Skip to main content

Ik heb glasvezel maar daar ik in de slaapkamers enorm slechte wifi heb,wil ik weer terug naar bekabeling op modem..

Kan iemand uitleggen hoe dat moet??

Glasvezel heeft niets met slechte wifi of slecht bedraad internet in huis te maken.

Wat doet u snelheid als u een laptop bedraad aansluit op het modem?

www.fast.com

 


Heb geen laptop,alleen telefoons en een ipad


U heeft een glasvezel abbonement als ik u goed begrijp en dit betekent dat de aansluitingen tot aan het huis goed en stabiel werken.

In huis is door een monteur of door uzelf een modem met router functie aangesloten en die voorziet u blijkbaar voor wifi.

 

De wifi in huis is niet te garanderen. Dicht bij de router werkt het als goed is voldoende. Op de 1e verdieping of achter een dikke betonnen muur kan het al minder worden.

 

Draad trekken en op de 1e verdieping een access point aansluiten is een optie.


Alles door een monteur aangesloten...ik heb alleen begane vloer,en het zijn hier idd betonnen muren...ze hebben mij gegarandeerd goede wifi te krijgen,ook met deze muren..vandaar nu zwaar teleurgesteld..helaas geen geld voor die dure accespunten...


U heeft een nieuwe router gehad toen glasvezel werd aangesloten? Wat had u eerst? En wat nu?

WiFi valt niet te garanderen. Het is altijd een verrassing hoe een router presteert. Daar is van te voren niets over te zeggen.


Doe de wifi check eens, misschien kom je in aanmerking voor gratis experia wifi punten.


Nee geen nieuwe router,een v9 waar ik al vanaf 2014 mee doe...de wifi checks al tig keer gedaan.. gereset..stekkers eruit etc...niks helpt...de gratis wifi punten zijn bedraad...heb ik niets aan helaas ..


Tja, Wi-Fi is nu eenmaal gegarandeerd onbetrouwbaar. Het is afhankelijk van vele externe factoren waar providers als KPN en Ziggo geen enkele invloed hebben, zoals: (betonnen) muren/vloeren, magnetrons, koelkasten, LED-lampen, Wi-Fi van buren etc. Het meest betrouwbaar is een aansluiting via een LAN-kabel, maar dat gaat voor slimfoons en tables niet. 


Nee geen nieuwe router,een v9 waar ik al vanaf 2014 mee doe...de wifi checks al tig keer gedaan.. gereset..stekkers eruit etc...niks helpt...de gratis wifi punten zijn bedraad...heb ik niets aan helaas ..

 

dus je hebt wel bedrade wifi punten?

ik neem aan de de V9 ergens beneden staat en dan met een kabel vanaf de V9 naar een accespoint op de 1e verdieping en zolder of ergens?

 

Zijn de accespoints wel goed ingesteld?

stel hij maakt vebinding met V9 maar je loopt naar boven en hij houdt de verbinding vast en schakelt niet over op het access point dan blijft de verbinding dus slecht.

Bij goede accespoints kun je dat instellen. Heb zelf unifi en dan schakelt die automatisch als die een betere verbinding ziet. geen idee hoe dat met accespoints van kpn zit.

 


Heb zelf unifi en dan schakelt die automatisch als die een betere verbinding ziet. geen idee hoe dat met accespoints van kpn zit.

Die doen dat ook.


Niet eens een laptop in huis. Dat is is toch onbegrijpelijk? Je moet bekabeld inloggen op de Experia WiFi's om ze goed in te stellen. Maar dat kan zo niet hé...


Je moet bekabeld inloggen op de Experia WiFi's om ze goed in te stellen.

Nee, hoor; volgens mij kunnen ze via de KPN Thuis app ook heel goed draadloos ingesteld worden, al moeten ze wel via een kabel met de ExperiaBox verbonden zijn. 


Je moet bekabeld inloggen op de Experia WiFi's om ze goed in te stellen.

Nee, hoor; volgens mij kunnen ze via de KPN Thuis app ook heel goed draadloos ingesteld worden, al moeten ze wel via een kabel met de ExperiaBox verbonden zijn. 

Moet je wel eerst verbinding hebben met WiFi. En ik begrijp dat da een probleem is.