Skip to main content

Reden om uit te zien naar een TV en internet abonnement bij KPN, jaren zat ik al naar tevredenheid bij Ziggo, maar glasvezel deed mij overstappenĀ  met een maand opzegtermijn bij Ziggo. Dit ging via de overstapservice van KPN. Per 1 augustus 2023 zou mijn abonnement ingaan nadat er per 30 juni was opgezegd. Helaas kon de monteur pas 8 augustus. Geen probleem, Ziggo liep nog even door.

In de veronderstelling dat dan ook de glasvezel, welke reeds voor de deur lag direct doorgetrokken zou worden Na info bij KPN werd mij verteld dat 23 juni 2023 glasvezel beschikbaar zou zijn op onze postcode. was niet het geval. Er werd een nieuwe koperaansluiting gemaakt. Gebeld met KPN voor een monteur die de glasvezel zou doortrekken. Dit kon helaas pas 12 september. Nadat de monteurs alles netjes hadden aangesloten en de kabel getest bleef er rood alarmlampje branden. De monteur gaf aan dat binnen KPN de verbinding gemaakt moest worden van koper naar glasvezel, dit zou binnen 3 dagen gebeuren was zijn ervaring. Na 3 dagen bellen, nog steeds geen verbinding. Van KPN beheer en netwerk heen en weer moeten bellen. Bij KPN netwerk gaf met aan dat er vergeten was het over te zetten op fase 2, wat dit ook mag zijn. Niet afgemeld vertelden ze ook nog.

Hij vroeg mij een mail te sturen met het verzoek dit te laten doen met een foto van het glasvezelaansluitpunt welke in de meterkast zit. Hij zou het dan naar de betreffende afdeling doorzetten, met spoed. Na paar dagen gemaild, kreeg als antwoord dat het met spoed door die afdeling zou worden opgepakt. Niet dus.

Na aantal dagen weer gebeld, de tel niet bijgehouden. Ik kreeg van KPN beheer te horen dat dit nu op 29 september gepland is, dan zou het overgezet worden naar glasvezel. Waarom nog zo lang wachten. Er werd aangegeven dat het druk is. 29 september is er weer niets gebeurd, de andere dag Ā moest Ā ik terugbellen zodat ze een ticket konden aanmaken en de tip was te wachten tot woensdag. Er zit meestal 3 dagen tussen.

Zojuist kreeg ik weer een telefoontje dat het niet is gelukt omdat het niet was afgemeld, dit hoorde ik ook 12 september waarna ik de mail met foto moest sturen. Mijn ergernis loopt behoorlijk op en overweeg dan ook te stoppen met KPN, dit is echt ongelooflijk, zo ga je niet met een klant om. Zeg gewoon dat jullie het niet voor elkaar hebben maar graag klanten lokken met glasvezel welke nog niet aangesloten kan worden.

Op ze minst zou KPN ook kunnen voorstellen een korting op het abonnement te geven tot alles naar behoren werkt. Bij Ziggo had ik geen verbinding problemen. Bij KPN staat mijn laptop zo nu en dan rondjes te draaien als ik naar een TV uitzending Ā kijk, verbinding slecht. Op de gewone TV staat het beeld soms een paar seconden stil, net als bij mijn laptop en PC, drama.

Ah ok duidelijk, top dat je hier even een update over plaatst!

Ā 


Twee monteurs van Volker-Wessel (KPN Netwerk) zijn langs geweest. Ze maakte een foto van het Glasvezel kastje en vertelden dat het probleem bekent is hier in de straat, al maanden en ook een aantal omliggende straten, wijk die nog steeds geen goede aansluiting hebben. Het schijnt ergens in een centrale kast te zitten, hier in Zuidland of misschien Spijkenisse. Ze gaan weer een ticket aanmaken. Ik vroeg wat dan de monreur van KPN komt doen a.s. vrijdag. Ze gaven aan dat misschien door de ticketĀ aan te maken er iets gaat gebeuren. De monteurs gingen naar de overkant waar het zelfde probleem is. Gingen ook weer zonder resultaat weg.Ā 

Ik begrijp KPN niet wanneer dit al geruime tijd bekent is, ze dit niet gewoon aan mij vertellen, maar nog erger, waarom gaat er niet een technicus/monteur de locatie opzoeken waar het probleem zit. Alles is meetbaar, ergens een verdwaalde planeet 100 lichtjaren hier vandaan, behalve dit. Echt een ongelooflijke knullig bedrijf waar niemand de waarheid verteld of ook niet weet en van de domme wordt gehouden om nog meer zieltjes te winnen bij KPN.

