Skip to main content

Hallo,

Ik heb nog een oud modem die ik eerder via Telfort ontving. Deze begint echter kuren te vertonen. Ik moet de modem de laatste tijd vaak opnieuw opstarten en soms doet deze dat vanzelf.

Is het mogelijk om een nieuw modem te ontvangen?

 

Admin: titel aangepast i.v.m. volledigheid

Hallo @RondW , defecte modems kunnen vervangen worden.\

Welk merk en type Experiabox heb je?

Wat doet het concreet niet meer goed in de modem?

Heb je de modem al eens een fabrieks reset gegeven?

Heb je een glas- of een koperverbinding?

Indien het 1e, heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad?


Ik heb vandaag het experia box v10 modem ontvangen ter vervanging van de experia box v9 en deze aangesloten en geïnstalleerd. Ik héb internet verbinding, echter nog op de oude v9 verbinding. De naam van de nieuwe experia box  v10 verschijnt nergens. Hoe kan dit en, belangrijker, hoe is dit op te lossen? Ik heb ov al een reset gedaan, maar dat helpt niet.


Ik heb vandaag het experia box v10 modem ontvangen ter vervanging van de experia box v9 en deze aangesloten en geïnstalleerd. Ik héb internet verbinding, echter nog op de oude v9 verbinding. De naam van de nieuwe experia box  v10 verschijnt nergens. Hoe kan dit en, belangrijker, hoe is dit op te lossen? Ik heb ov al een reset gedaan, maar dat helpt niet.

De naam van uw wifi netwerk zult u bedoelen. En deze word inderdaad gelijk gehouden, zodat u niet al uw apparaten opnieuw aan hoeft te melden. Dat zou enorm veel werk opleveren als u veel apparaten zou hebben.


@Nick83: Sorry, dat bedoelde ik idd. 

Dank je voor de uitleg.

 


Welkom bij ons op het forum @RondW. Als het modem defect is kunnen we die vervangen. Welk type modem heb je precies en wat is er mee aan de hand, zou je dat kunnen toelichten?

Of ben jij dezelfde persoon @jespstev, maar met een andere account en heb je het nieuwe modem ontvangen? De V9 die je noemt is nooit door Telfort gebruikt, daardoor vermoed ik dat jullie 2 verschillende personen zijn.


Hoi Jasper,

Het is een Experia V8, toennog van Telfort.  Ik wordt trouwens binnenkort aangesloten op glasvezel, wellicht komt er dan automatisch ook een nieuw modem en kan ik beter even wachten?

 


Dat durf ik zo niet te zeggen @RondW, ik weet nog niet wat voor kuren je hebt met het modem. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je een wegvallende verbinding ervaart, dat zou uit het modem kunnen komen maar het zou ook uit de verbinding naar het huis kunnen komen. Bij de overgang naar glasvezel zal de verbinding buitenshuis anders worden, maar of dat het is weet ik niet. Ik heb daar nog niet genoeg informatie voor.

Als je toelicht wat de kuren precies zijn en je meteen je forumprofiel volledig invult kan ik er een blik op werpen :slight_smile: