Skip to main content

Reden om uit te zien naar een TV en internet abonnement bij KPN, jaren zat ik al naar tevredenheid bij Ziggo, maar glasvezel deed mij overstappenĀ  met een maand opzegtermijn bij Ziggo. Dit ging via de overstapservice van KPN. Per 1 augustus 2023 zou mijn abonnement ingaan nadat er per 30 juni was opgezegd. Helaas kon de monteur pas 8 augustus. Geen probleem, Ziggo liep nog even door.

In de veronderstelling dat dan ook de glasvezel, welke reeds voor de deur lag direct doorgetrokken zou worden Na info bij KPN werd mij verteld dat 23 juni 2023 glasvezel beschikbaar zou zijn op onze postcode. was niet het geval. Er werd een nieuwe koperaansluiting gemaakt. Gebeld met KPN voor een monteur die de glasvezel zou doortrekken. Dit kon helaas pas 12 september. Nadat de monteurs alles netjes hadden aangesloten en de kabel getest bleef er rood alarmlampje branden. De monteur gaf aan dat binnen KPN de verbinding gemaakt moest worden van koper naar glasvezel, dit zou binnen 3 dagen gebeuren was zijn ervaring. Na 3 dagen bellen, nog steeds geen verbinding. Van KPN beheer en netwerk heen en weer moeten bellen. Bij KPN netwerk gaf met aan dat er vergeten was het over te zetten op fase 2, wat dit ook mag zijn. Niet afgemeld vertelden ze ook nog.

Hij vroeg mij een mail te sturen met het verzoek dit te laten doen met een foto van het glasvezelaansluitpunt welke in de meterkast zit. Hij zou het dan naar de betreffende afdeling doorzetten, met spoed. Na paar dagen gemaild, kreeg als antwoord dat het met spoed door die afdeling zou worden opgepakt. Niet dus.

Na aantal dagen weer gebeld, de tel niet bijgehouden. Ik kreeg van KPN beheer te horen dat dit nu op 29 september gepland is, dan zou het overgezet worden naar glasvezel. Waarom nog zo lang wachten. Er werd aangegeven dat het druk is. 29 september is er weer niets gebeurd, de andere dag Ā moest Ā ik terugbellen zodat ze een ticket konden aanmaken en de tip was te wachten tot woensdag. Er zit meestal 3 dagen tussen.

Zojuist kreeg ik weer een telefoontje dat het niet is gelukt omdat het niet was afgemeld, dit hoorde ik ook 12 september waarna ik de mail met foto moest sturen. Mijn ergernis loopt behoorlijk op en overweeg dan ook te stoppen met KPN, dit is echt ongelooflijk, zo ga je niet met een klant om. Zeg gewoon dat jullie het niet voor elkaar hebben maar graag klanten lokken met glasvezel welke nog niet aangesloten kan worden.

Op ze minst zou KPN ook kunnen voorstellen een korting op het abonnement te geven tot alles naar behoren werkt. Bij Ziggo had ik geen verbinding problemen. Bij KPN staat mijn laptop zo nu en dan rondjes te draaien als ik naar een TV uitzending Ā kijk, verbinding slecht. Op de gewone TV staat het beeld soms een paar seconden stil, net als bij mijn laptop en PC, drama.

Ok, ik dacht dat het TV signaal vanuit de TV Box naar mijn laptop gaat. Maar logisch, ik kijk via tv.kpn.com, dan is het wel via Wifi.

Ik ben benieuwd als het lukt een vervanger voor de TV Box te sturen of het dan beter gaat. In ieder geval vast bedankt.