Met mijn vraag eerder bij KPN of ze mij niet gewoon een korting op mijn abonnement kunnen geven tot de duur dat ik glasvezel heb geven ze geen gehoor. Ik betaal nu volle pond voor iets wat ik niet heb. Als ik aangeef terug te gaan naar Ziggo geven ze aan dat ik dat maar moet doen. Het interesseert ze niet. Wel of geen probleem, wel of niet weggaan, triest.


Ik wil nog wel even aangeven dat er ook KPN medewerkers zijn die wel meedenken en vriendelijk zijn.Ā 


kan @Ward_Ā hierin niks doen?


Weer een update. KPN man is geweest, dit keer een monteur van KPN zelf. Hij gaf aan dat ik hetzelfde probleem heb als meerdere in de straat. Het is al enige tijd bekend vertelde hij, in de straat ligt de glasvezel goed, maar ergens in een kast naar een "popup kastā€ of zo iets zit een breuk of wellicht nog helemaal niet aangesloten. Hij belde met iemand die weer een treedje hoger zit om dit ook weer door te geven. De meeste in de straat hebben nog steeds een Ziggo abonnement en kunnen dus gewoon nog normaal TV kijken. Hij verbaasde zich dan ook dat ik al sinds 8 augustus de volle mep betaal. Ik had overstapservice genomen en een medewerker binnen was in de veronderstelling dat het zou werken. Er stond namelijk een vinkje achter de installatie.Ā 

De monteur kon nu dus weer niets doen en wanneer het opgelost is weet hij ook niet. Daarbij vroeg ik of hij dan iets kan doen aan de verbinding. Mijn KPN TV kastje start zo nu en dan midden in een programma zomaar opnieuw op, of het beeld staat vast en geluid loopt door en is daarna niet meer synchroon. Ook op mij laptop TV kijken is een ramp. Konstant een groen cirkeltje dat draait en beeld blijft dan even staan, echt niet leuk TV kijken op die manier, eigenlijk een ergenis. Ook internet is drama, een YouTube filmpje kijken is aan het begin ook een cirkeltje dat ronddraait, een minuut langĀ voor het start.Ā 

Hij gaf aan dat hij hier niets aan kan doen, erg oude koperkabel hier in het dorp die niet meer goed functioneert. Moet ik dan op deze manier de komende tijd zo TV blijven kijken. Hij gaf aan terug te gaan naar Ziggo tot het opgelost is. Ik vertelde dat ik alles heb overgezet, ook mijn twee mobiele nummers omdat ik dan korting kreeg op mijn mobiel. Vervelende situatie zei hij, hij heeft dit ook weer ergens hogerop neergelegd en weet ook niet wat er gaat gebeuren.

Ik betaal het volle bedrag voor iets wat KPN niet kan leveren en een beter signaal is met het koper hier niet mogelijk. Hij gaat hier niet over, misschien dat ze hogerop hier iets mee kunnen.

Ze hadden nooit mijn abonnement in moeten laten gaan, tot er glasvezel is, was ook de afspraak. Maar iemand heeft gewoon koper doorgezet om zo weer een klant naar binnen te halen, zieltjes winnen heet dit. Ik vind het echt schandalig. Ik wacht nog even een paar dagen een reactie af dan ga ik Ziggo bellen hoe ik kan overstappen zonder moment van geen verbinding hebben. Vervelende is dat ik twee Super Wifi 2 heb aangeschaft, wel ik er wel dan vanuit ga dat deze gewoon retour kunnen met terugbetaling.

Ā 


Weer een update. KPN man is geweest, dit keer een monteur van KPN zelf. Hij gaf aan dat ik hetzelfde probleem heb als meerdere in de straat. Het is al enige tijd bekend vertelde hij, in de straat ligt de glasvezel goed, maar ergens in een kast naar een "popup kastā€ of zo iets zit een breuk of wellicht nog helemaal niet aangesloten. Hij belde met iemand die weer een treedje hoger zit om dit ook weer door te geven. De meeste in de straat hebben nog steeds een Ziggo abonnement en kunnen dus gewoon nog normaal TV kijken. Hij verbaasde zich dan ook dat ik al sinds 8 augustus de volle mep betaal. Ik had overstapservice genomen en een medewerker binnen was in de veronderstelling dat het zou werken. Er stond namelijk een vinkje achter de installatie.Ā 

De monteur kon nu dus weer niets doen en wanneer het opgelost is weet hij ook niet. Daarbij vroeg ik of hij dan iets kan doen aan de verbinding. Mijn KPN TV kastje start zo nu en dan midden in een programma zomaar opnieuw op, of het beeld staat vast en geluid loopt door en is daarna niet meer synchroon. Ook op mij laptop TV kijken is een ramp. Konstant een groen cirkeltje dat draait en beeld blijft dan even staan, echt niet leuk TV kijken op die manier, eigenlijk een ergenis. Ook internet is drama, een YouTube filmpje kijken is aan het begin ook een cirkeltje dat ronddraait, een minuut langĀ voor het start.Ā 

Hij gaf aan dat hij hier niets aan kan doen, erg oude koperkabel hier in het dorp die niet meer goed functioneert. Moet ik dan op deze manier de komende tijd zo TV blijven kijken. Hij gaf aan terug te gaan naar Ziggo tot het opgelost is. Ik vertelde dat ik alles heb overgezet, ook mijn twee mobiele nummers omdat ik dan korting kreeg op mijn mobiel. Vervelende situatie zei hij, hij heeft dit ook weer ergens hogerop neergelegd en weet ook niet wat er gaat gebeuren.

Ik betaal het volle bedrag voor iets wat KPN niet kan leveren en een beter signaal is met het koper hier niet mogelijk. Hij gaat hier niet over, misschien dat ze hogerop hier iets mee kunnen.

Ze hadden nooit mijn abonnement in moeten laten gaan, tot er glasvezel is, was ook de afspraak. Maar iemand heeft gewoon koper doorgezet om zo weer een klant naar binnen te halen, zieltjes winnen heet dit. Ik vind het echt schandalig. Ik wacht nog even een paar dagen een reactie af dan ga ik Ziggo bellen hoe ik kan overstappen zonder moment van geen verbinding hebben. Vervelende is dat ik twee Super Wifi 2 heb aangeschaft, wel ik er wel dan vanuit ga dat deze gewoon retour kunnen met terugbetaling.

Ā 

KPN via mail of online het probleem aangeven is niet mogelijk, alleen via dit forum waar je maar moet afwachten opĀ iemand die het leest en als het gelezen wordt gebeurd er nog niets. Ze geven aan als je klacht heb te bellen, maar daar kunnen ze geen antwoord geven op mijn vraag.Ā 


Wat enorm zuur dat het nog steeds niet geregeld is Ć©n dat tot nu toe niemand echt de regie lijkt te nemen in het oplossen van dit probleem. Ik zie in de monteursbon dat de bal nu weer bij KPN Netwerk neer wordt gelegd, terwijl KPN Netwerk juist aangeeft dat wij als KPN de internetprovider aan zet zijnĀ šŸ˜•

Ik ga mijn best doen om schot in de zaak te krijgen @PhilipJGr, zodra ik een update heb meld ik me hier weer.Ā 


Wat enorm zuur dat het nog steeds niet geregeld is Ć©n dat tot nu toe niemand echt de regie lijkt te nemen in het oplossen van dit probleem. Ik zie in de monteursbon dat de bal nu weer bij KPN Netwerk neer wordt gelegd, terwijl KPN Netwerk juist aangeeft dat wij als KPN de internetprovider aan zet zijnĀ šŸ˜•

Ik ga mijn best doen om schot in de zaak te krijgenĀ @PhilipJGr, zodra ik een update heb meld ik me hier weer.Ā 

Dit is sinds 12 september elke keer weer heen en weer, maar geven ook weer aan dat het bij de aannemer ligt en daar hebben beide partijen weer geen inzicht in en kunnen zelf daar niets aan doen door alleen dit door te geven aan de aannemer. Ik heb toch echt het idee dat het KPN echt helemaal niets interesseert dat er klanten zijn die met dit probleem zitten, er komt toch gewoon elke maand het volle bedrag binnen, waarom zou je dan aktie ondernemen. Nogmaals, hier bedoel ik niet de medewerkers mee die ik aan de telefoon heb gehad, maar de ā€œcollega'sā€ die wat hogerop zitten en alleen aan zichzelf denken.

