Skip to main content

Keer op keer mails dat er voor mij als Telfort klant NIETS zou veranderen als ik naar KPN over gezet zou worden, maar dat is dus wel degelijk het geval!
Ik had bij Telfort een extra naar 100/100 voor € 7,50 per maand.
Nu kost deze bij KPN ineens € 4,99
Dat betekent als ik deze nu uitzet, dat ik dus ineens € 2,51 per maand = € 30,12 per jaar meer betaal dan bij Telfort, dat is dus niet de bedoeling! Dan wil ik hem nu nog per direct uitgezet hebben en terug naar het normale Telfort tarief van Internet 50/50, of te wel, netjes die € 7,50 die ik bij Telfort betaalde er af!

Als er moeilijk gedaan wordt over bovenstaande, dan ga ik verder…
Bellen was bij Telfort gratis en nu € 2,50 en die € 2,50 krijg je nu gratis.
Ik wil nu geen bellen meer, dus ik wens € 2,50 minder te betalen, maar het is gratis.

Als het nu € 2,50 kost, dan betekent het dus dat het Internet zonder bellen dus € 2,50 goedkoper zou moeten zijn (nu gratis of niet!), dus ik zou graag naar een abonnement zonder bellen willen voor € 2,50 minder, ook al is het nu gratis, want voorheen zat het er bij in zonder dat het iets kostte.

Door deze stiekeme veranderingen die er NIET zouden zijn, betaal ik dus alsnog iedere maand meer dan bij Telfort.

Graag aanpassen naar zoals het was bij Telfort, KPN…
Dat zou betekenen dat er dus € 7,50 voor 100/100 af moet gaan EN € 2,50 voor bellen.
Ik zou dus volgens jullie zelf € 10,- naar beneden gaan met de prijzen van Telfort, alleen het bellen is op een rare slinkse wijze veranderd.
Maar goed, haal die € 7,50 voor 100/100 er maar af en bellen mag stopgezet worden.

Met vriendelijke groeten

Ik heb mijn TFT thuis-abonnement vlak voor de migratie naar KPN verlengd met 1 jaar met een leuke korting van totaal €150 op jaarbasis, verdeeld over diverse onderdelen van mijn thuispakket.

Na de migratie naar KPN staan de afspraken en prijzen er gewoon goed in.

'Geen cent teveel hoor' zou Zeeuws meisje zeggen.🙂


Of ik nou wel of niet iets verander, de prijzen kloppen niet!!!

Iemand die geen extra had, zou dus lager uitkomen als ik nu met een extra als ik de extra zou stoppen?!
Dat betekent dat de 1 een groter voordeel heeft dan de ander, terwijl ik juist een betere klant was.
Het gaat mij niet om het feit of de prijzen wel of niet veranderen, het gaat om het feit dat de prijzen volgens alle mails NIET zouden veranderen!!! Nu blijkt dat iedereen andere prijzen heeft die overgestapt is van Telfort naar KPN.

Tja, de ene gaat naar een autodealer en betaald 10.000 euro meer voor een auto dan een ander….. Gewoon pech,  doordat er de afgelopen jaren diverse abonnementsvormen zijn geweest binnen Telfort is er een enorme variatie aan abonnementen en prijzen. Onder de streep zal het misschien iets schelen maar hee… we gaan allemaal dood en kunnen niets mee nemen….. deal er mee.

 

Tis goed kerel! Je snapt het duidelijk niet!


Hoi @foxathome, welkom op het forum! Er is al een heleboel gezegd zie ik, en de eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat ik niet de hele conversatie heb gelezen. Waar het om gaat is dat jij aangeeft dat de verschillende onderdelen van je pakket nu andere kosten hebben dan bij Telfort.

Daar kan ik kort over zijn, dat klopt.

Telfort had heel veel verschillende abonnementen. Veel te veel om allemaal te kunnen migreren precies zoals ze waren. Dus hebben we alle abonnementen op een hoop gegooid en zoveel mogelijk samengevoegd, waar mogelijk. Om het zo een beetje overzichtelijk te houden in onze systemen. Hierdoor kan het zijn dat de basisprijs van een abonnement niet bij iedereen helemaal overeen komt met wat het eerst was maar in plaats daarvan iets hoger is. Dat compenseren we dan weer, eveneens waar nodig, door een extra korting te geven op het een of het ander. 

