Skip to main content

De eerste aankondiging is inmiddels al even geleden. Begin dit jaar zijn alle mobiele abonnementen van Telfort overgegaan naar KPN. Het is nu zo ver: vanaf september gaat de overgang van Telfort Thuis naar KPN van start. Ik vertel je hier meer over wat er gaat gebeuren en wat je kunt verwachten.

 

Wat betekent dit voor mij?

We zijn nu bezig met de voorbereidingen van het omzetten van de Telfort Thuis abonnementen. Het gaat een paar maanden duren voordat we iedereen over hebben gezet. Je ontvangt persoonlijk een e-mail of brief als je aan de beurt bent. Daarin staat precies uitgelegd wat het voor jou betekent.

We zetten je abonnement over naar KPN met dezelfde abonnementsprijs die je op dit moment bij Telfort betaalt. Je internet, tv en bellen blijven gewoon werken zoals je gewend bent. Totdat we je overzetten kan je onze apps gebruiken, inloggen in Mijn Telfort en contact opnemen met de klantenservice van Telfort. Ook je huidige voorwaarden blijven gelijk.


Internet, WiFi, bellen en tv blijven werken

Je hebt nu een Telfort Thuis abonnement, de naam wordt straks TFT internet. Tijdens het omzetten zit je geen moment zonder internet of televisie. Je WiFi-gegevens en e-mailadres blijven hetzelfde. De inhoud ervan is hetzelfde, en de prijs ook.

Tv kijken en opnames

Je kunt gewoon tv blijven kijken. Tot de overgang naar KPN kan je de Telfort Interactieve TV app blijven gebruiken om online tv te kijken. Zo gauw je overgezet bent naar KPN, kan je de KPN Interactieve TV app gaan gebruiken.

Heb je het Opnemen pakket? Ook dit gaat gewoon mee en jouw opnames blijven behouden.

Onbeperkt bellen

Wat gebeurt er met onbeperkt bellen, als je deze optie aan hebt staan in jouw abonnement? De opties voor onbeperkt bellen zien er bij KPN iets anders uit dan bij Telfort. Maar maak je geen zorgen, er is voor iedereen een gepaste oplossing. Je hoeft hier niets voor te doen. In het schema hieronder zie je hoe het er straks bij KPN uit gaat zien.

Onbeperkt bellen bij KPN

 

Wat blijft hetzelfde?

  • Internet werkt met hetzelfde modem*
  • Je betaalt dezelfde abonnementsprijs als bij Telfort
  • Jouw Telfort e-mailadres(sen) blijft hetzelfde

*Heb je een ZyXEL modem? Dan ontvang je wel een nieuw modem van ons. Als dat het geval is, dan heb je apart per e-mail of brief informatie ontvangen om je helemaal op de hoogte te stellen.


De eerste KPN factuur

De laatste factuur van Telfort ziet er anders uit dan je gewend bent. Deze bevat alleen nog een specificatie van je verbruik. De kosten worden overgezet naar de eerste KPN factuur. Zo zorgen we ervoor dat alles op één factuur staat. 

  • Drie dagen nadat je de factuur ontvangt schrijft KPN het bedrag af
  • De incasso wordt voortaan gedaan vanaf het KPN internet bankrekeningnummer NL41INGB0000467598


Mijn Telfort wordt MijnKPN

Zo gauw je de e-mail of brief hebt gehad en overgezet bent naar KPN, kan je gebruik maken van MijnKPN. Je kan daar gewoon inloggen met het Telfort ID dat je nu gebruikt voor Mijn Telfort. Je ziet straks jouw abonnement, verbruik en facturen terug in MijnKPN zoals je dat nu gewend bent in Mijn Telfort.

Ben je overgezet en had je nog helemaal geen Telfort ID? Geen probleem, maak dan na de overgang gewoon een KPN ID aan om in te loggen op MijnKPN. Je kan het account koppelen aan jouw gegevens door middel van jouw klantnummer. Dit vind je terug op de factuur. Zo kan je meteen weer bij al jouw gegevens in MijnKPN.

Tijdens de overgang kan je geen wijzigingen doen

Zo gauw jouw abonnement wordt overgezet kan je even geen wijzigingen aan het abonnement doen in Mijn Telfort. Wanneer jouw abonnement helemaal over is naar KPN, kan je weer wijzigingen doen via MijnKPN. 

De dag nadat we jouw abonnement hebben overgezet, sturen we je meer informatie over MijnKPN en of je nog iets moet doen om in te kunnen loggen.
 

Je behoudt jouw CombiVoordeel

Ook bij KPN behoud je jouw CombiVoordeel of Telfort Compleet zoals je dat nu hebt, zo lang je aan de voorwaarden voldoet. Alle voordelen gaan automatisch mee naar KPN.
 

Heb je nog vragen?

Op telfort.nl/kpn hebben we alle informatie voor je verzameld en staan de antwoorden op de meest gestelde vragen. Heb je daarna nog vragen, stel ze gerust hier onder het topic. Je kan natuurlijk ook terecht bij onze klantenservice, of ga langs de KPN winkel in jouw buurt. We helpen je graag.

Jongens en meisjes toch, zitten we weer bij het vertrouwde KPN waar je niet wilt zitten??? De ellende is gestart. Ik zou graag:

  • Nooit geweten dat Telfort KPN is geworden; dus met aanschaf nieuwe TV een verrassing;
  • Telefonisch iemand kunnen spreken om te vragen hoe het nu allemaal precies werkt;
  • Hoe kan ik mijn facturen bekijken? Ik heb een KPN ID aangemaakt en kan mijn Telfort producten niet koppelen. Met MijnTelfort inloggen werkt ook niet. Dus hoe kom ik bij mijn facturen?
  • Hoe kan ik upgraden naar 4K want ik heb mooiere TV en om die reden log ik weer eens in;
  • Kan ik TV kijken zonder een kastje bij mijn TV?
  • Kan ik niet beter een verhuizing aanvragen naar KPN zodat ik een aansluiting ontvang, en wel overal bij kan? Ben dan ook nog paar euro's goedkoper uit, maar dat is elk jaar.

 

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic


Jongens en meisjes toch, zitten we weer bij het vertrouwde KPN waar je niet wilt zitten??? De ellende is gestart. Ik zou graag:

  • Nooit geweten dat Telfort KPN is geworden; dus met aanschaf nieuwe TV een verrassing;
  • Telefonisch iemand kunnen spreken om te vragen hoe het nu allemaal precies werkt;
  • Hoe kan ik mijn facturen bekijken? Ik heb een KPN ID aangemaakt en kan mijn Telfort producten niet koppelen. Met MijnTelfort inloggen werkt ook niet. Dus hoe kom ik bij mijn facturen?
  • Hoe kan ik upgraden naar 4K want ik heb mooiere TV en om die reden log ik weer eens in;
  • Kan ik TV kijken zonder een kastje bij mijn TV?
  • Kan ik niet beter een verhuizing aanvragen naar KPN zodat ik een aansluiting ontvang, en wel overal bij kan? Ben dan ook nog paar euro's goedkoper uit, maar dat is elk jaar.

Je kan bellen met 0800-0402 als je graag telefonisch contact wilt. 

De facturen kun je inzien in Mijn KPN. Je kunt jouw abonnement koppelen met het klantnummer. Heb je die?

Wil je upgraden naar een 4K abonnement, dan mag je overstappen naar de Hussel. 

Wil je kijken zonder kastje, dan moet je ook naar de Hussel en heb je een geschikte tv nodig

Die laatste vraag snap ik niet helemaal, kun je dat verduidelijken?


Dank voor het nummer. Kennelijk zit ik nog bij Telfort en loopt de migratie nog. Mijn laatste vraag was of het niet sneller is dat ik nieuw abonnement bij KPN start en Telfort opzeg om de migratie af te dwingen. Ik zit nu in niemandsland.

