Skip to main content

Hi all,

Om de KPN Thuis app verder te verbeteren willen we een korte test doen met behulp van een aantal forumleden. Het is geen test waarbij we functies uitvoering willen testen en bugs willen vinden, maar we willen alleen checken wat gebruikers in de lijst met verbonden appraten zien staan.

Het doel is dus om meer inzicht te geven in de apparaten op je netwerk. Je kunt nu als gebruiker van de KPN Thuis app al wel zien welke apparaten verbonden zijn met je netwerk. Je ziet een lijst met namen zoals ‘android-28563c88’ en ‘sagemcom.ipF018’. Voor sommigen is het duidelijk welke apparaten dit zijn, maar voor velen natuurlijk ook niet.

We hebben een koppeling gemaakt met de device recognition database van Fing (www.fing.com/business) om meer details te geven over de verbonden appraten en cryptische namen als ‘android-28563c88’ te vertalen naar een specifiek apparaat zoals bijvoorbeeld een Samsung Galaxy S10. Met een stuk of 10 tot 15 gebruikers willen we graag testen hoe goed Fing in staat is om met relevante data te komen en of klanten hiermee meer apparaten kunnen herkennen dan met de standaard gegeven in de app.

Wat willen we weten:

  1. In hoeveel procent van de gevallen herkent de nieuwe Fing functionaliteit de apparaten in jouw netwerk
  2. Hoe waardevol is het inzicht dat je krijgt? Kun je als gebruiker meer met deze nauwkeurigere informatie dan voorheen?

Wat heb je nodig om te helpen:

  • 1 of meerdere SuperWifi punten of Experia WiFi’s in huis
  • Minstens 1 Android smartphone in huis met versie 6.0 of hoger. We hebben geen test versie voor iOS.

We zijn op zoek naar gebruikers die meer dan een enkel apparaat in hun netwerk hebben staan zoals:

  • Slimme speakers
  • Wifi camera’s en slimme deurbellen (Ring, Nest, etc.)
  • Slimme huishoudelijke appraten
  • Slimme thermostaten (Toon, Nest, Bosch, Netatmo, etc.)
  • Game consoles (Playstation, Xbox, Nintendo, etc.)
  • Slimme televisies
  • Media players
  • Windows computers
  • Chromebooks
  • Maar ook een laadpaal die via wifi is verbonden, een grasmaaier, noem het maar op. Hoe meer bijzondere apparaten hoe beter.

Lijkt het je leuk om mee te doen? Laat het hieronder dan weten. :)

Update:

Ik wil iedereen bedanken voor het aanmelden, maar voor nu is dit idee in de ijskast gezet. Dat betekent dat deze test niet doorgaat. Er zijn redelijk weinig aanmeldingen om te testen (hier, maar ook intern) dus zal de focus voor nu naar andere features gaan. Wellicht dat we dan in de toekomst alsnog weer een test kunnen gaan doen via het forum. 

 

Ik voldoe aan alles, alleen is het lijstje apparaten wat sumier. Ik heb een VU+ satelliet tuner (tevens media player), en 2 cromecasts in het netwerk staan. Ik werk niet met Windows, maar met Linux (3x) en een Mac (1x). Verder heeft onze kleinzoon een Playstation hier staan.

Dus voeg mij graag toe.


Top! No problemo, ik vind het sowieso leuk als je meedoet.


Je kunt nu als gebruiker van de KPN Thuis app al wel zien welke apparaten verbonden zijn met je netwerk.

Nee sinds de laatste update (3.4.5.1) niet meer. Met 3.4.5 deed die 't helemaal niet meer en daarvoor kon ik inderdaad van een aantal apparaten zien of en op welke EW ze gekoppeld waren. Dus ik hoop dat het er weer beter op wordt en doe daarom graag mee.

Ik heb een V10 (zonder Wi-Fi want:) 2 EW's, een dual band KPN WiFi Versterker (witte), 2 smart tv's (maar slechts één daarvan via Wi-Fi, de andere via UTP), een soundbar. Verder een Windows Wi-fi only laptop, 2 Android 10 slimfoons.

Ik heb bij de vorige bèta test ook meegedaan dus ik ben nog een deelnemer van het bètaprogramma.


Je kunt nu als gebruiker van de KPN Thuis app al wel zien welke apparaten verbonden zijn met je netwerk.

Nee sinds de laatste update (3.4.5.1) niet meer. Met 3.4.5 deed die 't helemaal niet meer en daarvoor kon ik inderdaad van een aantal apparaten zien of en op welke EW ze gekoppeld waren. Dus ik hoop dat het er weer beter op wordt en doe daarom graag mee.

Ik heb een V10 (zonder Wi-Fi want:) 2 EW's, een dual band KPN WiFi Versterker (witte), 2 smart tv's (maar slechts één daarvan via Wi-Fi, de andere via UTP), een soundbar. Verder een Windows Wi-fi only laptop, 2 Android 10 slimfoons.

Ik heb bij de vorige bèta test ook meegedaan dus ik ben nog een deelnemer van het bètaprogramma.

Fijn! De tweede alinea dan hè. Ik herken het probleem dat je aangeeft. Goede test om te kijken of het dan beter gaat.


Ik test graag mee. android mail zit erin

Heb 2 superwifi's 

fritzbox 7590

google nesthub 

2 google home mini's

ring deurbel

ring chime

kruidvat smart lampen en sensoren

action smart lampen

chromecast

laptop

printer

xiaomi desklamp

enzovoort ;)

 

android 10 trouwens


Gisteravond app versie 3.5.5 ontvangen. Ik neem aan dat dat nog een reguliere update is. Het aantal gevonden apparaten is er nog niet mee verbeterd. 


Ik test graag mee. android mail zit erin

Top!

Gisteravond app versie 3.5.5 ontvangen. Ik neem aan dat dat nog een reguliere update is. Het aantal gevonden apparaten is er nog niet mee verbeterd. 

Klopt inderdaad. Reguliere update. Met deze update wordt het voor ex-Telfort gebruikers ook mogelijk om in te loggen en de wifi-instellingen in de Experia Box v10 aan te passen.


Ik wil hier wel aan mee doen. Ben ook niet zo tevreden over de integratie van slimme apparaten op het netwerk. Oa slimme speaker geeft regelmatig connectie problemen.


Ik wil hier wel aan mee doen. Ben ook niet zo tevreden over de integratie van slimme apparaten op het netwerk. Oa slimme speaker geeft regelmatig connectie problemen.

@mvroekel Leuk dat je wil helpen! Wel naar dat je connectieproblemen ervaart, maar daar is deze test verder niet voor hè. ;)


Dat snap ik, maar wat inzicht helpt wellicht. Mailadres android toestel is ******

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Weet je wat 🙂 Ik wil wel even voor deze test mijn netwerk om batterijen om mee te helpen :-) 

 

  • Slimme speakers → Samsung HW850 :-) 
  • Wifi camera’s en slimme deurbellen (Ring, Nest, etc.) → Hehehehe…. Ivb met mijn eigen security zal ik geen uitspraken doen over mijn beveiligingsinrichting :-)
  • Slimme huishoudelijke appraten → Een luchtreiniger/Fan/Verwarming :-) 
  • Slimme thermostaten (Toon, Nest, Bosch, Netatmo, etc.) → NEST :D 
  • Game consoles (Playstation, Xbox, Nintendo, etc.) PS4, Nintendo Switch
  • Slimme televisies → Samsung Q9F (2018) 
  • Media players → NVidia shield TV
  • Windows computers → WS-Sjors en WS-Gast 🙂 En incidenteel een werk laptop. 
  • Chromebooks → Nopes
  • Maar ook een laadpaal die via wifi is verbonden, een grasmaaier, noem het maar op. Hoe meer bijzondere apparaten hoe beter. → Gaat wat lastig in een flat :-) 

Klopt het dat ik nog niks heb gehoord?


Weet je wat 🙂 Ik wil wel even voor deze test mijn netwerk om batterijen om mee te helpen :-) ​​​​​

Top!

Klopt het dat ik nog niks heb gehoord?

Klopt. Binnenkort wel hoor.


Ik wil ook graag meedoen. 


Ik wil ook graag meedoen. 

Dan kan @Ruggiero. 🙂 Je hoort van ons.


Ik meld me graag aan voor de test.

Beschikking over:

Een  erg uitgebreid smarthome, met 4 Google Home devices etc.
 


@mAiden Top! Ik heb het doorgegeven aan @Paul_ :blush:


Wanneer kunnen we de eerste update verwachten?


@Julian Borghuis Zodra er meer informatie bekend is zal het hier gedeeld worden :)


@Julian Borghuis Zodra er meer informatie bekend is zal het hier gedeeld worden :)

Snap alleen niet waarom er zolang duurt maar wel word geannounced dat jullie mensen zoeken


Beetje laat, maar als er nog testers nodig zijn doe ik graag mee 👍


Update:

Ik wil iedereen bedanken voor het aanmelden, maar voor nu is dit idee in de ijskast gezet. Dat betekent dat deze test niet doorgaat. Er zijn redelijk weinig aanmeldingen om te testen (hier, maar ook intern) dus zal de focus voor nu naar andere features gaan. Wellicht dat we dan in de toekomst alsnog weer een test kunnen gaan doen via het forum.