Dit alles leidt dan tot een pakket dat, in totaal, dezelfde kosten heeft als je voorheen had. En dat is ook precies wat we beloofd hebben. 


Hoi @foxathome, welkom op het forum! Er is al een heleboel gezegd zie ik, en de eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat ik niet de hele conversatie heb gelezen. Waar het om gaat is dat jij aangeeft dat de verschillende onderdelen van je pakket nu andere kosten hebben dan bij Telfort.

Daar kan ik kort over zijn, dat klopt.

Telfort had heel veel verschillende abonnementen. Veel te veel om allemaal te kunnen migreren precies zoals ze waren. Dus hebben we alle abonnementen op een hoop gegooid en zoveel mogelijk samengevoegd, waar mogelijk. Om het zo een beetje overzichtelijk te houden in onze systemen. Hierdoor kan het zijn dat de basisprijs van een abonnement niet bij iedereen helemaal overeen komt met wat het eerst was maar in plaats daarvan iets hoger is. Dat compenseren we dan weer, eveneens waar nodig, door een extra korting te geven op het een of het ander. 

Dit alles leidt dan tot een pakket dat, in totaal, dezelfde kosten heeft als je voorheen had. En dat is ook precies wat we beloofd hebben. 

Fijn dat ik de bevestiging krijg dat ik niet gek ben en dat al die piepers hierboven gewoon ongelijk hadden!

Maar nu, ik log in bij Telfort om die € 7,50 voor 100/100 uit te zetten, dat was tijdelijk nodig vanwege thuiswerken. Ik heb nog geen bericht ontvangen van Telfort/KPN dat ik over ben en toch moet ik een KPN ID aanmaken. Gedaan en nu zie ik dat ik dat dus niet meer tegen de standaard prijs van € 7,50 kan uitzetten, want dat was de normale prijs bij Telfort en dus niet 1 of andere oude prijs, ik had dit pas kort.

Ik wil dus gewoon terug naar de prijs voor 50/50 wat ik betaalde bij Telfort voor € 35,- per maand zoals het was. Meer vraag ik niet en dat lijkt mij zéér reëel, want de prijzen zouden NIET veranderen en dat heeft KPN dus WEL gedaan.

En als het kan ook bellen er af dat € 2,50 kost en dus € 32,50 betalen.


Dat is helaas niet mogelijk, Fox. De prijs van je pakket zoals hij is op het moment van migreren veranderd niet. Dat is wat we beloofd hebben, en dat is ook wat we doen. Maar het kan dan inderdaad zijn dat je op een ander bedrag uitkomt als je nu aanpassingen maakt. Aan die prijs kan ik verder helaas niets doen.

Wat betreft het verwijderen van Bellen. Als het goed is, is Bellen gratis omdat je ook weer een korting van €2,50 krijgt daarvoor. Het uit je pakket verwijderen gaat dan ook niets met je prijs doen. Ik weet ook verder niet of het überhaupt mogelijk is om Bellen uit je abonnement te verwijderen. Als je een Alles-in-1 pakket hebt is Bellen daar over het algemeen een vast onderdeel van. Maar vul je forumprofiel even in en laat hier weten als je dit gedaan hebt. Dan kijk ik dat even na. Als het niet verwijderd kan worden is overstappen naar Hussel wellicht een idee.


Dat is helaas niet mogelijk, Fox. De prijs van je pakket zoals hij is op het moment van migreren veranderd niet. Dat is wat we beloofd hebben, en dat is ook wat we doen. Maar het kan dan inderdaad zijn dat je op een ander bedrag uitkomt als je nu aanpassingen maakt. Aan die prijs kan ik verder helaas niets doen.

Wat betreft het verwijderen van Bellen. Als het goed is, is Bellen gratis omdat je ook weer een korting van €2,50 krijgt daarvoor. Het uit je pakket verwijderen gaat dan ook niets met je prijs doen. Ik weet ook verder niet of het uberhaupt mogelijk is om Bellen uit je abonnement te verwijderen. Als je een Alles-in-1 pakket hebt is Bellen daar over het algemeen een vast onderdeel van. Maar vul je forumprofiel even in en laat hier weten als je dit gedaan hebt. Dan kijk ik dat even na. Als het niet verwijderd kan worden is overstappen naar Hussel wellicht een idee.

