Skip to main content
News

Telfort Thuis wordt KPN Thuis

• August 28, 2020
  • 123 reacties
  • 5646 keer bekeken
Telfort Thuis wordt KPN Thuis
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

123 reacties

• October 11, 2020

De medewerkers van het Telfort forum die nu ook hier werkzaam zijn, meer kan ik er ook niet bedenken.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 11, 2020

Kan ik na overzetting naar KPN ook Internet Buitengebied aanvragen, zonder te hoeven overstappen naar één van de dure KPN-pakketten?

• October 11, 2020

Kan ik na overzetting naar KPN ook Internet Buitengebied aanvragen, zonder te hoeven overstappen naar één van de dure KPN-pakketten?

Hallo @cherrypie , nee, dan moet je overstappen op een ‘écht’ KPN-abo.

• Deelnemer
  • October 11, 2020

Mijn pakket is gisteren overgezet. Vandaag probeer ik te upgraden naar 200 MB. In het veld waar ik op akkoord klik (en ook een scherm eerder) staat de nieuwe prijs van 46 eur vermeld. (Was iets van 39 met de oude snelheid).

Dan komt de bevestigingsmail en daarin staat plots dat het 55,00 eur kost. In de bevestiging staat dat de Telfort voordelen vervallen zijn (combivoordeel en korting internet en interactieve tv.

Bel ik de klantenservice KPN en vertel bovenstaande: Hij begrijpt mij wel, maar snapt het niet. Ik moet Telfort?!?! bellen, omdat hun voorwaarden meegaan naar KPN en KPN daar niet over gaat. Hij annuleert mijn omzetting en ik moet het nog een keer proberen zodat de telfort voorwaarden wel meegaan??? Hij vraag het na en ik moet het toch nog een keer proberen… De Husselkorting zou nog niet toegepast zijn???? Aardig persoon verder, maar ik kan weinig met de ‘tips’.

Hoe krijg ik nu de upgrade met behoud van Telfort voorwaarden?

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi @Raymond4. Welkom op het KPN Forum. Ik heb hier niet gelijk een antwoord op. Ik weet niet of het mogelijk is om jouw internet snelheid te verhogen en daarbij jouw Telfort voordelen te behouden. Het lijkt erop dat je alleen een snellere internet verbinding kan aanvragen wanneer je overstapt naar een Hussel abonnement en dat je jouw Telfort voordelen behoud zolang je niets aan jouw huidige abonnement wijzigt. Ik heb deze vraag intern doorgezet. Zodra we hier een antwoord op hebben laten we het hier weten. 

• October 11, 2020

Hallo @Raymond4 , dat wordt een KPN abo daar TFT die hogere snelheid nooit gekend heeft en ga je dus vallen onder de KPN voorwaarden en prijzen en dat hoeft per definitie niet voordeliger te zijn, eerder duurder.

Of die snelheidsverhoging dat waard is?

• October 11, 2020

Wil niet veel zeggen, maar zijn scherm afdruk geeft wel aan dat na upgraden de kosten 46 euro worden, 65 euro met korting van 19 euro totaal, dan kan het toch niet zo zijn dat het meer word als je op bevestigen drukt, zou mooi zijn zeg.

Sta je in de winkel dit kost zoveel en zodra je wilt betalen komt er 20% extra bij.:rolling_eyes:

• Deelnemer
  • October 11, 2020

D

Wil niet veel zeggen, maar zijn scherm afdruk geeft wel aan dat na upgraden de kosten 46 euro worden, 65 euro met korting van 19 euro totaal, dan kan het toch niet zo zijn dat het meer word als je op bevestigen drukt, zou mooi zijn zeg.

Sta je in de winkel dit kost zoveel en zodra je wilt betalen komt er 20% extra bij.:rolling_eyes:

Dat is dus precies hoe het ging: Je kiest voor 46 eur en krijgt 3 minuten later een e-mail met 55 eur en dus vervallen kortingen. 

Voor 55 eur vind ik het waarschijnlijk ook niet waard. Per saldo heb je dan ook weinig aan de overgang van Telfort naar KPN: je abonnement wordt -onder weliswaar nu nog gunstige voorwaarden- bevroren, maar elke wijziging zorgt gelijk voor de hoofdprijs. Ik snap dat dingen niet eeuwig zijn, maar dit is nu misleidend.