Het is eigenlijk best een klucht aan het worden, of is het al. Zojuist door Volker-Wessel gebeld. U heeft een probleem met de glasvezel aansluiting? was haar vraag. Lang verhaal even iets korter, bij Volker-Wessel is mijn klachtĀ pas sinds gisteren bekend. Ze wisten wel van de andere 4 huisnummers in mijn straat, maar niet van mijn huisnummer. Ik gaf aan dat verleden week maandag 2 monteurs zijn geweest van Volker-Wessel (waren Zzp'rs) Ze vroegĀ wie dit waren. Ik had geen namen. Ze gaat nu een monteur inlichten over mijn probleem en die komt vandaagĀ langs om meetingen te doen. Na mijn vraag waarom nu pas meetingen. Zij gaf aan dat niet alle KPN monteurs nog deze apperatuur bij zich hebben, vroeger wel.

Eigenlijk komt het er op neer, na 12 september heb ik gemaild naar KPN beheer, gebeld met KPN beheer,Ā KPN Netwerk en Volker-Wessel, veel mensen aan de lijn gehad en wieĀ de functie had schreven tickets uit of zouden het doorgeven. Na veel tickets, foute vinkjes enz. is sinds gisterenĀ mijn probleem pas bekend bij de juiste afdeling van Volker-Wessel.

Ooit was KPN de PTT (Post-Telegraaf-Telefoon) een bedrijf die ervoor zorgden dat je door een telefoon kon communiseren een geweldige uitvinding. Echter komt het woord met elkaar communiseren bij KPN Beheer en KPN Netwerk niet meer voor, gedelete. Dat is weer een nadeel van computers, je kan sommige dingen deleten.

Wacht nog maar even met een nieuw TV Box kastje te sturen. Als ik het zelfde probleem heb als de andere 4 huisnummers in de straat, waarvan Ā het probleem al maanden loopt. Dan ben ik per 8 november (weer nieuwe maand abonnement) weg bij KPN. Maar ik blijf nog wel een beetje hopen dat ze het vandaag/deze week voor elkaar krijgen. Ik blijf nog positief.


De twee monteurs van KPN Netwerk/Volker-Wessel zijn geweest met doormeet apparatuur. Deze kwamen professioneel en serieus over. De metingen van het NT kastje naar de grote kast waren goed. EĆ©n monteur ging naar de centrale kast om daar te meten. De monteur bij mij stuurde met een laserlicht een signaal naar de centrale kast,Ā ook in orde. Met bellen KPN Netwerk en doorgeven serienummer zou het NT kastje niet goed zijn. Ze gingen ander kastje halen en binnen half uur terug. Maar NT kastje was toch goed. Het ligt aan de centrale kast daar is de splitter van kapot of niet in orde. Zo zouden hier 36 aansluiting niet goed zijn, bij mij in de straat minimaal 4. De medewerker van Volker-Wessel belde zojuist, die haddenĀ pas deze week doorgekregenĀ dat het bij mij niet werkt.Ā Die kunnen zelf niets aan de splitter doen, maar is direct aan het werk gegaan om zo snel mogelijk een bedrijf die dat weer wel mag/kan in te zetten. Hoe lang dit gaat duren, wist ze niet. Wel heeft ze doorgegeven aan dat bedrijf dat er 96 aansluitingen niet goed zijn. Waarom nu pas aktie als probleem al lang is, deze medewerkers wisten van niets. Communicatie??

Ā 


Update KPN glasvezel. Groot deel van de dag 2 monteurs Volker-Wessel (KPN Netwerk) bij mij bezig geweest. Alles geprobeerd en overal signaal. In de centrale kast ergens de splitter vervangen, ook NT kastje bij mij voor de zekerheid.Er zitten 36 aansluitingen op de centrale kast,Ā ook in orde. Toen zijn ze verder het dorp ingegaan bij het zwembad staat er centrale huisje. Vanaf daar gemeten op 1.300 meter zit een breuk zodat het signaal niet richting ons komt, zo beetje 700m bij mij vandaan. Gaan dit lassen. Hopelijk dus op kort termijn ieder een glasvezel signaal. Directie heeft er spoed opgezet. Wellicht scheelt dit.


Hoe is de situatie nu @PhilipJGr? Ik kan vanaf onze kant alleen zien dat de leverdatum opgeschoven is naar 3 november, maar die datum ligt ook alweer achter ons. Heb je inmiddels meer gehoord over het lassen van de breuk?


De leverdatum is niet gelukt op 3 november omdat er nu eindelijk iets ondernomen is door meetingen te doen vanuit mijn huis en verder. Daarbij is er een breuk ontdekt, 1.300m van een KPN gebouwtje. De mevrouw die mij eind van de dag informeerde dat er al hier 36 zonder aansluitingen zitten en totaal iets van 96. Hier is zoals ze zeggen de directie ook van geschrokken en die hebben aangegeven hier spoedig aktie op te nemen. Na weet ik inmiddels dat bij KPN alleen het woord Aktie voorkomt door cadautjes bij aanvang abonnement of korting akties. Een aktie om iets sneller te doen komt nog niet voor voor KPN. Een olietanker keren in een sloot gaat sneller. Wellicht is het de regen, koperdraad zou volgens de monteur ook minder werken. Met regen een breuk opzoeken zal dan ook wel niet mogelijk zijn. Ik heb het de laatste tijd even te druk gehad om met KPN bezig te zijn, maar ik ga morgen maar weer eens bellen.


Wat een drama. Ondanks dat blijf je toch lang constructief. Zeer netjes!
Ā 

Ik ben het met Joep eens dat via de koper het echt wel probleemloos moet werken. Dat omvormers bij Ziggo geen tv verstoring geven en bij KPN wel heeft met de verschillen in techniek te maken. De SMA omvormers waar Joep het over heeft hebben standaard IGMP aan en dat zorgt ervoor dat de multicast pakketjes niet op de juiste plek in je netwerk komen (je tv ontvanger).

Weer je zeker dat je een box12 hebt en geen v10? Als je een managed switch met IGMP snooping hebt liggen dan zou je deze eens tussen de tv ontvanger (tv+ neem ik aan) kunnen zetten (met IGMP snooping aan).

Hopelijk snel glasvezel voor jou.


Wat een drama. Ondanks dat blijf je toch lang constructief. Zeer netjes!
Ā 

Ik ben het met Joep eens dat via de koper het echt wel probleemloos moet werken. Dat omvormers bij Ziggo geen tv verstoring geven en bij KPN wel heeft met de verschillen in techniek te maken. De SMA omvormers waar Joep het over heeft hebben standaard IGMP aan en dat zorgt ervoor dat de multicast pakketjes niet op de juiste plek in je netwerk komen (je tv ontvanger).

Weer je zeker dat je een box12 hebt en geen v10? Als je een managed switch met IGMP snooping hebt liggen dan zou je deze eens tussen de tv ontvanger (tv+ neem ik aan) kunnen zetten (met IGMP snooping aan).

Hopelijk snel glasvezel voor jou.

Ik heb het kleine10x10 cm TV plus box, denk de nieuwste. M.b.t. de zonnepanelen en managed switch IGMP en snooping. Geen idee wat dit is. Ik heb alles aangesloten zoals omschreven bij de installatiefolder. Als ik mijn probleem bij de monteur voorlegt neemt hij niet de moeite om binnen te komen. Ik heb de laatste tijd minder last met de TV ontvangst, gelukkig. Ook al regent het al weken 🙂 slecht voor het koperdraadje ;-)

Er moet nu wel snel iets gebeuren, kan je niet maken 96 geen aansluiting.

Ā 


Ik kreeg zojuist het volgende bericht van iemand bij Volker Wessel Telecom, die wel aktie heeft ondernomen.

ā€œMen is nog druk bezig met de kabel. Deze is ernsiger beschadigd door Stedin die niets gemeld hebben. En niet eenvoudig te herstellen. Moeten dingen gaan aanpassen. Maar zijn er druk mee bezig. Helaas is het bij de voeding en heeft u daar ook last vanā€

Ik kan mij daar iets bij voorstellen. Bij ons worden de stroomkabels vervangen in de straat en omgeving, Stedin heeft daar eenĀ ongegeregeld zooitje van gemaakt. Althans de mensen die ze daar voor in hebben gehuurd. Geen idee uit welke goedkope landen ze tegenwoordig mensen vandaan halen.Ā 


Ik kan alleen maar aangeven dat ik erg blij ben dat de oorzaak nu eindelijk gevonden is en dat ze druk bezig zijn om dit zo snel mogelijk opgelost te krijgen. Wat enorm jammer dat Stedin het niet direct gemeld heeft, zoals ze wel verplicht zijn om te doen. Dan had er destijds direct actie ondernomen kunnen worden en hadden jij en de anderen niet zo lang met al dit gedoe gezetenĀ ā˜¹ļø


Ik kan alleen maar aangeven dat ik erg blij ben dat de oorzaak nu eindelijk gevonden is en dat ze druk bezig zijn om dit zo snel mogelijk opgelost te krijgen. Wat enorm jammer dat Stedin het niet direct gemeld heeft, zoals ze wel verplicht zijn om te doen. Dan had er destijds direct actie ondernomen kunnen worden en hadden jij en de anderen niet zo lang met al dit gedoe gezetenĀ ā˜¹ļø

Van Stedin is het inderdaad een slechte zaak, maar van KPN Beheer en zeker KPN NetwerkĀ die medewerkers op pad stuurt, de meeste Zzpā€™ers die alleen maar uurtjes schrijven en verder niets uitvoeren ook.Ā De laatste twee die bij mij waren gaven aan dat ze pas weg gingen wanneer het probleem was vastgesteld. Deze twee, ook Zzpā€™ers zijn gewoon goed bezig voor de klant en KPN Netwerk/Volker Wessel Telecom. Die hebben het probleem in een halve dag vastgesteld. Maanden later na een dozijn monteurs en een hoop ergenis bij mij, maar ook andere in de buurt hier. Ik ben benieuwd hoelang dit gaat duren. Wie hier de leiding geeft aanĀ de monteurs mag ook weleens achter zijn bureau en uit zijn warme werkkamer komen.Ā 


De laatste twee die bij mij waren gaven aan dat ze pas weg gingen wanneer het probleem was vastgesteld. Deze twee, ook Zzpā€™ers zijn gewoon goed bezig voor de klant en KPN Netwerk/Volker Wessel Telecom. Die hebben het probleem in een halve dag vastgesteld. Maanden later na een dozijn monteurs en een hoop ergenis bij mij, maar ook andere in de buurt hier. Ik ben benieuwd hoelang dit gaat duren. Wie hier de leiding geeft aanĀ de monteurs mag ook weleens achter zijn bureau en uit zijn warme werkkamer komen.Ā 

@Ward_Ā is dit iets waar jij nog ergens een melding van kan maken?


De laatste twee die bij mij waren gaven aan dat ze pas weg gingen wanneer het probleem was vastgesteld. Deze twee, ook Zzpā€™ers zijn gewoon goed bezig voor de klant en KPN Netwerk/Volker Wessel Telecom. Die hebben het probleem in een halve dag vastgesteld. Maanden later na een dozijn monteurs en een hoop ergenis bij mij, maar ook andere in de buurt hier. Ik ben benieuwd hoelang dit gaat duren. Wie hier de leiding geeft aanĀ de monteurs mag ook weleens achter zijn bureau en uit zijn warme werkkamer komen.Ā 

@Ward_Ā is dit iets waar jij nog ergens een melding van kan maken?

Ik heb het eigenlijk wel een beetje gehad metĀ KPN.Ā Maanden met bezig bellenĀ en er gebeurde niets. Ja, een ticket maken, na aandringen en dan weken later komt er een ā€œmonteurā€ Tot ik gebeld werd door de medewerker van Volker Wessel Telecom in Hellevoetsluis. Ik ga haar naam niet noemen, weet niet of ze dit wil. Maar zij heeft er voor gezorgd dat die twee monteurs kwamen en er serieus mee bezig zijn. Nu is zij afhangkelijk tot iemand die breuk gaat herstellen. Maar het vertrouwen in KPN is compleet weg. Dus ik ga niets meer melden, heeft totaal geen zin.


Denk je dat het nu afwachten is op herstel van de breuk, ik weet met dit weer dat dit lastig is in de grond graven en de breuk herstellen. Krijg ik vanochtend de volgende mail, de standaard mail van KPN Netwerk.

KPN Netwerk heeft u nog niet volledig op het glasvezelnetwerk kunnen aansluiten. Daarom hebben we een monteursafspraak gemaakt voorĀ **** op 20 november 2023. Onze monteur start tussenĀ 13:00 enĀ 15:00 uur. De eindtijd kan dus later zijn danĀ 15:00 uur. De monteur is ongeveer 1 uur bezig, maar voor de zekerheid plannen we 2 uur in. Zorg alstublieft dat u aanwezig bent.

Werkzaamheden monteur
Onze monteur sluit natuurlijk het modem aan. Daarna verbinden we de volgende apparaten met internet: 1 pc of tablet, 1 vaste telefoon (als u die hebt). En als het nodig is tot 15 meter kabel. Zijn er extra wensen? Dan geven we graag een advies. Bijvoorbeeld over het aanleggen en wegwerken van kabels of het aansluiten van extra apparatuur zoals Superwifi. De monteur maakt samen met u een plan en bespreekt de extra kosten voor het meerwerk.

Waarom, vroeg ik mij af, alles is aangesloten alleen wachten op herstel van de breuk. En daar zijn ze mee bezig kreeg ik als bevestiging van Volker Wessel Telecom.

Dus maar even de vraag gesteld bij KPN Netwerk, waarom een monteur. Die geeft aan dat er een storing of zo iets kan zijn en daarvoor Beheer, de provider moet bellen. Bij KPN Netwerkt wisten ze niets van een breuk in de grond.Ā Beheer geeft aan dat die monteur moet komen de 20eĀ  omdat die alleen een ticket kan aanmaken, hun zelf mogen of kunnen dit niet om dan een opdracht door te kunnen zetten naar een aannemer. Maar van een breuk was niets bekend. En ik moet maar weer gewoon wachten tot de 20e, meer kunnen ze niet doen. Aangegeven dat er al een stuk of vier monteurs geweest zijn. Tijdens het gesprek krijg ik een mail binnen dat KPN weer het maandbedrag gaat afschrijven. Dit werkt wel bij KPN, voor de rest, geen idee.

Gelukkig weet ik via een direct kanaal bij Volker Wessel Telecom dat er aan de breuk gewerkt word, best grappig dat ik meer weet dan KPN Beheer en Netwerk bij elkaar 🙂 Best triest dat er 96 aansluitingen niet werken en KPN niets weet of onderneemt.

Ā 

Ā 


Eindelijk, de breuk in de glasvezelkabel is gelast. Kreeg vandaag telefoontje van de monteur Volker Wessel Telecom. Beide lampjes branden groen op het kastje. Of het werkt weet ik nog niet. KPN Beheer gebeld, die gaf eerst aan dat er eerst nog een monteur komt 20 november. Dit staat in het systeem. Aangegeven dat dit niet nodig is, alles is aangesloten. Na even in de wacht kreeg ik te horen dat ik morgen gebeld wordt voor omzetting, die zijn er alleen op de dag. Ik ben benieuwd of het nu eindelijk allemaal gaat werken, zijn inmiddels 2 maanden verder, een dag kan er ook nog wel bij.Ā 


Heel erg fijn dat de breuk gelast is nu, hopelijk markeert dit echt het einde van de ellende en wordt de omzetting morgen geregeld. Laat je weten of het ook echt in orde is?