Beste Erik, zoals je kon lezen, ik ben officieel nog niet over, althans, ik zou een brief krijgen als dat zou gebeuren. Omdat die 100/100 tijdelijk was, heb ik dat dus willen uitzetten vóór de overgang, nu blijkt dat al gebeurd te zijn zonder mijn weten of gaat het op de 1 of andere manier niet goed.
Ik word op de site van Telfort naar KPN gestuurd en bij Telfort wilde ik het uitzetten.

Hoe dan ook, ik wil gewoon terug naar het abonnement dat ik had voor de tijdelijke verhoging, 35 Euro per maand voor alleen internet. Ik heb geen alles in 1 pakket.
Graag regelen zodat het is zoals het had moeten zijn.

Blijkbaar kunnen jullie voor iedere klant de prijzen zelf bepalen, dan ben ik daar nu 1 van. Ik heb het niet meer volgens afspraak uit kunnen zetten voordat ik over gezet zou worden, daar kan ik niets aan doen. Als ik de brief met datum ontvangen zou hebben had ik dat wel gedaan…

Een blijvende korting van 2,50 zou op hetzelfde neerkomen, dan kan ik het pakket van 7,50 bij Telfort en bij jullie 5,00 gewoon uitzetten en geen probleem meer…
Opgelost


Ik heb je gegevens niet, Fox, want je hebt je forumprofiel nog niet ingevuld. Dus inhoudelijk kan ik op dit moment nog helemaal niks. Behalve aangeven dat als jij al een overzicht hebt met de prijzen zoals je in je eerdere berichten noemt, je waarschijnlijk al gemigreerd bent. En dan valt er aan de prijzen voor de onderdelen van je pakket niets meer te veranderen. 


Ik heb je gegevens niet, Fox, want je hebt je forumprofiel nog niet ingevuld. Dus inhoudelijk kan ik op dit moment nog helemaal niks. Behalve aangeven dat als jij al een overzicht hebt met de prijzen zoals je in je eerdere berichten noemt, je waarschijnlijk al gemigreerd bent. En dan valt er aan de prijzen voor de onderdelen van je pakket niets meer te veranderen. 

Bij deze wel aangevuld.
En ik ga daar gewoonweg niet mee akkoord, prijzen zouden niet veranderen en wij zouden te horen krijgen wanneer we overgezet zouden worden.
Beide zijn NIET doorgegeven, reden genoeg om deze slinkse wijze van prijzen veranderen en voor iedere klant verschillende prijsstellingen creëren niet geaccepteerd word door mij.
Als jullie gedaan zouden hebben wat jullie beloofd hadden, dan had ik nu niet deze te hoge prijzen, dus ik ga hier niet over in discussie, KPN zit fout, niet ik.


Hallo! Ik heb een aantal berichten verwijderd. Laten we het gezellig houden. Volgens mij is de vraag van @foxathome inmiddels beantwoord door Erik, die gaat nog wel naar je pakket kijken, zoals aangegeven.


Hallo! Ik heb een aantal berichten verwijderd. Laten we het gezellig houden. Volgens mij is de vraag van @foxathome inmiddels beantwoord door Erik, die gaat nog wel naar je pakket kijken, zoals aangegeven.

Wat kunnen mensen zich toch enorm druk maken over een probleem van een ander waar ze totaal niets mee te maken hebben zeg 😒
Dank je wel voor de opschoning Marcia 💪


Ik heb je gegevens niet, Fox, want je hebt je forumprofiel nog niet ingevuld. Dus inhoudelijk kan ik op dit moment nog helemaal niks. Behalve aangeven dat als jij al een overzicht hebt met de prijzen zoals je in je eerdere berichten noemt, je waarschijnlijk al gemigreerd bent. En dan valt er aan de prijzen voor de onderdelen van je pakket niets meer te veranderen. 

Bij deze wel aangevuld.
En ik ga daar gewoonweg niet mee akkoord, prijzen zouden niet veranderen en wij zouden te horen krijgen wanneer we overgezet zouden worden.
Beide zijn NIET doorgegeven, reden genoeg om deze slinkse wijze van prijzen veranderen en voor iedere klant verschillende prijsstellingen creëren niet geaccepteerd word door mij.
Als jullie gedaan zouden hebben wat jullie beloofd hadden, dan had ik nu niet deze te hoge prijzen, dus ik ga hier niet over in discussie, KPN zit fout, niet ik.