Ik wacht de eindreactie van KPN nog even af en anders ga ik verder kijken. Volgens mij (maar niet zeker..) had Telfort wel 100 MB. Dan had ik dat beter kunnen kiezen voor de omzetting. :(            Onder normale omstandigheden voldeed het abonnement al jaren, maar met veel thuiswerken kan wat meer snelheid geen kwaad.

Dank voor de antwoorden!

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • October 13, 2020

Gisteren  zijn wij overgegaan van Telfort naar KPN. Alleen tot mijn grote verbazing is de optie van een tweede gratis ontvanger vervallen. Hier ga ik dus nu ineens voor betalen!

Ik hoop dat dit een foutje is?

• October 13, 2020

Hallo @TjallingH , ik denk dat je dit verkeerd leest.

In de rubriek verwijderde opties is het ook weer doorgehaald door KPN, dus je behoudt gewoon die gratis ontvanger.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • October 13, 2020

Hallo @TjallingH , ik denk dat je dit verkeerd leest.

In de rubriek verwijderde opties is het ook weer doorgehaald door KPN, dus je behoudt gewoon die gratis ontvanger.

Dat hoop ik...want het bedrag €64.63 is 5 euro duurder dan wat ik nu betaal. Dus dan klopt het bedrag onder de streep dus ook niet?

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • October 13, 2020

Hallo @TjallingH , ik denk dat je dit verkeerd leest.

Dat hoop ik...want het bedrag €64.63 is 5 euro duurder dan wat ik nu betaal. Dus dan klopt het bedrag onder de streep dus ook niet?

Hoeveel ontvangers heeft u in huis? 3 of 4? Of iets anders?

• October 13, 2020

Hallo @TjallingH , als ik de bedragen in je overzocht optel is het wèl het juiste bedrag.

Wat ik ook elders lees is dat KPN in de mail over de TFT-abo-kosten altijd praat over de bruto kosten en dat de kortingen later weer op de factuur terug te zien zijn.

Als ik het goed lees heb je in totaal 4 ontvangers, 1 standaard bij je abo en 3 extra, of anders zoals @Nick83 ook reeds vraagt.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • October 13, 2020

@JanD  en @Nick83  Ik heb inderdaad 4 ontvangers waarvan ik voor twee betaal en twee gratis heb bij mijn abo bij Telfort...nu lijk in er voor drie te betalen

Mijn laatste factuur van Telfort:

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 13, 2020

Wacht gewoon even de eerste factuur af dan is het volledig inzichtelijk. Alleen als je zelf bent overgestapt betaal je het KPN tarief.

Vlijm
Wijsgeer
  • October 13, 2020

@Alex_P

Ik zou graag concreet benoemd zien welke sterke punten van Telfort nu bij KPN opgenomen zijn.

Prijs? Nee.

Meenemen mb's? Nee.

Korting bij verlengen jaarcontract? Nee

Welke dan wel?

@Alex_P 

Alex,

Heb je nog een overzicht kunnen vinden?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 14, 2020

Hoi @Raymond4. Welkom op het KPN Forum. Ik heb hier niet gelijk een antwoord op. Ik weet niet of het mogelijk is om jouw internet snelheid te verhogen en daarbij jouw Telfort voordelen te behouden. Het lijkt erop dat je alleen een snellere internet verbinding kan aanvragen wanneer je overstapt naar een Hussel abonnement en dat je jouw Telfort voordelen behoud zolang je niets aan jouw huidige abonnement wijzigt. Ik heb deze vraag intern doorgezet. Zodra we hier een antwoord op hebben laten we het hier weten. 

@Raymond4, we hebben hier een reactie op. De MijnKPN geeft per abuis de kortingen die komen te vervallen bij een abonnementswisel nog wel weer. Hierdoor geeft je MijnKPN een lager bedrag dan het daadwerkelijk is. Daar wordt hard aan gewerkt om dat ook zo snel mogelijk recht te trekken zodat de MijnKPN altijd het goede bedrag weergeeft. Heb je trouwens ook geprobeerd of je de snelheidsoptie gewoon kunt toevoegen? Zonder dat je daarbij helemaal overstapt naar Hussel? Ga hiervoor in de MijnKPN naar Producten en dan ‘Extra opties wijzigen of toevoegen’ (in plaats van ‘Abonnement wijzigen’)

Gisteren  zijn wij overgegaan van Telfort naar KPN. Alleen tot mijn grote verbazing is de optie van een tweede gratis ontvanger vervallen. Hier ga ik dus nu ineens voor betalen!

