Skip to main content
Antwoord

Thuiswerkers kunnen niet werken via KPN-verbinding

• June 4, 2025
  • 2 reacties
  • 46 keer bekeken

Binnen onze organisatie werken mensen soms wel eens vanuit huis. Gistermiddag meldde iemand zich bij me dat hij op de werklocatie wel goed kon werken maar thuis geen enkel website meer kon benaderen. Met pijn en moeite nog wel via Teamviewer meer kunnen kijken en inderdaad, websites laadden bijna niet. 

Ik kreeg het vermoeden dat het mogelijk een ipv6-probleem was maar kon dat niet uitzetten vanwege gebrek aan rechten en de teamviewer-sessie.

Vanmorgen belde een andere collega, met dezelfde laptop, met hetzelfde probleem. 

Overeenkomsten zijn het model laptop (HP probook 465 G11), alleen de ene heeft een Box12 en de andere een Fritzbox. Het vreemde is dat alleen dit model laptop problemen geeft in hun netwerk en andere devices niet.

Speelt er ergens iets of heb ik een probleem met een bepaald stukje hardware i.c.m het kpn-netwerk?

Beste antwoord door dutchg

Update: Probleem lijkt in dit specifieke model laptop te zitten i.c.m wat ik dacht ipv6.  Een derde geval buiten mijn organisatie meldde zich ook via een ander kanaal met toevallig hetzelfde model. ipv6 uitzetten op adapterniveau lostte het probleem op.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • June 4, 2025

Update: Probleem lijkt in dit specifieke model laptop te zitten i.c.m wat ik dacht ipv6.  Een derde geval buiten mijn organisatie meldde zich ook via een ander kanaal met toevallig hetzelfde model. ipv6 uitzetten op adapterniveau lostte het probleem op.

• June 4, 2025

Ipv6 is nog steeds gewoon een heel moeilijk verhaal soms…

Het ligt dus niet aan de KPN Box of Experia Box. Aangezien er ook iemand met een Fritzbox problemen had begrijp ik.

Het ligt echt aan die laptop. En dan alleen bij KPN klanten? Niet bij andere providers? Het is maar de vraag of daar dan ipv6 überhaupt actief is.