===

Ik krijg nu telefonisch het volgende antwoord:

Je doorgegeven nummer gebeld. Ik moet me bij Telfort melden want ben nog niet overgezet. Het Telfort nummer wat ik krijg 0900-9596 is weer een KPN medewerker die aangeeft dat ik maar paar dagen moet wachten. Ze kan wel facturen zien maar producten niet.

 

 


Aha, je zit nog bij Telfort, vandaar dat het nog niet lukt via Mijn KPN. Echter wat mijn collega in de lijn zegt klopt niet. Je kan alleen nog bellen met 0800-0402. Mijn collega kan je dan doorverbinden met een collega die ook alles over Telfort weet. 

Maar het kan niet lang meer duren voor je overgezet wordt naar ons. 


Zo lang je niks aan het abonnement verandert, behoudt je je Telfort abonnement met bijbehorende prijs, korting en voorwaarden.


@TonnyM Het kan zijn dat de basisprijs van jouw TFT abonnement anders is dan het voorheen bij Telfort was inderdaad. Dit komt doordat er bijna ontelbaar veel verschillende abonnementen en kortingen ontstaan zijn bij Telfort in de loop van de jaren. Na de overgang naar KPN wordt dit opgelost met de korting die je op jouw TFT abonnement krijgt. Dit is geen tijdelijke korting, dus je blijft gewoon hetzelfde betalen als voorheen bij Telfort. Pas als je zelf het abonnement aanpast in MijnKPN kan dit veranderen - MijnKPN vertelt je dan precies wat het voor jou betekent, zodat je zelf kan beslissen over wat het beste bij jou past.

@AlexandraDat er bijna ontelbaar veel verschillende abonnementen en kortingen zijn ontstaan bij Telfort in de loop der jaren is niet mijn probleem en is iets wat Telfort zelf heeft veroorzaakt!

Dat na de overgang naar KPN dit wordt opgelost met de korting die je op het TFT abonnement krijgt is niet zoals het hoort en toegezegd was.

De totaalprijs kan nu tijdelijk wel kloppen maar zodra je volgens de voorwaarden een extra optie veranderd zoals dat maandelijks mag kloppen de prijzen niet meer.

Een voorbeeld; Iemand heeft een internet en tv abonnement van 46,13

hierbij heeft hij op het moment van overgaan de extra optie bellen aan staan.

Hij betaald dus 46,13 + 2,50 = 48,63

Nu zet hij zijn extra bellen optie uit.

Omdat de korting van 2,50 op het te hoge abonnement van 48,63 is gegeven door een korting op Bellen vervalt na het uitzetten van Bellen ook de Bellen korting en betaald de klant 48,63 i.p.v. 46,13.

Dat is dan dus 2,50 teveel !

Iemand die nog geen bellen als extra optie aan had staan op het moment van de overgang heeft hier geen last van want die heeft een blijvende korting op internet en tv van 2,50 in zijn abonnement staan.

 

Nog een voorbeeld; Iemand heeft internet en tv abonnement van 46,13

hierbij heeft hij op het moment van overgaan de extra optie 100/100 snelheidsverhoging aan staan.

Hij betaald dus 46,13 + 7,50 = 53,63

Nu zet hij zijn extra snelheid optie uit.

Omdat de optie nu in prijs verlaagd is van 7,50 naar 4,99 betaald de klant nu 2,51 teveel.

Iemand die nog geen snelheidsverhoging aan had staan op het moment van de overgang heeft hier geen last van want die betaald nu 2,51 minder voor deze optie.

 

Kortom het is dus niet in het belang van sommige klanten dat jullie creatief geweest zijn met het verhogen van de abonnementsprijs en het corrigeren met kortingen en prijswijzigingen voor de opties.

Hierdoor hebben jullie de voorwaarden en prijzen dus wel veranderd en dit zou niet gebeuren!

