĀ ā˜¹ļø) en van de laatste keer is het niet helemaal duidelijk. Inderdaad behoorlijk knullig allemaal.

De nieuwe opdracht van de 27e staat er goed in, dus laten we het maar positief houden en er van uit gaan dat het dit keer wƩl in orde gemaakt gaat worden.

Laat je weten hoe het is gegaan op de 27e?


Beste Maja,

Bedankt voor je reactie. Ik laat het de 27e weten. In de afspraakbrief die ik ontvangen heb staatĀ 23Ā oktober tussen 12 en 15.00 uur. De afspraak die ik per mail heb is 27 oktober tussen 15.00 en 17.00 uur. Weer zeer verwarrend, of ze sturen er voor de zekerheid 2 keer een monteur. Nog even voor de duidelijkheid, toen bij mij de glasvezel aansluiting was gedaan door KPN zelf in mijn meterkast werd ik de andere dag gebeld door van Noort, een onderaannemer van Volker-Wessel om glasvezel te komen aansluiten vanaf mijn voordeur naar binnen. Die afspraak heb ik niet door laten gaan.Ā (2 keerĀ de kabel naar binnen is wat overdreven) Alles is dus sinds 12 september aangesloten, enige is de koper aansluiting omzetten naar glasvezel. Dit schijnt gewoon intern te moeten gebeuren of misschien in een verzamelkast buiten bij mij in de buurt en dit is tot op heden nog steeds niet gebeurd. Maar we wachten de monteurs af en hopen op een goede afloop, lukt het de 23e niet dan wellicht de 27e.


Update. Even navraag gedaan of het volgende week maandag en vrijdag geen dubbel ingeboekte afspraak is. De vriendelijk KPN medewerkster kon mij na informeren vertellen dat maandagĀ er een monteur van Volker-Wessel het rood knipperende lampje op de glasvezelbox komt verhelpen, anders dus wat in de afspraak brief staat, ā€œhet naar binnen brengen van de glasvezelkabel en glasvezelkastje monterenā€. Waarschijnlijk hebben ze bij Volker-Wessel 1 soort afspraakbrief gekregen van KPN.Ā Vrijdag komt er een KPN monteur checken of alles werkt. We gaan er dus vanuit dat ik vrijdag eindelijk via glasvezel Tv kan kijken en kan internetten. Zou fijn zijn, want de koperverbinding werkt niet echt optimaal.