Ik heb gekeken, Fox, en je bent inderdaad al gemigreerd naar KPN. Dat betekent dat je abonnement met €4,99 naar beneden gaat als je nu de extra snelheid zou verwijderen. Hier kan ik verder niets aan veranderen 


Ik heb je gegevens niet, Fox, want je hebt je forumprofiel nog niet ingevuld. Dus inhoudelijk kan ik op dit moment nog helemaal niks. Behalve aangeven dat als jij al een overzicht hebt met de prijzen zoals je in je eerdere berichten noemt, je waarschijnlijk al gemigreerd bent. En dan valt er aan de prijzen voor de onderdelen van je pakket niets meer te veranderen. 

Bij deze wel aangevuld.
En ik ga daar gewoonweg niet mee akkoord, prijzen zouden niet veranderen en wij zouden te horen krijgen wanneer we overgezet zouden worden.
Beide zijn NIET doorgegeven, reden genoeg om deze slinkse wijze van prijzen veranderen en voor iedere klant verschillende prijsstellingen creëren niet geaccepteerd word door mij.
Als jullie gedaan zouden hebben wat jullie beloofd hadden, dan had ik nu niet deze te hoge prijzen, dus ik ga hier niet over in discussie, KPN zit fout, niet ik.

Ik heb gekeken, Fox, en je bent inderdaad al gemigreerd naar KPN. Dat betekent dat je abonnement met €4,99 naar beneden gaat als je nu de extra snelheid zou verwijderen. Hier kan ik verder niets aan veranderen 

Dat is NIET mijn probleem Erik!
Ik zou te horen krijgen als ik overgezet zou worden, dat is niet gebeurd en ik wilde net voor die overstap die extra verwijderen.
Dus alles prima, maar hij gaat er af met € 7,50 zoals dat bij Telfort ook het geval zou zijn.

Hier is gewoon geen discussie over mogelijk, gewoon de verantwoording nemen over het feit dat het niet is gegaan zoals KPN mij beloofd had.
Andere mensen hebben ook die prijzen van 7,50 minder voor het 50/50 pakket, dus het zou ook werkelijk geen probleem moeten zijn!
KPN had dan nog beter alles voor iedereen hetzelfde kunnen regelen, dat zou tevens een stuk eerlijker zijn dan alle klanten verschillende prijzen rekenen.
Als Telfort klanten van te voren hadden geweten dat de prijzen voor losse onderdelen OOK zouden veranderen, dan hadden klanten tevens nog op tijd kunnen checken of ze iets zouden moeten aanpassen, dit is nu niet mogelijk geweest omdat KPN niet transparant is geweest over het wel degelijk wijzigen van prijzen, dit wat NIET zou gebeuren!


Telfortklanten hebben allemaal op de dag dat de migratie voor hen begon een e-mail gehad op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dat is in jouw geval eentje met een bedrijfsdomeinnaam. Als hij daar niet te vinden is, dan is hij wellicht in de spammap beland. 

Echter, zelf als je die mail wel op die dag gelijk gezien had, dan had je alsnog niet meer kunnen wijzigen. Migreren kan namelijk niet als er een wijziging aan de gang is. Dus wordt voor de klanten die klaar staan voor migratie het doen van wijzigingen dicht gezet.

 

Ik begrijp je gevoel in deze, zeker, maar het is niet mogelijk om de prijzen van die onderdelen aan te passen. Ik heb je uitgelegd hoe KPN hier in staat, daar blijft het bij. Als je nu de snelheidsoptie verwijderd gaat je pakket met €4,99 omlaag. 


@foxathome

Als je in je Telfort abonnement de mogelijkheid had om maandelijks je combivoordeel en extra opties zoals bellen en extra snelheid aan of uit te zetten dan zou je dat nu ook moeten kunnen doen.

Ik begrijp werkelijk niet waarom de voorwaarden van je Telfort abonnement zouden wijzigen nadat ze je hebben overgezet naar TFT-KPN ?

Betekend dat niet dat iedereen gewoon kosteloos mag opzeggen?

Als je bellen hebt aangezet voor €2,50 en je snelheid verhogen naar 100 hebt aangezet voor €7,50 dan betekend dat je als je deze extra opties weer uit zet je €10,00 minder gaat betalen.

Contract is contract !