Ziggo heeft geen glasvezel tot aan de meterkast maar tot de centrale kast in mijn buurt. (Ziggo schrijft: Op jouw adres is totĀ 1000 Mbit/sĀ downloadsnelheid haalbaar via hetĀ glasvezel-kabel netwerkĀ van Ziggo. Zo ben je bij ons nu al klaar voor de toekomst.) Hoe kan het dan dat het KPN niet lukt mij aan te sluiten, vanaf die centrale kast loopt Ć©Ć©n glasvezelkabel naar mijn meterkast, er komt na een meeting door een monteur ook licht door deze kabel.

Als er eind volgende weekĀ geen vooruitzicht is gegeven wanneer ik aangesloten kan worden stap ik over naar Ziggo.


Wat mij ook verbaasde, dat de monteur van KPN Beheer welke er afgelopen vrijdag was, dat hij aan het probleem met TV kijken, regelmatig draaiend cirkeltje, opnieuw opstarten TV box en stilstaand beeld niets kan doen omdat de koperverbinding niet goed meer werkt. Ik kan mij niet voorstellen dat heel het dorp hier met koper verbinding hier ook last van heeft. Hij is ook niet verder gekomen dan de voordeur, beetje staan te bellen met collega's om het probleem glasvezel en aangeven dat hij ook niet weet wat er gaat gebeuren. Nog een keer gevraagd naar probleem TV kijken, ligt echt aan het oude koperdraadje wat na jaren versleten is en nu met de vele regen het ook er niet beter van wordt??? Dus met regen wordt het draadje nat en is de verbinding slechter. Dan hoop ik dant de 220 volt kabel hier geen last van hebben, ligeen toch ook al poosje onder de grond, maar die hebben weer een ander probleem, vaak overbelast.

Nog even en ik kan ook een boek uitbrengen.


Eind van de week opzeggen wanneer ik geen reactie meer heb op uitzicht glasvezel zal eerder zijn. Bij informeren Ziggo duurt het ongeveer 6 dagen om over te stappen, mijn KPN abonnement is gestart op de 8e van de maand. Opzeggen wordt dan komende woensdag/donderdag. Wel jammer dat dit zo moet gaan.


Ik snap nog steeds waarom het met de koperaansluiting tobben is. Dat zou gewoon probleemloos moeten werken.Ā  Welk modem heb je en wat heb je er op aangesloten? Ik heb de helft van die snelheid nog niet en het draait probleemloos!!


Ik snap nog steeds waarom het met de koperaansluiting tobben is. Dat zou gewoon probleemloos moeten werken.Ā  Welk modem heb je en wat heb je er op aangesloten? Ik heb de helft van die snelheid nog niet en het draait probleemloos!!

Ik heb de laatste nieuwe modem en zo mini TV ontvanger met twee superwifi punten. Zou naar mijn mening met 100mb prima moeten werken, maar als er een monteur voor de deur staat en ik mijn probleem aangeef en dan met het verhaal komt over het koperdraadje. Het gekke is, mijn Wifi snelheid is regelmatig goed.Ā Ik heb nu denk ik zo beetje 4Ā monteurs gehad en als de laatste waar ik nog hoop bij had voor hij kwam mij niet kan vertellen wat er nu gaat gebeuren en hoe lang. Dan houd het voor mij wel een keer op, 8 augustus met de narigheid begonnen en is nu bijna 1 november. Het boeit ze totaal niet, alleen het afschrijven van het maandbedrag.


Heb je draadloze verbindingssets of een omvormer van zonnepanelen erop aangesloten? Heb je de SuperWiFi's in gebruik?


De SuperWifi's werken goed. Ik heb losse omvormers per zonnepaneel en de centrale kast zit in de meterkast, zo werkte het ook bij Ziggo zonder problemen.

Zojuist KPN gebeld met info stand van zaken, weinig te zien in de notities alleen dat er 3 november iets in de planning staat. Ze hebben vanuit KPN alles weer doorgemeten en zien geen storingen op de lijn, mijn Wifi snelheid is ook goed 77Mbps. We wachten 3 november maar even af, is ook laatste waar ik nog op wacht.Ā 


De SuperWifi's werken goed. Ik heb losse omvormers per zonnepaneel en de centrale kast zit in de meterkast, zo werkte het ook bij Ziggo zonder problemen.

Zojuist KPN gebeld met info stand van zaken, weinig te zien in de notities alleen dat er 3 november iets in de planning staat. Ze hebben vanuit KPN alles weer doorgemeten en zien geen storingen op de lijn, mijn Wifi snelheid is ook goed 77Mbps. We wachten 3 november maar even af, is ook laatste waar ik nog op wacht.Ā 

Voor een meer bevredigend antwoord KPN Netwerk gebeld, na 6 wachtende voor me kreeg ik een medewerker aan de lijn. Daar deed ik mijn verhaal en de vraag wat er 3 november gaat gebeuren. Momentje zei ze, ik verbind u even door. Weer in de wacht, krijg ik iemand aan de telefoon van beheer, de provider. Had ze me gewoon doorverbonden met beheer. Zit natuurlijk niet te wachten op een klant van KPN Beheer.


Eigenlijk best wel leuke stof om door te sturen naar Kassa, Radar of zo iets. Maar ik denk dat ze daar wel genoeg hebben liggen dat ze er een programma mee kunnen vullen.


Heb je toevallig omvormers van SMA?


Heb je toevallig omvormers van SMA?

Van Enphase, maar wat heeft dit met mijn TV ontvangst te maken?

Ā 


De omvormers van SMA kunnen niet omgaan met igmp snooping en dat is juist cruciaal voor de tv ontvangers maar dat lijkt bij jou dan niet van toepassing. Ik probeer op tafel te krijgen waarom de tv niet wil. Ergens zit een bottleneck in je netwerk waardoor de data ophoopt.Ā  Als jij met een snelheid van 77 niet normaal tv kan kijken of je laptop gebruiken dan kan je het met glasvezel ook niet. Je hebt de box 12 en 2 zwarte wifipunten en de tv+ box toch? En is de tv box bekabeld of wifi?


De TV box is bekabeld, de laptop zit op Wifi.Ā  Het is niet zo dat dit dagelijks is alleen vaak in de avond en dan kijk ik TV.

Het is natuurlijk een onzin verhaal van de monteur van het koperdraadje, maar het staat dit wel met overtuiging te vertellen en is iemand inĀ KPN pak een en KPN auto. Waar ik mij het meest aan irriteer is dat erĀ geen vooruitgang in zit, dat alles over diversen kanalen moet en dan weer de dooddoener, te weinig mensen. Maak dan even geen reclame over glasvezel tot alles 100% is,Ā maar dan gaan de aandeelhouders reageren.


De omvormers van SMA kunnen niet omgaan met igmp snooping en dat is juist cruciaal voor de tv ontvangers maar dat lijkt bij jou dan niet van toepassing. Ik probeer op tafel te krijgen waarom de tv niet wil. Ergens zit een bottleneck in je netwerk waardoor de data ophoopt.Ā  Als jij met een snelheid van 77 niet normaal tv kan kijken of je laptop gebruiken dan kan je het met glasvezel ook niet. Je hebt de box 12 en 2 zwarte wifipunten en de tv+ box toch? En is de tv box bekabeld of wifi?

Omdat we eerst alleen bezig waren met jouw aansluiting op glasvezel, heb ik me nog niet echt in je huidige verbinding verdiept maar wil dat nu wel graag gaan doen. Hopelijk vinden we de boosdoener van je problemenĀ waardoor het wachten op glasvezel iets minder erg wordt. Ik sluit me volledig aan bij Joep, met je huidige verbinding zou je echt zonder problemen moeten kunnen kijken, tenzij er iets mis gaat in je thuisnetwerk en dat lijkt toch wel het geval te zijn.

Ik heb het afgelopen uur meerdere metingen gedaan en je haalt elke keer zelfs 111 om 33Mb op je modem @PhilipJGrĀ en de lijn lijkt volledig stabiel te zijn. Mocht je vanavond storing hebben ervaren, dan ligt dat dus niet aan de lijn zelf. Dat oude koperleidingen kunnen gaan verstoren als er vocht in de grond zit klopt helemaal (als de behuizing niet helemaal meer intact is) maar het lijkt er afgaand op jouw verdere verhaal niet echt op dat dit aan de orde is. Ook maak je nu gebruik van een VVDSL lijn die best hoge snelheden aan zou moeten kunnen. Uiteraard kan het zijn dat deze monteur iets weet dat jij en ik verder niet inzichtelijk hebben, maar ik acht de kans ook aanwezig dat de monteur dit ā€˜in de algemeenheidā€™ benoemd heeft.Ā 

Ik zou je thuisnetwerk nu dan graag even goed in kaart willen brengen, mis ik nog iets in onderstaand rijtje?