Ik hoop dat dit een foutje is?

@TjallingH, bij het TFT Internet en Interactieve TV abonnement horen inderdaad twee gratis ontvangers. Hoe en wanneer zie je dit screenshot precies? Want het ziet eruit als de MijnKPN, en als je iets hebt proberen te wijzigen kan het zijn dat daardoor de bedragen anders worden. Ik verwacht dat je op de volgende factuur gewoon netjes hetzelfde ziet als op de Telfort factuur.

• Deelnemer
  • October 14, 2020

@Raymond4, we hebben hier een reactie op. De MijnKPN geeft per abuis de kortingen die komen te vervallen bij een abonnementswisel nog wel weer. Hierdoor geeft je MijnKPN een lager bedrag dan het daadwerkelijk is. Daar wordt hard aan gewerkt om dat ook zo snel mogelijk recht te trekken zodat de MijnKPN altijd het goede bedrag weergeeft. Heb je trouwens ook geprobeerd of je de snelheidsoptie gewoon kunt toevoegen? Zonder dat je daarbij helemaal overstapt naar Hussel? Ga hiervoor in de MijnKPN naar Producten en dan ‘Extra opties wijzigen of toevoegen’ (in plaats van ‘Abonnement wijzigen’)

Ah super, dat is eigenlijk precies wat ik zocht, snelheid verhogen (wordt dan 100 mb ipv huidige 50) voor een paar euro extra. Daarmee ben ik geholpen en tevreden. Dank!

Inmiddels is ook duidelijk hoe Telfort Combivoordeel werkt onder KPN voorwaarden. In de bevestigingsmail van de omzetting naar KPN is een link naar een PDF bestand met de voorwaarden, daarin staat duidelijk uitgelegd hoe het werkt.

https://www.kpn.com/algemeen/algemene-voorwaarden/prive/telfort-compleet-voorwaarden.htm

• October 14, 2020

Hallo @Erik_ 

bij het TFT Internet en Interactieve TV abonnement horen inderdaad twee gratis ontvangers. 

In het TFT-tijdperk heb ik nog nooit meegemaakt dat je 2 tv-decoders gratis kreeg bij een abo.

Toen ik eind 2018 klant werd, moest ik voor de 2e decoder €5 per maand betalen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • October 14, 2020

Hallo @Erik_ 

bij het TFT Internet en Interactieve TV abonnement horen inderdaad twee gratis ontvangers. 

In het TFT-tijdperk heb ik nog nooit meegemaakt dat je 2 tv-decoders gratis kreeg bij een abo.

Toen ik eind 2018 klant werd, moest ik voor de 2e decoder €5 per maand betalen.

Ik ben al abonnee bij Telfort sinds 2015 en had en heb 🙂 dit voordeel dus nog wel. Ik ben toe overgegaan van KPN naar Telfort omdat dit goedkoper was…..

• October 14, 2020

Hallo @TjallingH , oké, duidelijk dan horen die 2 decoders bij een ouder type abo.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • October 14, 2020

Hallo @TjallingH , oké, duidelijk dan horen die 2 decoders bij een ouder type abo.

Klopt. Ik wacht daarom  de eerst factuur van KPN wel af

Vlijm
Wijsgeer
  • October 15, 2020

@Alex_P

Ik zou graag concreet benoemd zien welke sterke punten van Telfort nu bij KPN opgenomen zijn.

Prijs? Nee.

Meenemen mb's? Nee.

Korting bij verlengen jaarcontract? Nee

Welke dan wel?

@Alex_P

Alex,

Heb je nog een overzicht kunnen vinden?

@Alex_P 

Misschien kan de afdeling communicatie of marketing je voorzien van deze info?

• October 16, 2020

Vandaag, 16-10-2020 17u18 bericht van TFT gehad dat ik dit weekend gemigreerd word naar KPN.

Op 19-10-2020 krijg ik per email van KPN nog een bevestiging dat de migratie een feit is.🙂

• October 17, 2020

Dit weekend wordt de laatste groep TFT-klanten gemigreerd naar KPN en dan is het einde oefening voor TFT.:sleepy::tired_face: