Skip to main content

De eerste aankondiging is inmiddels al even geleden. Begin dit jaar zijn alle mobiele abonnementen van Telfort overgegaan naar KPN. Het is nu zo ver: vanaf september gaat de overgang van Telfort Thuis naar KPN van start. Ik vertel je hier meer over wat er gaat gebeuren en wat je kunt verwachten.

 

Wat betekent dit voor mij?

We zijn nu bezig met de voorbereidingen van het omzetten van de Telfort Thuis abonnementen. Het gaat een paar maanden duren voordat we iedereen over hebben gezet. Je ontvangt persoonlijk een e-mail of brief als je aan de beurt bent. Daarin staat precies uitgelegd wat het voor jou betekent.

We zetten je abonnement over naar KPN met dezelfde abonnementsprijs die je op dit moment bij Telfort betaalt. Je internet, tv en bellen blijven gewoon werken zoals je gewend bent. Totdat we je overzetten kan je onze apps gebruiken, inloggen in Mijn Telfort en contact opnemen met de klantenservice van Telfort. Ook je huidige voorwaarden blijven gelijk.


Internet, WiFi, bellen en tv blijven werken

Je hebt nu een Telfort Thuis abonnement, de naam wordt straks TFT internet. Tijdens het omzetten zit je geen moment zonder internet of televisie. Je WiFi-gegevens en e-mailadres blijven hetzelfde. De inhoud ervan is hetzelfde, en de prijs ook.

Tv kijken en opnames

Je kunt gewoon tv blijven kijken. Tot de overgang naar KPN kan je de Telfort Interactieve TV app blijven gebruiken om online tv te kijken. Zo gauw je overgezet bent naar KPN, kan je de KPN Interactieve TV app gaan gebruiken.

Heb je het Opnemen pakket? Ook dit gaat gewoon mee en jouw opnames blijven behouden.

Onbeperkt bellen

Wat gebeurt er met onbeperkt bellen, als je deze optie aan hebt staan in jouw abonnement? De opties voor onbeperkt bellen zien er bij KPN iets anders uit dan bij Telfort. Maar maak je geen zorgen, er is voor iedereen een gepaste oplossing. Je hoeft hier niets voor te doen. In het schema hieronder zie je hoe het er straks bij KPN uit gaat zien.

Onbeperkt bellen bij KPN

 

Wat blijft hetzelfde?

  • Internet werkt met hetzelfde modem*
  • Je betaalt dezelfde abonnementsprijs als bij Telfort
  • Jouw Telfort e-mailadres(sen) blijft hetzelfde

*Heb je een ZyXEL modem? Dan ontvang je wel een nieuw modem van ons. Als dat het geval is, dan heb je apart per e-mail of brief informatie ontvangen om je helemaal op de hoogte te stellen.


De eerste KPN factuur

De laatste factuur van Telfort ziet er anders uit dan je gewend bent. Deze bevat alleen nog een specificatie van je verbruik. De kosten worden overgezet naar de eerste KPN factuur. Zo zorgen we ervoor dat alles op één factuur staat. 

  • Drie dagen nadat je de factuur ontvangt schrijft KPN het bedrag af
  • De incasso wordt voortaan gedaan vanaf het KPN internet bankrekeningnummer NL41INGB0000467598


Mijn Telfort wordt MijnKPN

Zo gauw je de e-mail of brief hebt gehad en overgezet bent naar KPN, kan je gebruik maken van MijnKPN. Je kan daar gewoon inloggen met het Telfort ID dat je nu gebruikt voor Mijn Telfort. Je ziet straks jouw abonnement, verbruik en facturen terug in MijnKPN zoals je dat nu gewend bent in Mijn Telfort.

Ben je overgezet en had je nog helemaal geen Telfort ID? Geen probleem, maak dan na de overgang gewoon een KPN ID aan om in te loggen op MijnKPN. Je kan het account koppelen aan jouw gegevens door middel van jouw klantnummer. Dit vind je terug op de factuur. Zo kan je meteen weer bij al jouw gegevens in MijnKPN.

Tijdens de overgang kan je geen wijzigingen doen

Zo gauw jouw abonnement wordt overgezet kan je even geen wijzigingen aan het abonnement doen in Mijn Telfort. Wanneer jouw abonnement helemaal over is naar KPN, kan je weer wijzigingen doen via MijnKPN. 

De dag nadat we jouw abonnement hebben overgezet, sturen we je meer informatie over MijnKPN en of je nog iets moet doen om in te kunnen loggen.
 

Je behoudt jouw CombiVoordeel

Ook bij KPN behoud je jouw CombiVoordeel of Telfort Compleet zoals je dat nu hebt, zo lang je aan de voorwaarden voldoet. Alle voordelen gaan automatisch mee naar KPN.
 

Heb je nog vragen?

Op telfort.nl/kpn hebben we alle informatie voor je verzameld en staan de antwoorden op de meest gestelde vragen. Heb je daarna nog vragen, stel ze gerust hier onder het topic. Je kan natuurlijk ook terecht bij onze klantenservice, of ga langs de KPN winkel in jouw buurt. We helpen je graag.

Kan het ook zijn dat, na de migratie, de sterkte van het wifi-signaal en de snelheid vertraagt lijkt te zijn of moet ik dan apparatuur resetten/opnieuw starten.

Ik heb een Experia v10 en 50mb snelheid (abo), maar het lijkt of de snelheid sinds dit weekend trager is dan anders en het bereik minder ver… of zie ik spoken 😉

Heb hieronder een Speedtest screenshot bijgevoegd

 


Hallo @Kramer11 , dat was een puur administratief gebeuren, jouw klachten staan daar los van en kun je beter een eigen topic starten met die vraag.

 


@JanD wederom bedankt voor je snelle reactie. Ik zal het in de gaten houden, mocht ik er langer last van hebben/houden dan maak ik een ander topic aan (of wellicht is die er al)


Verhuizing is naar verwachting goed gegaan en afgerond, nu blijk ik in mijn KPN een huistelefoonnummer te hebben, dit had ik bij Telfort niet, het is ook niet hetzelfde telefoonnummer als wat ik vroeger wel had bij Telfort, wat kan ik hier mee ??


Welkom op het forum @A de Zeeuw!

Als ik je dossier bekijk, zie ik dat je tot en met 11 mei 2020 een telefoonnummer had dat eindigt op 207, en dat er vanaf die datum een ander telefoonnummer actief is geworden onder je Telfort abonnement. Wij hebben dit 1 op 1 overgenomen van Telfort, je had dus wél een huistelefoonnummer :wink: Dit vaste nummer is een onderdeel van je abonnement, je betaalt er niks extra's voor en kunt er dus voor kiezen om hem te negeren en te vergeten dat hij bestaat :slight_smile:


Maja,

Het nummer wat u noemt eindigend op 207 is nog steeds actief, dit nummer is niet meer actief bij Telfort/KPN maar staat nu bij een andere voip provider vanwege het gedoe met wachtwoorden toen en het gebruik van een eigen modem.

 

Het nummer wat nu zogezegd actief is heb ik bij telfort of in mijn telfort nooit terug kunnen vinden, vandaar de vraag...


Mijn huidige Voip provider geeft aan dat nummer eindigend op 207 als sinds 11-12 2016 bij hun actief is, waar 11 mei 2020 dan vandaan komt ????

 

Misschien volgt hier later een correctie op door KPN…??


Als het nummer al die jaren al bij hun werkt, dan is er verder niets aan de hand, @A de Zeeuw . Waarschijnlijk was het hier nog een administratief overblijfsel dat in mei hersteld is. Waarbij het nummer door een andere is vervangen omdat je op dat moment nog een Alles-in-1 pakket had waarbij een telefoonnummer een integraal onderdeel is. Zoals Maja al aangaf, het hebben van het nummer is gratis binnen je abonnement, zowel destijds als nu na de migratie. Dus je kunt het zo laten als je wilt. We kunnen hem ook voor je verwijderen, geef het in dat geval even aan hier, dan doen we dit. 


@Erik_ 

Als dit alles correspondeert met de afbeelding dan kan je het zo laten..

Bedankt.


Dan laten we het zo, @A de Zeeuw :)

 

 


Hi @Vlijm, met de overgang naar KPN Hussel maken we het mogelijk om zelf je abonnement samen te stellen, dit was voorheen niet mogelijk bij KPN aangezien onze abonnementen totaalpakketten waren. Dat is 1 ding dat we hebben overgenomen van Telfort :relaxed:

Je andere punten heb ik voorgelegd aan marketing, zodra ik een reactie van ze ontvang hoor je weer van me!

