Hallo,
Ik heb met mijn huisvestingsmaatschappij gesproken over mijn probleem, maar ik kreeg te horen dat ik hiervoor contact moest opnemen met de internetprovider, omdat zij dit soort service niet bieden.
Ik stuurde deze e-mail:
Hallo,
Ik ben onlangs verhuisd naar (adres). En ik realiseerde me dat er geen telefoonaansluiting beschikbaar is voor mijn modem. Ik heb een plek gevonden voor een ethernetaansluiting, maar helaas is er geen stekker in de buurt voor een elektrische aansluiting. Daarom is deze situatie ontstaan (zie bijlage)
Kan iemand dit type stopcontact voor de modem komen installeren (zie bijlage)?
Vertaald met DeepL.com (gratis versie)
Dus, de positie van de kabel is natuurlijk storend en onhandig. Kunt u me helpen dit probleem op te lossen?
Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Hallo @Sirin ,
Bel morgen tussen 8.00 en 18.00 naar 0800-0402. Zij kunnen een afspraak met een monteur voor jou regelen. De kans is groot dat daar kosten aan verbonden zijn, maar die kosten worden dan in het gesprek met jou doorgenomen.
Over 1 maand wordt er glasvezel aangelegd in het gebied waar mijn huis staat. Zal er dan iets veranderen aan de modem of het type aansluiting? Met andere woorden, als ik glasvezel krijg, word ik dan overgeschakeld op een ander type aansluiting/modem in plaats van dit type aansluiting. Als dit het geval is, is dat niet nodig.
@Noordzee
Zeker zal er dan wat veranderen, er wordt een glasvezel jouw woning in gebracht. Het huidige KPN- kastje zal dan uiteindelijk onbruikbaar worden omdat het signaal over koper uiteindelijk zal verdwijnen. Het zou wel mooi zijn als de glasvezel op dezelfde plek binnen gaat komen maar ook het KPN kastje geplaatst is.
Onthoud wel dat na het aanbrengen van glasvezel in je huis, dat het nog wel een hoop maanden gaat duren voordat de verbinding actief is, en omgezet gaat worden.
Ik begrijp het, bedankt voor de antwoorden. Ik heb ook een ander data-aansluitpunt in mijn huis, maar daar kun je verbinding maken via coax-kabel. Heeft KPN modems die gebruik maken van coax kabel?
@AriënC @Noordzee
Nee, KPN levert niet over de coax.
Hi @Sirin, welkom hier.
Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen, waarvoor dank aan de community.
Goed om te zien dat er glasvezel wordt aangesloten, maar is het gelukt om een monteur in te plannen om je modem aan te sluiten?
@Alex van KPN
Nee. Ik heb het opgegeven nummer nog niet gebeld om het probleem op te lossen. Ik wil nu geen extra kosten maken. Ik kan wachten op de glasvezelverbinding.
@Alex van KPN
Nee. Ik heb het opgegeven nummer nog niet gebeld om het probleem op te lossen. Ik wil nu geen extra kosten maken. Ik kan wachten op de glasvezelverbinding.
Als dat geen probleem is kan dat uiteraard. Er horen echter geen kosten hieraan verbonden te zijn. Er moet worden gekeken of er een DSL aansluitpunt in de woning zit, wat eigenlijk wel hoort, aangezien je wel een abonnement hebt kunnen afsluiten. Aan de hand daarvan kan er gekeken worden of er een installatiemonteur kan komen, om te achterhalen waar dit zit. Dit is doorgaans gratis, de uitzondering die ik kan bedenken is dat een oude bewoner het aansluitpunt helemaal heeft vernield.
Goed om te weten. Ik kan ze vragen het te controleren. Het gebouw waar ik woon is eigenlijk heel oud. Het werd gerenoveerd in 2008 en ik geloof dat ze tijdens de renovatie de elektrische aansluiting, die vlakbij de DSL-aansluiting zat, hebben opgeheven. @Alex van KPN
Hopelijk ligt de kabel nog ergens, anders het een kwestie van afwachten als dat verder geen probleem is.