Op je Telfort factuur staat dat je voor Bellen €2,50 betaald dus als ze het gratis maken moeten ze zelf weten maar dan mogen ze niet je abonnementsprijs met €2,50 verhogen.

Op je Telfort factuur staat dat je voor die extra snelheid €7,50 betaald dus als ze dat goedkoper willen maken (€4,99) moeten ze dat zelf weten maar dan betekend dat dat je abonnementsprijs zakt met €2,51 !

Bij KPN kost bellen €2,00 en bij TFT €2,50 dus verschillende prijzen hanteren kunnen ze wel dus die snelheidsverhoging aanpassen naar €4,99 is onnodig en dat doen ze alleen maar om je meer te laten betalen als je dit weer uitzet. Hetzelfde geldt voor bellen gratis maken !

Dat de IT-afdeling van KPN niet in staat is de contracten 1 op 1 over te nemen is lachwekkend en een leugen want er zijn ook klanten die geen bellen of extra snelheid hebben en daar kan het ook.

Ze verhogen je abonnement naar een hogere prijs en geven je dan een tijdelijke korting zodat het factuurbedrag in het begin klopt begrijp ik.

Maar als je binnen je abonnement gebruik maakt van het maandelijks aan of uitzetten van je extra opties dan klopt door het gepruts van KPN je maandelijkse factuur niet meer en natuurlijk in je nadeel !

@foxathome   Mijn advies is om een klacht in te dienen bij KPN.

Het bellen met de klantenservice lost niets op want KPN heeft geen klantenservice dat besteden ze uit.

Dit forum is ook niet van KPN, de mensen op dit forum werken ook voor tientallen andere bedrijven.

Alle mensen die hier rare reacties geven moet je negeren want die doen altijd net alsof ze je niet begrijpen zodat je opgeeft en er geen tijd meer in stopt.

Als je abonnement €35,00 per maand was mogen ze je abonnement niet verhogen naar €100,00 met een korting van €65,00 !

Als je inflatiecorrectie krijgt, krijg je zeg maar 2% van €35,00 verhoging en niet 2% van €100,00 want die €65,00 euro korting komt ook 2% extra korting bovenop.

Dit zaakje stinkt maar dat wist je al ;-)

Als je nog geen bellen had en ook nog geen snelheid van 100 voordat je migreerde dan betaalde je €32,50 en had je nu zeker gratis bellen gekregen en een snelheid van 100 voor €4,99 ? Dan had je €37,49 betaald en nu willen ze dat je €42,50 betaald en als je bellen en snelheid 100 uitzet willen ze i.p.v. €32,50 nu €37,51 ? een verkapte prijsverhoging voor jou van €5,01 en een prijsverlaging voor mensen die nu die extra opties nemen.

Dat was niet de afspraak!

 

 


 

Keer op keer mails dat er voor mij als Telfort klant NIETS zou veranderen als ik naar KPN over gezet zou worden, maar dat is dus wel degelijk het geval!
Ik had bij Telfort een extra naar 100/100 voor € 7,50 per maand.
Nu kost deze bij KPN ineens € 4,99
Dat betekent als ik deze nu uitzet, dat ik dus ineens € 2,51 per maand = € 30,12 per jaar meer betaal dan bij Telfort, dat is dus niet de bedoeling! Dan wil ik hem nu nog per direct uitgezet hebben en terug naar het normale Telfort tarief van Internet 50/50, of te wel, netjes die € 7,50 die ik bij Telfort betaalde er af!

Als er moeilijk gedaan wordt over bovenstaande, dan ga ik verder…
Bellen was bij Telfort gratis en nu € 2,50 en die € 2,50 krijg je nu gratis.
Ik wil nu geen bellen meer, dus ik wens € 2,50 minder te betalen, maar het is gratis.

Als het nu € 2,50 kost, dan betekent het dus dat het Internet zonder bellen dus € 2,50 goedkoper zou moeten zijn (nu gratis of niet!), dus ik zou graag naar een abonnement zonder bellen willen voor € 2,50 minder, ook al is het nu gratis, want voorheen zat het er bij in zonder dat het iets kostte.

Door deze stiekeme veranderingen die er NIET zouden zijn, betaal ik dus alsnog iedere maand meer dan bij Telfort.