@Maja_ 

Heb je al wat gehoord van marketing?

 


@Vlijm Helaas niks vernomen. Ik ben bang dat we het antwoord schuldig moeten blijven.


@Vlijm Helaas niks vernomen. Ik ben bang dat we het antwoord schuldig moeten blijven.

Bedankt voor de terugkoppeling.

De kreet: we nemen de sterke punten van Telfort mee naar KPN blijkt helaas een loze kreet.

Jammer, maar eigenlijk niet geheel onverwacht..... :disappointed:


@JanD  en @Nick83  Ik heb inderdaad 4 ontvangers waarvan ik voor twee betaal en twee gratis heb bij mijn abo bij Telfort...nu lijk in er voor drie te betalen

Mijn laatste factuur van Telfort:

 

Hoi, De eerste factuur gehad en het gaat goed. Wat gebeurt er nu als ik bijvoorbeeld de snelheid verhoog van 50/50 naar 100/100? Dan lijkt de optie van gratis 2de ontvanger te vervallen. 


Hoi @TjallingH, als je binnen het abonnement dat wijzigt, zou het niets moeten doen met je tv ontvangers en de kosten daarvan. Alleen, als ik het hier check in het systeem, dan lijkt dit inderdaad te gaan gebeuren. Ik ga dit even voor je navragen, ik kom er z.s.m. op terug. 


Ik heb een antwoord voor je, @TjallingH! We hebben op het moment een issue met ons bestelsysteem waarbij dit inderdaad mis gaat. Dat wil zeggen dat als je nu de snelheid zou wijzigen, het systeem er inderdaad van maakt dat je voor 3 ontvangers moet gaan betalen. Echter! Onze technische mensen zijn ermee bezig om dat te verhelpen. Mensen die in de tussentijd wel wijzigen, en daardoor dus onterecht extra gaan betalen, krijgen dat gecorrigeerd. 

De vraag is dan even hoe dringend jij meer snelheid wilt. Als je dat graag snel wilt dan raad ik aan om het gewoon te wijzigen. Zodra het onderliggende probleem dan is verholpen wordt die extra €5 er weer uit gehaald en krijg je wat je dan teveel betaald hebt ook automatisch weer terug. Je mag ook wachten, maar we hebben op het moment nog niet helemaal duidelijk wanneer dit opgelost gaat zijn. Kan komende week zijn, maar kan ook een week of twee langer duren. 


Bedankt voor de info. Dan wacht ik wel.


 

Ik heb een antwoord voor je, @TjallingH! We hebben op het moment een issue met ons bestelsysteem waarbij dit inderdaad mis gaat. Dat wil zeggen dat als je nu de snelheid zou wijzigen, het systeem er inderdaad van maakt dat je voor 3 ontvangers moet gaan betalen. Echter! Onze technische mensen zijn ermee bezig om dat te verhelpen. Mensen die in de tussentijd wel wijzigen, en daardoor dus onterecht extra gaan betalen, krijgen dat gecorrigeerd. 

De vraag is dan even hoe dringend jij meer snelheid wilt. Als je dat graag snel wilt dan raad ik aan om het gewoon te wijzigen. Zodra het onderliggende probleem dan is verholpen wordt die extra €5 er weer uit gehaald en krijg je wat je dan teveel betaald hebt ook automatisch weer terug. Je mag ook wachten, maar we hebben op het moment nog niet helemaal duidelijk wanneer dit opgelost gaat zijn. Kan komende week zijn, maar kan ook een week of twee langer duren. 

Geldt dit ook wanneer je kiest voor een hussel abonnement.

 

Dit is nu standaard en heb een gratis tv ontvanger.

 

Echter als ik upgrade naar een hussel voor sneller internet dan zou ik ineens €10 moeten gaan betalen voor de tv ontvanger en eigenlijk €7,50 want ik krijg op het abb. nu €5 korting i.p.v. €2,50 maar dan nog vervalt het ineens bij KPN.

 


@Playboyzalm Als je op een Husselabonnement overstapt vervallen je Telfort voordelen. Voordeliger is het om binnen je huidige TFT pakket alleen je snelheid toe aan te passen. In mijn geval kon dat alleen van 50 naar 100 MB (en niet naar 200MB). Je Telfort voordelen blijven dan behouden en je kunt, mocht het nodig zijn, maandelijks ook weer downgraden.