Ook is het nog zo dat niemand de verhoogde abonnementsprijs had van 48,63.

Maar straks krijgt iedereen zeker wel inflatie over dit te hoge bedrag of gaan jullie al die kortingen ook indexeren?

Op dit moment lijkt het erop dus op dat KPN eenzijdig dingen heeft veranderd en dus mag iedereen die hier de dupe van is geworden kosteloos opzeggen!

Dat is de wet, die heb ik niet bedacht, maar daar moeten we ons wel met zijn allen aan houden.

Anders wordt het een zooitje zoals je nu ziet.

Hele Forum staat vol met verbaasde klanten.

Dat KPN dacht dit zo te kunnen of eigenlijk mogen oplossen is erg amateuristisch en in mijn ogen zelfs frauduleus.

Iedere kant die nu eist dat KPN zijn oude abonnementsprijs en oude prijs van de extra opties hersteld staat volkomen in zijn/haar recht!

Hiervoor MOET dus een oplossing komen.

Succes iedereen met het rechtbreien van alles veroorzaakt door deze blunder.

 

 

Zijn er ook mensen die nu exact dezelfde kale abonnementsprijs hebben op hun eerste TFT-KPN factuur

als dat ze hadden op hun laatste Telfort factuur ?

Krijg het idee dat iedereen een te hoge prijs krijgt gefactureerd

en dat dit met kunstgrepen/kortingen voorlopig even is gecorrigeerd !


Een voorbeeld; Iemand heeft een internet en tv abonnement van 46,13

hierbij heeft hij op het moment van overgaan de extra optie bellen aan staan.

Hij betaald dus 46,13 + 2,50 = 48,63

Nu zet hij zijn extra bellen optie uit.

Omdat de korting van 2,50 op het te hoge abonnement van 48,63 is gegeven door een korting op Bellen vervalt na het uitzetten van Bellen ook de Bellen korting en betaald de klant 48,63 i.p.v. 46,13.

Dat is dan dus 2,50 teveel !

Iemand die nog geen bellen als extra optie aan had staan op het moment van de overgang heeft hier geen last van want die heeft een blijvende korting op internet en tv van 2,50 in zijn abonnement staan.

Zijn er ook mensen die nu exact dezelfde kale abonnementsprijs hebben op hun eerste TFT-KPN factuur

als dat ze hadden op hun laatste Telfort factuur ?

Krijg het idee dat iedereen een te hoge prijs krijgt gefactureerd

en dat dit met kunstgrepen/kortingen voorlopig even is gecorrigeerd !

 

Bij mij is er inderdaad één en ander “met kunstgrepen” gecorrigeerd.   Overigens tot tevredenheid.

Vooral omdat mijn eerste KPN faktuur daardoor precies €0,00 was…. (!) 

Maar het is inderdaad waar wat je zegt. 

Men had duidelijk moeten stellen:  Je behoudt je abonnement zoals het op het moment van de overgang staat ingesteld.   En de optie om dingen aan en uit te schakelen (zoals bij Telfort mogelijk was) komt te vervallen,  althans het is niet meer mogelijk op manier zoals het bij Telfort ging.

Domweg zeggen:  “alle voorwaarden blijven hetzelfde”  was dus niet waar.


Bij mij is de bruto aboprijs met €2,50 omhoog gegaan en dat wordt weer verrekend met €2,50 korting op het vast-bellen-abo.

Eindprijs is gelijk, zoals het hoort. Hoe KPN dat verdeelt is voor mij niet van belang, alléén de prijs onder de streep telt, anders trek ik aan de bel.

 


Bij mij is de bruto aboprijs met €2,50 omhoog gegaan en dat wordt weer verrekend met €2,50 korting op het vast-bellen-abo.

Eindprijs is gelijk, zoals het hoort. Hoe KPN dat verdeelt is voor mij niet van belang, alléén de prijs onder de streep telt, anders trek ik aan de bel.

 

Als je bellen uit zet is je “blijvende” korting ineens niet meer zo blijvend haha

Maar als jij er tevreden mee bent is het toch goed.

Ik hou Telfort/KPN alleen aan zijn/haar afspraken/contact/voorwaarden/beloftes

@geloofjehetzelf Als je er op vooruit gaat zou ik er ook geen probleem van maken.

Maar wel raar dat mensen die nu “bestolen” worden en er hier over klagen aangemerkt worden als zeurkousen.


Domweg zeggen:  “alle voorwaarden blijven hetzelfde”  was dus niet waar.

Dat hebben ze gelogen omdat anders alle Telfort klanten het contract kosteloos mochten opzeggen denk ik.

Maar ze doen net alsof ze geen voorwaarden hebben gewijzigd en iedereen lijkt het te pikken.

Gewoon heel creatief de prijzen verhogen en de voorwaarden aanpassen!

WELKOM BIJ KPN


Ook ik kom van Telfort af. Mijn contract loopt tot juni 2021. Deze maand bleek mijn factuur € 6,32 hoger dan bij Telfort. Dit kwam omdat er ineens kosten voor KPN veilig in rekening werd gebracht. Klantenservice heeft dit rechtgezet. Klantenservice liet ook weten dat, als de kortingen van Telfort in december aflopen, mijn maandbedrag € 4,99 hoger wordt omdat ‘onbeperkt bellen’ bij KPN duurder is dan bij Telfort.

Uiteraard heb ik aangegeven hier niet mee akkoord te gaan omdat er toegezegd is dat er niets zal veranderen. De oplossing volgens klantenservice; een klacht indienen per post bij KPN in Groningen of de Geschillencommissie...

Hier lees ik dat KPN hiervoor ‘ergens’ een korting zal geven zodat het maandbedrag gelijk blijft. Mooi, dat zal ik onthouden en uiteraard in de gaten houden. Wellicht klantenservice op de hoogte brengen van deze oplossing? Korting klinkt al snel beter dan ‘stuur maar een klacht naar Groningen’.

 

Admin: afgesplitst en bericht samengevoegd met verzameltopic


“U houdt dezelfde abonnementsprijs en voorwaarden die u op dat moment heeft bij Telfort”. Zo is lezen in de mail van Telfort  die ik in juni van dit jaar heb ontvangen.

Als ik inderdaad de korting ontvang in december dat zal de abonnementsprijs gelijk blijven. Of het zo is dat ‘voorwaarden’ in dit geval inhoud dat ook de prijs van de geleverde producten gelijk moet blijven weet ik niet. Gaan we uitzoeken toch?


 

 


Let op beste mensen die van Telfort komen: wanneer je bent overgezet van telfort met een combi voordeel van foxsports en je ziet een aanbieding om 3 maanden lang gratis naar het pluspakket te kijken, annuleert kpn je combivoordeel op foxsports zonder enige communicatie en je gaat5 euro meer betalen voor je mobiele abo zonder enige vorm van fatsoenlijke berichtgeving. Dan kan je weer uren gaan zitten bellen met de helpdesk en niemand kan je helpen omdat het buiten de standaard pakketten valt. Te triest voor woorden en gaat weer een hoop tijd in zitten om je recht te halen.


Wij zijn overgezet met combivoordeel foxsports en de problemen zijn begonnen. Via het tv menu kreeg ik een aanbieding: 3 maanden gratis pluspakket kijken van kpn. Ik dacht waarom niet. Nu blijkt kpn hierdoor de overgezette combivoordeel foxsports te hebben stopgezet en pluspakket als combivoordeel te hebben gemaakt zonder enige vorm van communicatie. Helpdesk zegt klacht kan je insturen maar worden niet in behandeling genomen. Waar gaat dat heen met Kpn? Als kpn dit duidelijk had gecommuniceerd had ik natuurlijk niks extra aangevraagd. 