Graag aanpassen naar zoals het was bij Telfort, KPN…
Dat zou betekenen dat er dus € 7,50 voor 100/100 af moet gaan EN € 2,50 voor bellen.
Ik zou dus volgens jullie zelf € 10,- naar beneden gaan met de prijzen van Telfort, alleen het bellen is op een rare slinkse wijze veranderd.
Maar goed, haal die € 7,50 voor 100/100 er maar af en bellen mag stopgezet worden.

Met vriendelijke groeten

 

*Grinnik*.

‘Nothing will change’, aldus Maximo Ibarra, ‘and nothing means nothing’. Dat zou zowel voor Telfort-klanten als voor XS4ALL-klanten gelden. 

Hoe de situatie voor ex-Telfort klanten weet ik oprecht niet, maar veelzeggend is een passage uit de nieuwsbrief verstuurd onder mensen rond de actiegroep van de tweede provider in dit verhaal:

 

In maart dit jaar was de zogenaamde ‘overgang van onderneming’ (door sommigen ook ‘ondergang van onderneming’ genoemd) naar KPN en kwam er een einde van het bedrijf XS4ALL zoals wij het hebben gekend. Waar oorspronkelijk Maximo Ibarra riep dat alleen de naam zou verdwijnen en verder ‘Nothing Will Change, and nothing means nothing’ zijn we helaas beland in de situatie ‘Everything Will Change’ waarbij alleen de naam als sticker op de deur er nog eventjes is. Er wordt al het hele jaar gewerkt aan de voorbereiding van migratie van XS4ALL-klanten naar KPN-systemen. Uiteraard (..) is die migratie zelf vertraagd, want zoals we vorig jaar al waarschuwden: je kunt niet zomaar eventjes klanten en hun producten overzetten naar KPN-systemen. Dat blijkt in sommige gevallen ook überhaupt niet te lukken: de hosting waar veel XS4ALL-klanten gebruik van maken zal bijvoorbeeld volledig verdwijnen. Dat wordt helemaal niet gemigreerd, hebben wij vernomen d..].

Van medewerkers vernamen we dat alles bij de migratie ‘in de KPN-standaard moet passen’. En dat het idee om ‘het beste van XS4ALL over te nemen’ vrijwel niet wordt uitgevoerd. KPN wil dat niet of maakt er simpelweg geen tijd voor. En zo verdwijnen bijvoorbeeld ook IPv4 subnets. 

Deze maand nog worden XS4ALL-medewerkers van KPN-laptops voorzien, weer een stap in het langzaam uitgummen van alles wat XS4ALL is. 

 

U mag zelf invullen in hoeverre de uitspraken van Ibarra steekhoudend zijn.


Ja dan had je dat al bij telfort moeten wijzigen!, dan was die prijs al lager geweest. Werkelijk waar je vergelijkt appels met peren. Want kpn heeft nergens gezegd dat als jij je abonnement gaat veranderen dat jij dan de Telfort prijzen zou behouden.


Ja dan had je dat al bij telfort moeten wijzigen!, dan was die prijs al lager geweest. Werkelijk waar je vergelijkt appels met peren. Want kpn heeft nergens gezegd dat als jij je abonnement gaat veranderen dat jij dan de Telfort prijzen zou behouden.

Wat betekent dit voor mij?

We zetten je abonnement over naar KPN met dezelfde abonnementsprijs die je op dit moment bij Telfort betaalt.Ook je huidige voorwaarden blijven gelijk.

https://forum.kpn.com/uitleg-over-het-forum-nieuws-3/telfort-thuis-wordt-kpn-thuis-507752

@Ben_1959 Abonnementsprijs is verhoogd met 2,50

Prijzen van opties zijn gewijzigd

Ineens zijn er kortingen verzonnen

Inflatie zal gerekend worden over verhoogde prijzen zonder deze verzonnen kortingen

Als je bij Telfort vlak voor de migratie je combivoordeel van vijf euro factuurkorting naar gratis pluspakket of FOX had gewijzigd en Bellen had aangezet en de snelheidsverhoging naar 100 dan was je in de veronderstelling doordat er niets zou wijzigen dat als je je combivoordeel weer terug zou zetten op vijf euro factuurkorting en je Bellen en Snelheidsverhoging naar 100 weer uit zou zetten, wat maandelijks mag , je abonnementskosten weer zouden dalen met 15 euro (5+2,50+7,50) !

Nu kun je je combivoordeel blijkbaar niet wijzigen en je bellen uitzetten en snelheidsverhoging uitzetten levert nu maar 4,99 daling op want bellen is gratis geworden en snelheidsverhoging geen 7,50 meer maar 4,99.

Het klopt gewoon niet dat er niets zou veranderen.

We zijn voorgelogen en zitten ongevraagd aan een ander contract vast bij KPN.


Eens met @Ben_1959 

Contracten worden helemaal niet gewijzigd. Niemand heeft meer een lopend Telfort jaarcontract. Het enige dat ze hebben beloofd is dat je dezelfde prijs houdt ten tijde van de overgang naar KPN

Als je het er niet mee eens bent dat de prijs wijzigt als je iets wijzigt (of 'terugzet'), dan staat het je vrij om op te zeggen. 


Eens met @Ben_1959 

Contracten worden helemaal niet gewijzigd. Niemand heeft meer een lopend Telfort jaarcontract. Het enige dat ze hebben beloofd is dat je dezelfde prijs houdt ten tijde van de overgang naar KPN

Als je het er niet mee eens bent dat de prijs wijzigt als je iets wijzigt (of 'terugzet'), dan staat het je vrij om op te zeggen. 

@Neel25 Opzeggen kunnen oud-Telfort klanten pas kosteloos als hun huidige Telfort contractsperiode is afgelopen !

Alle Telfort klanten zijn ongevraagd verplicht overgezet naar KPN.

Vandaar dat KPN had beloofd niets te veranderen aan de voorwaarden.

Het is wettelijk namelijk niet toegestaan om tijdens een bindend contract dingen te wijzigen als de ander niet de mogelijkheid heeft op te zeggen.

Als dat zou mogen zou het een mooie boel worden.

Dan bied je iemand iets aan en nadat hij heeft getekend en er aan vast zit verander je ineens de voorwaarden haha

Telfort klanten zijn nooit geïnformeerd over de wijzigingen.

Daar komen ze nu ineens achter.

Hiervoor hebben ze nooit toestemming gegeven.

Iedereen mag nu dus kosteloos opzeggen en daarover moeten nu alle Telfort klanten worden geïnformeerd!

Of ze houden de voorwaarden gelijk zoals beloofd!

De keuze is aan KPN.

Van mij mag iedereen zijn/haar mening hebben hoor @Neel25 @Ben_1959 !
Het gaat echter alleen maar om het standpunt van KPN vertolkt door een Moderator !

Daarop kunnen vervolgstappen genomen worden.

Uiteindelijk zegeviert het recht altijd haha

Tot dusver nog altijd mijn gelijk gekregen van KPN.

De extra rechtzaakkosten hebben ze nooit zin in.

Helaas blijven ze het proberen omdat het loont want niet iedereen komt voor zijn rechten op.

Vreemd beleid om zo geld te verdienen.

Gebrek aan moraal.

Ach ik heb alle tijd.

Begin altijd bij vriendelijk vragen en probleem uitleggen.

Maar eerste en tweedelijns hebben vaak geen kennis van zaken.

Meestal kom je dan al bij de juristen uit.

Die hoef je niets uit te leggen en die snappen het gelijk en lossen het direct voor me op.

Neem de klantenservice niets kwalijk hoor die hebben er gewoon niet voor gestudeerd haha

Kunnen zij ook niets aan doen.


@Neel25 Opzeggen kunnen oud-Telfort klanten pas kosteloos als hun huidige Telfort contractsperiode is afgelopen !

Het is wettelijk niet toegestaan om tijdens een bindend contract dingen te wijzigen als de ander niet de mogelijkheid heeft op te zeggen.

Sinds mei 2019 verkoopt Telfort geen nieuwe jaarcontracten meer, dus de laatste Telfort-jaarcontracten liepen in mei 2020 af. Heb je geprobeerd op te zeggen en heb je gehoord dat je daarvoor nog een eindrekening moet betalen?

Dat terzijde, als je de algemene voorwaarden van Telfort leest: “Indien Telfort een verplichting uit de Overeenkomst niet (behoorlijk) nakomt, is de Klant gerechtigd zijn daartegenover staande verplichting op te schorten, tenzij de tekortkoming geen opschorting rechtvaardigt.” Waar in jouw overeenkomst staat dat KPN zichzelf verplicht om prijzen voor aanvullende diensten nooit te veranderen?

 

 

Telfort klanten zijn nooit geïnformeerd over de wijzigingen.

Oké, dus Telfort klanten zijn nooit geïnformeerd én ze hebben beloofd dat er niets zou veranderen. Bijzonder!  Ik heb als oud-Telfort klant 5 e-mails ontvangen over de overgang van Telfort naar KPN: in mei 2019, november 2019, april 2020 en september 2020. Ik neem aan dat ik niet de enige ben.


@Neel25 , in tegenstelling tot KPN kon je bij Telfort nog wel je abonnement verlengen en een korting krijgen, dit is ook nog redelijk veel gedaan en zit men er weer een jaar aan vast.

En alle correspondentie die er geweest is luid dat er niks zou veranderen, alleen het rekening nummer waar de kosten naar toe werden overgeschreven en de naam Telfort zou veranderen in KPN.

Toen kwam er langzaam boven water dat zodra je KPN werd er wel wat voordelen die KPN had beschikbaar kwamen, dus veel waren er blij, en nu blijkt dat er van alles veranderd is in het nadeel van de klanten, en dat is dus niet toegestaan zonder de mogelijkheid om kosteloos te opzeggen.


@Neel25, in tegenstelling tot KPN kon je bij Telfort nog wel je abonnement verlengen en een korting krijgen, dit is ook nog redelijk veel gedaan en zit men er weer een jaar aan vast.

En alle correspondentie die er geweest is luid dat er niks zou veranderen, alleen het rekening nummer waar de kosten naar toe werden overgeschreven en de naam Telfort zou veranderen in KPN.

Toen kwam er langzaam boven water dat zodra je KPN werd er wel wat voordelen die KPN had beschikbaar kwamen, dus veel waren er blij, en nu blijkt dat er van alles veranderd is in het nadeel van de klanten, en dat is dus niet toegestaan zonder de mogelijkheid om kosteloos te opzeggen.

Hoe dan ook is een kosteloze opzegging het hoogst haalbare in deze exercitie. 

Er is gezegd dat de prijs en voorwaarden ten tijde van de overgang naar KPN hetzelfde blijven. Dit wordt geïnterpreteerd als: alles wat met je abonnement te maken heeft blijft hetzelfde. Een totaal onrealistische verwachting die nergens op is gebaseerd. 

Ik ben het er niet mee eens dat er veel is veranderd in het nadeel van klanten. Voor een doorsnee klant is het logo'tje anders en daar houdt het mee op. 


@Neel25  "Prijs EN voorwaarden, en die voorwaarden worden nu geschonden samen met de prijs als je iets wilt veranderen.

Klinkt leuk dat de prijs vooralsnog hetzelfde blijft, maar zodra men volgens de ongewijzigde voorwaarden iets veranderd veranderd de prijs anders dan voorheen.

Geen enkel probleem, als KPN dan maar de mogelijkheid bied om kosteloos het contract te ontbinden, en dat doen ze (nog) niet.


@Neel25  "Prijs EN voorwaarden, en die voorwaarden worden nu geschonden samen met de prijs als je iets wilt veranderen.

Klinkt leuk dat de prijs vooralsnog hetzelfde blijft, maar zodra men volgens de ongewijzigde voorwaarden iets veranderd veranderd de prijs anders dan voorheen.

Geen enkel probleem, als KPN dan maar de mogelijkheid bied om kosteloos het contract te ontbinden, en dat doen ze (nog) niet.


Welke voorwaarden worden geschonden? Waar in de contracten staat dat KPN zichzelf verplicht om prijzen voor aanvullende diensten nooit te veranderen? 

Als jij niets wijzigt aan je diensten, heeft KPN geen recht iets te wijzigen aan de prijs. Als jij wel iets wijzigt, heeft KPN ook recht iets te wijzigen aan de prijs. 

Meer recht toe recht aan kan het volgens mij niet worden. 


Hier hetzelfde probleem, mijn internet +interactieve tv kosten verhoogt van 46,13 naar 48,63 en mijn 100/100 verlaagt van 7,50 naar 4,99, dus het totaal plaatje blijft hetzelfde maar doordat 100/100 vrij opzegbaar is zijn mijn uiteindelijke basis kosten toch met 2,50 omhoog gegaan.

Beetje geniepig gedaan KPN, graag zou ik hebben dat mijn internet +interactieve tv weer 46,13 wordt en de 100/100 7,50 en vrij opzegbaar.