  • 2x zwarte SuperWifi punten, zijn deze bedraad of draadloos verbonden met je Box 12?
  • 1 tv-ontvanger, rechtstreeks met een kabel
  • Omvormers vanĀ Enphase, heb je die rechtstreeks met een kabel op je Box 12 of zit dit anders?
  • Een laptop via wifi
  • Een pc via kabel, is deze rechtstreeks op de Box 12 of heb je hem aangesloten via een SuperWifi punt?

Wat gebeurt er als je online tv (of YouTube) wil kijken via de vaste pc? Gaat dat wel goed of stoort dat ook? En zou je - puur om te testen- even Ɣlles kunnen loskoppelen van je Box 12 behalve die vaste pc en dan een speedtest uit willen voeren? Ik ben heel benieuwd of die 111Mb download snelheid die op je modem binnenkomt, dan ook goed door wordt gegeven!

Ā 


Zoals ik al eerder aangaf, de Wifi snelheid is voldoende. EĆ©n van de Super Wifi is bedraad op de 1e verdieping, dit omdat de tweede op de derde verdieping het anders niet red. Het internet werkt goed, het is hoofdzakelijk dat de TV box zo nu en dan hapert door stilstaand beeld of opnieuw opstarten. De TV box is ook bekabeld, net als mijn PC. Alleen mijn laptop is met Wifi en daar blijft regelmatig het ā€œzandlopertje" draaien ofĀ stil staan. Misschien is de TV box gewoon het probleem. Dit vroeg ik aan de monteur afgelopen vrijdag over dit probleem, maar die gooide het gelijk op de koperverbinding. Toen hij vertelde over de ouderdom van het koperdraadje en water in de grond was hij voor mij niet meer geloofwaardig en was blij dat hij vertrok.Ā 

Nog even voor de zekerheid gekeken naar de Enphase, die werkt alleen op Wifi, net als toen ik bij Ziggo zat.

Ā 


Kan die enphase tijdelijk uitgezet worden? Gewoon om te testen of het zonder wel werkt?


Tuurlijk kan ik hem uitzetten, maar het heeft altijd goed gewerkt voor ik KPN had. Als het dan nu aan de Emphase zou liggen, wat dan?Ā Ā De Wifi verbinding is goed, heb ik gemeten en KPN ook, ik ga steeds meer het idee krijgen dat het gewoon het TV boksjeĀ is. Bij TV kijken zijn er soms problemen. Ik ben op dit forum gekomen omdat ik een klacht had over de afhandeling en gaven aan dit op deze manier te doen. Ik ben gewoon terleurgesteld hoe je ongelooflijk lang aan hetĀ lijntje wordt gehouden en er geen duidelijk antwoord wordt gegeven. Ik krijg steeds te horen, wie ik ook aan de lijn krijg, ik kan hier niets aan doen, maar ik geef het door. Of er wordt weer een tickets gemaakt en komen busjes monteurs die niets kunnen doen.Ā Ik sluit een abonnement af omdat ik vertrouwen in een bedrijf heb, maar het vertrouwen is compleet weg door dit knullige afhandelen. Het afschuiven op de aannmemer en de aannemer ketst de bal weer terug.


Je tv-ontvanger staat helemaal los van de wifi op je laptop, dus daar zal niks aan gaan verbeteren als er een andere ontvanger aan wordt gesloten.
Ik snap echter wel je redenatie. Om te voorkomen dat je misschien nog meer onnodig aan de slag moet, ga ik toch kijken of het me lukt om een andere tv-ontvanger jouw kant op te krijgen. Via de ā€˜normaleā€™ wegen lukt dat niet, aangezien we niet meten dat er iets mis mee is. Daarom ga ik de situatie voorleggen aanĀ de logistieke afdeling met de vraag of ze ondanks dit tĆ³ch een nieuwe willen verzenden. Mocht dat geen verschil maken dan kunnen we altijd nog verder de diepte in duiken.

Als de logistieke afdeling mijn verzoek in behandeling neemt, zal je een sms van ze ontvangen met informatie over het omruilen!