Beste @Petergrr, ik begrijp dat dat niet helemaal de bedoeling was.. Even samenvattend: je wilde Fox Sports gewoon gratis behouden via je Combivoordeel en daarnaast gebruik maken van de 3 maanden gratis pluspakket aanbieding? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik graag met je mee. 


Hi Marcia, dank voor je snelle reactie. Ik zal mijn profiel een upgrade geven. De ellende begon gisteren toen ik zag dat mijn factuur voor mobiel ineens 5 euro hoger was. Volgens de helpdesk had ik mijn combi voordeel gewijzigd. Dat klopt niet. Ik heb alleen gebruik gemaakt van de aanbieding 3 maanden gratis pluspakket. Mijn huidige mobiele abonnement is al maanden 5 euro korting + foxsports. Nu kan de helpdesk dit niet meer veranderen omdat het nu of 5 euro korting is of pluspakket. Ik begrijp niet dat KPN allerlei aanbiedingen doet die een negatief effect hebben op ex Telfort klanten met de huidige opgebouwde kortingen.

 


Bedankt @Petergrr, als ik je meest recente factuur bekijk, zie ik daar het volgende op staan:

Pluspakket 3 mnd gratis  -€9,99

Fox Sports gratis - Compleetvoordeel  -€12,99

Dit lijkt dus gewoon te kloppen. Waar zie je dat we het Pluspakket nu als Compleetvoordeel in hebben gesteld?

Wat in ieder geval niet kopt, is dat jullie geen korting meer krijgen op het mobiele nummer, maar daar is eerder vandaag al de juiste afdeling voor aangestuurd, dit gaat dus op korte termijn opgelost worden :slight_smile:

 


Beste Maya, in mijn kpn is foxsports verdwenen. Ik kan de zenders wel zien maar dat komt omdat de kanalen zijn vrijgegeven voor alle klanten tm eind december. Dat +pakket nu als combivoordeel staat aangegeven begreep ik van de helpdesk


Hoi @Petergrr. Ik heb het voor je nagekeken en zie dat Fox Sport (gratis) inderdaad niet meer in jouw abonnement zit. Ik heb geprobeerd om dit zelf weer toe te voegen, helaas is dat niet gelukt. Ik heb het daarom doorgezet naar de KPN Compleet Desk. Zij zullen dit verder voor jou uitzoeken. Laat je ons weten of het is gelukt? Gelukkig kan je op dit moment nog gratis kijken naar deze zenders.


Even een update van mijn kant: heb inmiddels een sms gekregen dat KPN nog geen oplossing heeft. Ik ga ervan uit dat KPN dit gaat oplossen voor 31 dec zodra foxsports kanalen weer alleen met abonnement te bekijken zijn. Anders maakt KPN zijn belofte niet waar: dat voor de klant niets veranderd. 


Update: KPN kan dit nu niet oplossen. Ze hebben foxsports weer aangezet en ik krijg compensatie voor de kosten en ze zijn bezig om eea aan te passen in hun software zodat TFT klanten die gebruik maken van combivoordeel foxsports dit niet kwijtraken wanneer ze bijvoorbeeld het pluspakket aanzetten. Wordt vervolgd ik hoop ergens in januari 2021.


Ik wist geen ander geschikt topic te vinden dan dit, als ex-TFT-klant

Klopt het dat er een nieuwe internetsnelheid bestaat 50/50Mbit/s, met de naam compact die €5,50- minder kost?

Voor wie is dat beschikbaar, alleen voor mensen die contractvrij zijn of ook voor mensen die nog binnen een contract zitten?

Zie onderstaande link:

Best moderatieteam, graag jullie reactie.

 


@JanD Dat was iets van Xs4all. Die hadden ook nog Basic, en dat is weer 6,00 goedkoper: 

 


Hallo @Noordzee , bedankt voor je reactie.

Van mij mag KPN, dit onderdeel van xs4all ook wel integreren in KPN, ik heb aan 50/50 genoeg.