Het blijft toch echt hopeloos bij KPN Beheer. Zojuist gebeld voor de omzetting omdat ik vanmiddag verhinderd ben. Krijg ik te horen dat het omzetten van koper naar glasvezel alleen door een verplichte monteur kan gebeuren. Deze moet iets in het modem doen, dit kan niet vanuit KPN zelf. Dus de monteur die de 20e zou komen moet ook komen. Is eindelijk alles aangesloten moet ik nog tot de 20e wachten. Terwijl gisteren verteld werd dat deze monteur een vergissing was en het intern kan gebeuren. Iedereen roept maar wat.


Eindelijk, na ruim 2 maanden geklooi een glasvezel verbinding. Na de twee laatste monteurs van Volker Wessel Telecom die de breuk hebben gevonden weer een monteur van KPN Beheer die ook zijn vak verstaat.

Wat moest er gebeuren, simpel het stekkertje van de koperverbinding uit de modem en de kabel voor glasvezel in de modem steken. Ik vroeg hem, dit had ik ook gekund, maar hij gaf aan, wij willen zeker weten dat het dan werkt.

Wel gaf hij aan een nieuw KPN TV Box plus kastje opnieuw te bestellen, hij had net de laatste aan vorige klant gegeven. Het kastje werkt niet optimaal gaf hij aan.

Ik ben erg benieuwd of ik nu eindelijk probleemloos TV kan kijken en internetten.


Geen idee waar dit ineens dooĀ kom, Sinds ik op glasvezel zit loopt het geluid ineens niet meer synchrone, na bijstellen loopt het na kanaalwisseling even later weer niet synchrone. Ik had ook gehoopt wanneer ik naar TV kijk op mijn laptopt het haperen van beeld, ronddraaiend cirkeltje over zou zijn. Speedtesten gedaan, dat is ruim voldoende, meer dan voorheen.


Eindelijk, na ruim 2 maanden geklooi een glasvezel verbinding. Na de twee laatste monteurs van Volker Wessel Telecom die de breuk hebben gevonden weer een monteur van KPN Beheer die ook zijn vak verstaat.

HĆ©Ć©l erg fijn dat dit nu dan echt eindelijk in orde gemaakt is!!

Geen idee waar dit ineens dooĀ kom, Sinds ik op glasvezel zit loopt het geluid ineens niet meer synchrone, na bijstellen loopt het na kanaalwisseling even later weer niet synchrone. Ik had ook gehoopt wanneer ik naar TV kijk op mijn laptopt het haperen van beeld, ronddraaiend cirkeltje over zou zijn. Speedtesten gedaan, dat is ruim voldoende, meer dan voorheen.

Dit is dan weer minder fraai, heb ik ook niet direct een verklaring voorĀ šŸ¤” Begrijp ik nou goed dat er nog een TV+ ontvanger naar je verzondenĀ gaat worden (of wellicht al bezorgd is) op initiatief van de monteur? Wellicht zijn de problemen met het geluid voorbij als je die aan hebt gesloten, zo nee, dan kijken we daar uiteraard even verder naar!


Zoals je ziet heb ik het topic even opgesplitst @PhilipJGr, aangezien de aanleg van glasvezel inmiddels helemaal afgerond is en we dit achter ons kunnen laten.Ā Houdt het even wat overzichtelijkerĀ šŸ˜Š


Zoals je ziet heb ik het topic even opgesplitstĀ @PhilipJGr, aangezien de aanleg van glasvezel inmiddels helemaal afgerond is en we dit achter ons kunnen laten.Ā Houdt het even wat overzichtelijkerĀ šŸ˜Š

Prima, ik hoop dat dat dit voor andere nieuwe klanten wat soepeler gaat in de toekomst. Die gun ik niet de irritatie en zeer slechte communicatie. Geduld is een schone zaak, maar die was bijna op :-)


Inderdaad, dit gedoe gun ik helemaal niemandĀ šŸ˜¬ Bedankt dat jouw potje met geduld zo'n diepe bodem had!