 

Je kunt dit (desgewenst) wijzigen onder “ extra opties wijzigen of toevoegen” en niet onder “abonnement wijzigen.”


@Playboyzalm Als je op een Husselabonnement overstapt vervallen je Telfort voordelen. Voordeliger is het om binnen je huidige TFT pakket alleen je snelheid toe aan te passen. In mijn geval kon dat alleen van 50 naar 100 MB (en niet naar 200MB). Je Telfort voordelen blijven dan behouden en je kunt, mocht het nodig zijn, maandelijks ook weer downgraden.

 

Je kunt dit (desgewenst) wijzigen onder “ extra opties wijzigen of toevoegen” en niet onder “abonnement wijzigen.”

 

Hi Raymond, 

Maar als ik Hussel kies zie ik nog steeds een deel van me voordelen bestaan. En €5 extra voor naar 100mb wordt ook wel steeds prijziger. En wil graag juist naar me max. maar om daar €10 extra voor te betalen is ook ten gekke.

 


Hoi, ik ben nieuw hier dus als ik op het verkeerde topic post… geef dan maar een seintje. Ook als ik het antwoord elders op het forum kan vinden.

Met veel genoegen heb ik uitgekeken naar de migratie van Telfort naar KPN in de verwachting dat ik straks al die mooie nieuwe apparatuur van KPN tot mijn beschikking heb. Afgelopen weekend was het dan zover en ben ik nu bijna “volwaardig” KPN klant. Hoe kan ik nu aan de nieuwe apparatuur (tv-kastje, zwarte modem met wifi6 en 2 SuperWifi punten) komen?

De omruil-tool heb ik al geprobeerd, maar die loopt vast… 

Benieuwd naar jullie reacties.

 

Voor mij precies hetzelfde. Werd ook door klantenservice Telfort en klantenservice KPN erop gewezen om te wachten tot migratie rond was en dan kon ik gebruik maken van deze aanbieding van KPN met twee gratis WiFi versterkers. Eindelijk was het zo ver en heb ik deze met hulp van de klantenservice aangevraagd. Ik zou iets meer per maand gaan betalen maar wel twee keer zo snel internet en gratis WiFi versterkers. Deze bestelling in mail bevestigd gekregen. Ik zou via e-mail en Sms van bestellingstatus op de hoogte gehouden worden. Maar… toen bleef het stil.. 

na een week klantenservice gebeld. Die zeiden oh wat vreemd de order is blijven hangen. Ik zet hem nu gelijk door. En tien bleef het weer stil... 

wederom de klantenservice gebeld na een paar dagen. (Waar je ook tig keer na lang wachten uit wordt gegooid grrr frustratie loopt op). Deze aardige jongen ging het voor me uitzoeken. 
na 20 min wachten kreeg ik slecht nieuws. De bestelling had nooit gedaan kunnen worden. Telfort klanten kunnen niet gebruik maken van de deals vsn KPN. Je kan als voormalig Telfort klant nooit klant worden van KPN..

Dit vind ik echt belachelijk en ben hier ook weken door Telfort en KPN medewerkers overvoorgelogen. Echt zwaar frustrerend in een tijd waarin je gedwongen thuis moet werken en  uitkijkt naar eindelijk een verbeterde WiFi en internetsnelheid in huis. 
Ik ga hier ook nog officiële klacht over indienen. 


De eerste aankondiging is inmiddels al even geleden. Begin dit jaar zijn alle mobiele abonnementen van Telfort overgegaan naar KPN. Het is nu zo ver: vanaf september gaat de overgang van Telfort Thuis naar KPN van start. Ik vertel je hier meer over wat er gaat gebeuren en wat je kunt verwachten.

 

Wat betekent dit voor mij?

We zijn nu bezig met de voorbereidingen van het omzetten van de Telfort Thuis abonnementen. Het gaat een paar maanden duren voordat we iedereen over hebben gezet. Je ontvangt persoonlijk een e-mail of brief als je aan de beurt bent. Daarin staat precies uitgelegd wat het voor jou betekent.

We zetten je abonnement over naar KPN met dezelfde abonnementsprijs die je op dit moment bij Telfort betaalt. Je internet, tv en bellen blijven gewoon werken zoals je gewend bent. Totdat we je overzetten kan je onze apps gebruiken, inloggen in Mijn Telfort en contact opnemen met de klantenservice van Telfort. Ook je huidige voorwaarden blijven gelijk.


Internet, WiFi, bellen en tv blijven werken

Je hebt nu een Telfort Thuis abonnement, de naam wordt straks TFT internet. Tijdens het omzetten zit je geen moment zonder internet of televisie. Je WiFi-gegevens en e-mailadres blijven hetzelfde. De inhoud ervan is hetzelfde, en de prijs ook.

Tv kijken en opnames

Je kunt gewoon tv blijven kijken. Tot de overgang naar KPN kan je de Telfort Interactieve TV app blijven gebruiken om online tv te kijken. Zo gauw je overgezet bent naar KPN, kan je de KPN Interactieve TV app gaan gebruiken.

Heb je het Opnemen pakket? Ook dit gaat gewoon mee en jouw opnames blijven behouden.

Onbeperkt bellen

Wat gebeurt er met onbeperkt bellen, als je deze optie aan hebt staan in jouw abonnement? De opties voor onbeperkt bellen zien er bij KPN iets anders uit dan bij Telfort. Maar maak je geen zorgen, er is voor iedereen een gepaste oplossing. Je hoeft hier niets voor te doen. In het schema hieronder zie je hoe het er straks bij KPN uit gaat zien.

Onbeperkt bellen bij KPN

 

Wat blijft hetzelfde?

  • Internet werkt met hetzelfde modem*
  • Je betaalt dezelfde abonnementsprijs als bij Telfort
  • Jouw Telfort e-mailadres(sen) blijft hetzelfde

*Heb je een ZyXEL modem? Dan ontvang je wel een nieuw modem van ons. Als dat het geval is, dan heb je apart per e-mail of brief informatie ontvangen om je helemaal op de hoogte te stellen.


De eerste KPN factuur

De laatste factuur van Telfort ziet er anders uit dan je gewend bent. Deze bevat alleen nog een specificatie van je verbruik. De kosten worden overgezet naar de eerste KPN factuur. Zo zorgen we ervoor dat alles op één factuur staat. 

  • Drie dagen nadat je de factuur ontvangt schrijft KPN het bedrag af
  • De incasso wordt voortaan gedaan vanaf het KPN internet bankrekeningnummer NL41INGB0000467598


Mijn Telfort wordt MijnKPN

Zo gauw je de e-mail of brief hebt gehad en overgezet bent naar KPN, kan je gebruik maken van MijnKPN. Je kan daar gewoon inloggen met het Telfort ID dat je nu gebruikt voor Mijn Telfort. Je ziet straks jouw abonnement, verbruik en facturen terug in MijnKPN zoals je dat nu gewend bent in Mijn Telfort.

Ben je overgezet en had je nog helemaal geen Telfort ID? Geen probleem, maak dan na de overgang gewoon een KPN ID aan om in te loggen op MijnKPN. Je kan het account koppelen aan jouw gegevens door middel van jouw klantnummer. Dit vind je terug op de factuur. Zo kan je meteen weer bij al jouw gegevens in MijnKPN.

Tijdens de overgang kan je geen wijzigingen doen

Zo gauw jouw abonnement wordt overgezet kan je even geen wijzigingen aan het abonnement doen in Mijn Telfort. Wanneer jouw abonnement helemaal over is naar KPN, kan je weer wijzigingen doen via MijnKPN. 

De dag nadat we jouw abonnement hebben overgezet, sturen we je meer informatie over MijnKPN en of je nog iets moet doen om in te kunnen loggen.
 

Je behoudt jouw CombiVoordeel

Ook bij KPN behoud je jouw CombiVoordeel of Telfort Compleet zoals je dat nu hebt, zo lang je aan de voorwaarden voldoet. Alle voordelen gaan automatisch mee naar KPN.
 

Heb je nog vragen?

Op telfort.nl/kpn hebben we alle informatie voor je verzameld en staan de antwoorden op de meest gestelde vragen. Heb je daarna nog vragen, stel ze gerust hier onder het topic. Je kan natuurlijk ook terecht bij onze klantenservice, of ga langs de KPN winkel in jouw buurt. We helpen je graag.

Rampzaliger nieuws kon KPN mij niet geven. KPN-ID een ergernis voor heel veel klanten. Dagelijks de TV-Ontvanger steeds resetten als je naar een leuk programma zit te kijken vergald het kijkplezier.

KPN-Zakelijk?en KPNNietThuis - Dit laatste is bij mij van toepassing. Vragen worden niet beantwoordt en het aangekondigde telefoontje wat maandag 2 november door KPNNietThuis zou plaatsvinden heb ik ook niet gehoord, terwijl ik de hele dag WEL THUIS was!  Erg onbevredigend allemaal! Met Telfort was ik overigens zeer tevreden, maar ja (digitale) tijden veranderen snel wat niet altijd goed uitpakt! 


Zijn er ook mensen die nu exact dezelfde kale abonnementsprijs hebben op hun eerste TFT-KPN factuur

als dat ze hadden op hun laatste Telfort factuur ?

Krijg het idee dat iedereen een te hoge prijs krijgt gefactureerd

en dat dit met kunstgrepen/kortingen voorlopig even is gecorrigeerd !

Alle indexaties in de toekomst zullen dus toegepast gaan worden op deze "verhoogde” abonnementsprijzen

en als je binnen je TFT-KPN abonnement iets wijzigt door een extra optie zoals bellen of verhoogde internetsnelheid uit te zetten

veranderd je abonnementsprijs niet terug naar het juiste bedrag zoals de voorwaarden voorschrijven

maar naar een hogere abonnementsprijs als dat je had bij Telfort.

Forum staat er vol mee

en dat is gek want er zou niets veranderen aan de prijs en de voorwaarden.

Als KPN dit niet wil corrigeren mag je kosteloos opzeggen lijkt mij !

Dit is namelijk een wijziging van het contract zonder toestemming van de klant.

Dit zaakje stinkt :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Wat betekent dit voor mij?

We zetten je abonnement over naar KPN met dezelfde abonnementsprijs die je op dit moment bij Telfort betaalt. Ook je huidige voorwaarden blijven gelijk.

NOT !!!!!!!!!! IEDEREEN IS VOORGELOGEN


@Playboyzalm Goed dat je bij twijfel even navraag doet! Wat Raymond aangeeft klopt helemaal:

@Playboyzalm Als je op een Husselabonnement overstapt vervallen je Telfort voordelen. Voordeliger is het om binnen je huidige TFT pakket alleen je snelheid toe aan te passen. In mijn geval kon dat alleen van 50 naar 100 MB (en niet naar 200MB). Je Telfort voordelen blijven dan behouden en je kunt, mocht het nodig zijn, maandelijks ook weer downgraden.

 

Je kunt dit (desgewenst) wijzigen onder “ extra opties wijzigen of toevoegen” en niet onder “abonnement wijzigen.”

Zo lang je niks aan het abonnement verandert, behoudt je je Telfort abonnement met bijbehorende prijs, korting en voorwaarden. Zo gauw je voor een Hussel abonnement kiest, verandert dit. MijnKPN vertelt je dan precies wat het voor jouw abonnement betekent.

@Bloemaanzee Ik lees dat je andere verwachtingen had van de overgang naar KPN. Je Telfort abonnement, voorwaarden en prijs zijn hetzelfde gebleven bij de overgang naar KPN. Als je liever voor een KPN abonnement met andere voordelen of acties kiest, kan dat natuurlijk ook. Dit kan je doen door jouw abonnement aan te passen in MijnKPN, daar zie je dan precies wat het voor jouw abonnement betekent. Dan ga je echt over naar de KPN voorwaarden. Ik hoop dat 't snel opgelost is zoals jij het graag wilt hebben.

@TonnyM Het kan zijn dat de basisprijs van jouw TFT abonnement anders is dan het voorheen bij Telfort was inderdaad. Dit komt doordat er bijna ontelbaar veel verschillende abonnementen en kortingen ontstaan zijn bij Telfort in de loop van de jaren. Na de overgang naar KPN wordt dit opgelost met de korting die je op jouw TFT abonnement krijgt. Dit is geen tijdelijke korting, dus je blijft gewoon hetzelfde betalen als voorheen bij Telfort. Pas als je zelf het abonnement aanpast in MijnKPN kan dit veranderen - MijnKPN vertelt je dan precies wat het voor jou betekent, zodat je zelf kan beslissen over wat het beste bij jou past.


Zo lang je niks aan het abonnement verandert, behoudt je je Telfort abonnement met bijbehorende prijs, korting en voorwaarden.


@TonnyM Het kan zijn dat de basisprijs van jouw TFT abonnement anders is dan het voorheen bij Telfort was inderdaad. Dit komt doordat er bijna ontelbaar veel verschillende abonnementen en kortingen ontstaan zijn bij Telfort in de loop van de jaren. Na de overgang naar KPN wordt dit opgelost met de korting die je op jouw TFT abonnement krijgt. Dit is geen tijdelijke korting, dus je blijft gewoon hetzelfde betalen als voorheen bij Telfort. Pas als je zelf het abonnement aanpast in MijnKPN kan dit veranderen - MijnKPN vertelt je dan precies wat het voor jou betekent, zodat je zelf kan beslissen over wat het beste bij jou past.

@Alexandra Dat er bijna ontelbaar veel verschillende abonnementen en kortingen zijn ontstaan bij Telfort in de loop der jaren is niet mijn probleem en is iets wat Telfort zelf heeft veroorzaakt!

Dat na de overgang naar KPN dit wordt opgelost met de korting die je op het TFT abonnement krijgt is niet zoals het hoort en toegezegd was.

De totaalprijs kan nu tijdelijk wel kloppen maar zodra je volgens de voorwaarden een extra optie veranderd zoals dat maandelijks mag kloppen de prijzen niet meer.

Een voorbeeld; Iemand heeft een internet en tv abonnement van 46,13

hierbij heeft hij op het moment van overgaan de extra optie bellen aan staan.

Hij betaald dus 46,13 + 2,50 = 48,63

Nu zet hij zijn extra bellen optie uit.

Omdat de korting van 2,50 op het te hoge abonnement van 48,63 is gegeven door een korting op Bellen vervalt na het uitzetten van Bellen ook de Bellen korting en betaald de klant 48,63 i.p.v. 46,13.

Dat is dan dus 2,50 teveel !

Iemand die nog geen bellen als extra optie aan had staan op het moment van de overgang heeft hier geen last van want die heeft een blijvende korting op internet en tv van 2,50 in zijn abonnement staan.

 

Nog een voorbeeld; Iemand heeft internet en tv abonnement van 46,13

hierbij heeft hij op het moment van overgaan de extra optie 100/100 snelheidsverhoging aan staan.

Hij betaald dus 46,13 + 7,50 = 53,63

Nu zet hij zijn extra snelheid optie uit.

Omdat de optie nu in prijs verlaagd is van 7,50 naar 4,99 betaald de klant nu 2,51 teveel.

Iemand die nog geen snelheidsverhoging aan had staan op het moment van de overgang heeft hier geen last van want die betaald nu 2,51 minder voor deze optie.

 

Kortom het is dus niet in het belang van sommige klanten dat jullie creatief geweest zijn met het verhogen van de abonnementsprijs en het corrigeren met kortingen en prijswijzigingen voor de opties.

Hierdoor hebben jullie de voorwaarden en prijzen dus wel veranderd en dit zou niet gebeuren!

Ook is het nog zo dat niemand de verhoogde abonnementsprijs had van 48,63.

Maar straks krijgt iedereen zeker wel inflatie over dit te hoge bedrag of gaan jullie al die kortingen ook indexeren?

Op dit moment lijkt het erop dus op dat KPN eenzijdig dingen heeft veranderd en dus mag iedereen die hier de dupe van is geworden kosteloos opzeggen!

Dat is de wet, die heb ik niet bedacht, maar daar moeten we ons wel met zijn allen aan houden.

Anders wordt het een zooitje zoals je nu ziet.

Hele Forum staat vol met verbaasde klanten.

Dat KPN dacht dit zo te kunnen of eigenlijk mogen oplossen is erg amateuristisch en in mijn ogen zelfs frauduleus.

Iedere kant die nu eist dat KPN zijn oude abonnementsprijs en oude prijs van de extra opties hersteld staat volkomen in zijn/haar recht!

Hiervoor MOET dus een oplossing komen.

Succes iedereen met het rechtbreien van alles veroorzaakt door deze blunder.