Skip to main content

Hallo,

Even semi off-topic beginnend, nederland heeft een immens woningtekort, dat is ons allemaal wel bekend. De wachtrijen voor sociale huur in de randstad staan inmiddels op 10 jaar, de koopmarkt is krankzinnig geworden enĀ uit mijn hoofd gezegd staat het huidige woningtekort op 350.000, wat ik de komende jaren zeker niet zie verbeteren als er over gesproken wordt om 50.000 woningen bij te bouwen in 4Ā jaar(en ondertussen komen er nog steeds meer mensen bij). Nu vraag je je misschien af waarom ik hiermee begin, dat zal ik uitleggen.

Ā 

Ik ben onlangs verhuisd naar een campingĀ (als alternatief) zodat ik toch in ieder geval een dak boven mijn hoofd heb, nu heb ik contact gehad met verschillende eigenaren van campings en kennissen/collega's die eraan denken dezelfde stap te makenĀ en ik heb het ideeĀ dat er steeds meer mensen zijn die het overwegenĀ om maar van het woningmarkt ā€œgezeikā€ af te zijn. Ik ben mij zeker bewust van het feit dat permanente bewoning opĀ zo'n park officieel niet is toegestaan, maar er wordt ook vanuit de politiek al opgeroepen om het te gedogenĀ zolang het woningtekort bestaat.

Ā 

Nu heb ik zelf, met een beetje research op internet geregeld dat ik mijn internet via een Mifi-router binnenkrijg over het 4g netwerk van KPN (vaste aansluiting bood geen uitkomst, KPN kan op mijn adres niet meer dan 4 mb/s leveren), ik hoor dat dit voor andere recreatieparken/campings hetzelfde geldt, zeker omdat een vaste aansluiting naar elke standplaats niet te betalen is voor de eigenaar van het park en de parken vaak enigszins afgelegen liggen met vaak verminderd bereik.

Maar! Het is echterĀ bekend dat het 4g netwerk hier eigenlijk niet voor bedoeld is, het is immers ook geen ideale oplossing aangezien je te maken hebt met de dagbundel van 5gb en dan per 1gb moet aanvullen (moet je je voorstellen dat je een grote update moet doen enĀ hoevaak je dan bij zal moeten vullen) en tevens kunnen gebruikers op deze manier tegen de fair use policy aanlopen die misschien vervelende gevolgen voor het internet kan hebben.

Ā 

Ik vraag mij het volgende af: Zou er, met de huidige situatie op de woningmarktĀ en het vooruitzicht dat mogelijk meer mensen dezelfde stap gaan zetten als ik,Ā  geen mouw aan te passen zijn? Voor zover ik heb gezien zijn er ook bij andere providers niet echt opties gericht op deze doelgroep (de doelgroep zou ten slotteĀ volgens de wetĀ niet eens moeten bestaan!).

Ik denk persoonlijk dat bijv. KPN (of welke provider hier dan ook het voortouw in kan nemen) veel extra punten/klanten kan scoren door hier bijvoorbeeld een speciaal abonnement voor te maken (doe eens gek, noem het een Off-GridĀ abonnement) met, ik noem maar wat, digitenne (of misschien zelfs iets beters) en internetĀ in Ć©Ć©n abonnement.

Ā 

Dit was wel zo'n beetje mijn 2 cent en ik vraag me af hoe anderen op dit forum hierover denken. Zijn er mensen die er hetzelfde over denken ofĀ hetzelfde meemaken/zien bij anderen?Ā  Of ben ik nu echt de 0,01% die dit zo ziet/meemaakt? In geval van het laatste ben ik blij dat ditĀ dumpert niet is anders vlogen de minnetjes mij om de oren.

Ā 

Groetjes,

Iemand die de woningmarkt zag en zei ā€œScrew you guys, i'm going home!ā€.

Maar! Het is echterĀ bekend dat het 4g netwerk hier eigenlijk niet voor bedoeld is

Dat weet ik nog niet zo zeker. Anders zouden providers het niet aanbieden.

Jij gebruikt echter een gewoon 4G abonnement en niet Ć©Ć©n van de speciale ā€œ4G voor Thuis"-abonnementen van KPN of T-mobile.

de dagbundel van 5gb en dan per 1gb moet aanvullen

Dit is gewoon het ā€œonbeperktā€ abonnement bij KPN voor telefoons (Ć©n mifi routers).
Alle mobiele abonnementen mag je gewoon in een mifi router stoppen. Daar is geen regelgeving tegen.

Ik vraag mij het volgende af: Zou er, met de huidige situatie op de woningmarktĀ en het vooruitzicht dat mogelijk meer mensen dezelfde stap gaan zetten als ik,Ā  geen mouw aan te passen zijn?

KPN is bezig om ook kopernetwerken te verbeteren. Maar vakantieparken liggen vaak ver van de openbare weg en ook van de centrale af. Daardoor is snelheidsverbetering niet echt mogelijk.

Kennissen van mij zijn, met de vereniging van eigenaren, op hun buitenhuisjesterrein zƩlf naar een bedrijf gestapt en die gaat nu dƔƔr glasvezel aanleggen. Wat de bewoners dus gezamenlijk bekostigen.
Er was wel een zeker minimum wat ook zeker aangesloten wilde worden.
Mijn kennissen wonen in Spanje, maar zijn verdeeld over het jaar zo'n 6 maanden v.h. jaar hier.

Zij hebben hier nu het DSL abonnement mĆ©t ā€œ4G buitengebiedā€. Daar is geen limiet aan, maar dan ook duurder dan het abo wat jij hebt. Dat is een ander abo dan wat jij nu hebt. DSL met 4G buitengebied.


Reageer