Skip to main content

Goedemorgen,

een vraagje, ik doe de speedtest thuis en kom tot ongeveer 100, echter ik zie in het overzicht dat mijn abonnement nu 200 zou moeten zijn. Moet ik iets aanpassen om te verhogen?

Anders twijfel ik om de 500 te nemen, die zou op mijn adres met glasvezel moeten kunnen, maar kan dat ook tijdelijk of zit ik er gelijk tot einde abonnement aan vast? 

 

Dank alvast!

Hallo @Drainalize , In MijnKPN kun je zien of je een hogere snelheid aan kunt vinken, als dat kan kun je dat steeds per maand weer aanpassen.

Als je gaat kiezen voor glasvezel kun je theoretisch wel terug naar koper, maar is een heel lastig traject.

Het voordeel van glas is dat het stabieler is, hogere snelheden kent en synchroon werkt, dus gelijke up- en downloadsnelheden.

 


Als je nu al 200/200 hebt en die snelheid niet haalt dan zou ik eerst uitzoeken waarom niet. Verhogen heeft dan geen zin.


@Drainalize Hie heb je de speedtest uitgevoerd? Via wifi of via kabel? Het is inderdaad zoals @Hsd zegt eerst zaak om uit te zoeken waar het probleem zit. Het ophogen van de snelheid heeft anders geen enkel nut. 


@Drainalize Hie heb je de speedtest uitgevoerd? Via wifi of via kabel? Het is inderdaad zoals @Hsd zegt eerst zaak om uit te zoeken waar het probleem zit. Het ophogen van de snelheid heeft anders geen enkel nut. 


Wat maakt het uit via kabel of wifi?

Getest met telefoon en het zwarte kastje experia wifi

 


@Drainalize Hie heb je de speedtest uitgevoerd? Via wifi of via kabel? Het is inderdaad zoals @Hsd zegt eerst zaak om uit te zoeken waar het probleem zit. Het ophogen van de snelheid heeft anders geen enkel nut. 


Wat maakt het uit via kabel of wifi?

Getest met telefoon en het zwarte kastje experia wifi

 

Dit zegt natuurlijk helemaal niets in relatie tot de topicstarter. Dat jij het haalt wil alleen maar zeggen dat jouw wifi-verbinding prima werkt. Voor sommige opstelling kan dat wel degelijk uitmaken. Snelheidstesten moet je bekabeld doen om het zuiver te krijgen. 


Hi Drainalize, welkom op het forum. 

Ik kan in ieder geval kijken wat er bij jou haalbaar is. Zou je je profiel willen aanvullen met de relevante gegevens? 

Hoe je het hebt gemeten is wel degelijk van belang. Via WiFi/bekabeld? Op welk apparaat en op welke afstand van je WiFi punt? Zo zijn er bijvoorbeeld nog laptops in omloop met een netwerkkaart die maximaal 100 Mbps ondersteunt, om maar wat te noemen. Haal je deze snelheid ook op alle apparaten in je huishouden? 

Fijn overigens voor Peter dat hij dit zo mooi haalt, jij hebt er inderdaad weinig aan. Ik hoor graag van je. 


Drainalize, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 


Drainalize, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 

@Alex_P 

Ja sorry Alex! Ben ik weer. Ik heb m inderdaad verhoogd en zie af en toe in de speedtest op mijn draadloze Macbook dat de snelheid de ene keer ingelogd behoorlijk omhoog is geknald (350 of hoger) en de andere keer weer tegen die max 99 aanloopt. Ik gok dat het te maken heeft met de 5Ghz band. Probeerde in te loggen in mijn experia om in te zien wat de instellingen zijn, alleen klopt het wachtwoord niet met wat onder de experia op de sticker staat. Ik kan me niet herinneren die ooit aangepast te hebben, maar dat zal dan kennelijk wel. Ik twijfel nu of ik m moet resetten. Alle instellingen worden dan teruggezet maar er heeft destijds een monteur een extra kastje geplaatst. Die extender zit aan een telefoonkabel achter in de woning, maar weet niet of ik dat dan ook weer helemaal apart moet instellen of dat eea gewoon gelijk weer werkt. Dan kan ik in ieder geval 5ghz pushen, dat mijn laptop die als voorkeur pakt… Dacht ik...


@Drainalize Ik zie dat ik jouw reactie helemaal over het hoofd heb gezien. Mijn excuses. Wanneer je het wachtwoord niet meer weet is een reset helaas de enige mogelijkheid. Wat voor extender is dat? En hij zit vast aan een telefoonkabel? Dat is raar, extenders werken normaal gesproken via netwerkkabels (UTP)