Skip to main content

Sinds enkele dagen werkt mijn Thuis App niet goed meer en krijg ik geen Topology meer te zien op mijn computer. Het Overview scherm van de Modem  is helemaal leeg (een groot grijs vlak). De pagina met Connected Devices toont wel de verbonden apparaten.

 

Ik gebruik de Experia V10A en 2 SuperWifi, beide bekabeld.

Op de Thuis app zie geen enkel verbonden apparaat en de SuperWifi punten zijn soms wel even te zien en dan weer niet. Op de app krijg ik de mededeling het laden duurt lang. Dan komt er soms wel wat, maar klopt helemaal niet (0 verbonden apparaten) en verdwijnt dan weer. Aan/uitzetten van de modem en de SuperWifi punten heeft geen verbetering gebracht.

Iemand enig idee wat hier mis is en wat daar aan te doen is?

 

Bvd Hugo

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Geen idee wat er mis is, maar als u graag wil zien en weten wat er op uw netwerk gebeurd raad ik u de app Fing aan. Kan op uw mobiel en ook op uw pc/laptop. 

Werkt super!

https://www.fing.com/

En op Google Play Store 


Hey @Hugo52, dat is irritant. Zou je de Thuis App eens willen verwijderen en opnieuw installeren op je toestel? Als dat niet helpt, ervaar je ook problemen met internet? Of is het echt alleen de weergave in de app die niet goed gaat? 


Dank voor je reactie. Ik lijk geen probleem met internet te hebben,

verwijderen en weer installeren heb ik reeds een keer gedaan. Het gebeurt op twee apparaten, zo wel op mijn telefoon als op mijn tab. Op mijn tab heb ik nog een vreemder probleem er bij: Als de Superwifi's zichtbaar zijn (niet altijd) dan staat bijvoorbeeld 10 apparaten verbonden. Dan open ik die en zkrijg ik 0 apparaten verbonden. In het overzicht zijn er ook 0 apparaten verbonden.

 

Op mijn PC geeft het topology overzicht nu wel aan dat er 2 superwifi's zijn, maar nu zijn er weer geen "connected devices". Bij een volgende poging zijn er weer wel connected devices.

Lijkt wel of  de software in de modem dat dit soort communicatie regelt  niet goed werkt.

 

Groet Hugo

 

 


Hmm, het is niet iets dat ik herken als een algemener voorkomend iets. Zou je jouw forumprofiel willen invullen, @Hugo52? Dan kan ik even meekijken hier. Zou je ook eens een paar screenshots kunnen delen van momenten waarop de app het niet goed weergeeft? Vertel er dan even bij wat er op dat moment wél zichtbaar zou moeten zijn. Dan kan ik dit eens voorleggen intern.


@Erik_ Ik heb het profiel compleet gemaakt.

4 screenshots: 2 van mijn mobiel en 2 van de laptop screen.

De Thuis App geeft geen Superwifi weer. 2 bekabeld verbonden

Zelfde probleem bij het mijn modem scherm

 

Alles werkt verder zo als verwacht. Bij Chromecast via Wifi, zien we soms een korte pauze.

 

 

 


Top, dank je @Hugo52. Ik ga het voorleggen en kom er volgende week bij je op terug. 


Ik heb hier nog geen reactie op, @Hugo52. Ik ga er opnieuw achteraan.


Is er al een response op deze vraag?

Het lijkt er op dat alle manieren waarop ik de modem benader (via de computer, tablet of de telefoon met de Thuis app) het zelfde probleem geven: er komt geen informatie over de topologie. Op de computer zie ik (nog) wel de “connected Devices", maar de  topologie op de eerste pagina is meestal leeg, soms een modem  plaatje en nog zeldzamer is dat er een Superwifi plaatje zichtbaar is. Al weken lang is er noch in de Thuis app, noch op de computer informatie via welke weg een apparaat is verbonden. Volgens de Thuis app (die steeds maar weer om een wachtwoord vraagt) zelfs geen enkel apparaat verbonden. Op de computer zie ik wel een stuk of 20 verbonden apparaten.

Hopelijk kan dit na weken wachten wat prioriteit krijgen.

 

Groet Hugo


Excuses voor mijn hele late reactie, @Hugo52. Ik was in de veronderstelling dat ik half maart hier gereageerd had om aan te geven dat de app toen is voorzien van een update. Heb je deze geïnstalleerd, en merk je daar ook verandering/verbetering mee?

We zien dit niet terug als een algemeen voorkomend iets. Hierdoor hebben we verder eigenlijk geen directe, algemene, oplossing voor handen als je nog wel hetzelfde probleem ervaart. Maar in dat geval kunnen we er op individuele basis nog even verder naar kijken of er onder water bij jou iets mis gaat. 


@Erik, Dank dat je aan me gedacht hebt.

Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dat heeft een verbetering gebracht, want ik zie nu dat ik twee Super-Wifi heb. Ook dat daar  apparaten aan gekoppeld zijn, maar als ik 1 niveau dieper ga en kijk welke dat zijn, krijg ik niets te zien en staat de teller op 0, waar die eerder op bijv 6 stond.

Op de computer zier ik nu wel de Super wifi's op de topolgy  pagina, maar verder niets wat waar gekoppeld is. Ik kan wel alle apparaten daar zien die gekoppeld zijn, maar geen topologie informatie.

Dus er is iets veranderd, maar nog niet naar een situatie die ik verwacht.

 

Groet Hugo

 

PS: één van de Super wifi's was zijn naam vergeten na een tweede inlog. Ook de default (iets van het WifiExtender-MAC adres), was weg.

 


Check, beetje vooruitgang dus. Dan heb ik aanvullende vragen voor je. 

  • Op de computer: 
    • Welke browser gebruik je? Wil je daarin eens de cookies verwijderen en het cache legen en dan opnieuw proberen.
    • Bij geen verandering/verbetering: test of het in een andere browser wel goed werkt.
  • Qua apparaten, heb je nog steeds dezelfde V10A en 2x bekabelde SuperWifi zoals in je startbericht staat?

Ik gebruik standaard Firefox, soms Chrome en heel zelden Edge.

Ik ben direct naar Edge gegaan en ingelogd. Op de topologie pagina is niets te zien. Toen alle browser gegevens verwijderd, opnieuw ingelogd en nog steeds een lege topologie pagina. Uitgelogd en terug naar Firefox en ook daar is er niets meer te zien op de topologie pagina. Met eerder vandaag een stap terug.

Ik heb inderdaad nog steeds een experia box V10A met de bekabelde Superwifi's van KPN.

 

Groet Hugo


Even alle stekkers van de versterkers uit het stopcontact halen en 5 minuten later er weer in doen…

Moet ik hier helaas ook wel eens doen.


@Nick83: Na 5 keer op 1 dag en nog geen merkbaar effect had ik het er wel mee gehad. helaas. Aangezien ik hetzelfde zie op een 3-tal apparaten is het waarschijnlijk “iets” met de Experiabox.

 

Groet Hugo


Dank voor de aanvullende antwoorden, @Hugo52. Ik ga dit voor navraag uitzetten. Betreffende afdeling is er in het weekend niet, dus ik kom volgende week op terug.


Ik heb nog een verzoek, @Hugo52. Omdat je zowel in de browser als in de app nog niet optimaal dingen ziet zouden we graag wat screenshots willen. En wel van de volgende dingen:

 

Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dat heeft een verbetering gebracht, want ik zie nu dat ik twee Super-Wifi heb. Ook dat daar  apparaten aan gekoppeld zijn, maar als ik 1 niveau dieper ga en kijk welke dat zijn, krijg ik niets te zien en staat de teller op 0, waar die eerder op bijv 6 stond.

Het scherm hier waar je nog wél dingen ziet, en dan het niveau dieper waar je niets meer ziet.

 

Op de computer zier ik nu wel de Super wifi's op de topolgy  pagina, maar verder niets wat waar gekoppeld is. Ik kan wel alle apparaten daar zien die gekoppeld zijn, maar geen topologie informatie.

Ik gebruik standaard Firefox, soms Chrome en heel zelden Edge.

Ik ben direct naar Edge gegaan en ingelogd. Op de topologie pagina is niets te zien. Toen alle browser gegevens verwijderd, opnieuw ingelogd en nog steeds een lege topologie pagina. Uitgelogd en terug naar Firefox en ook daar is er niets meer te zien op de topologie pagina. Met eerder vandaag een stap terug.

Hier van de topologiepagina in Firefox, nadat je (nog) een keer cookies en cache geleegd hebt.