Skip to main content

Bij ons in de buurt wordt er een woonwijk aangelegd. Toen ze hier gister, 18 juni, aan begonnen was ons internet en elektriciteit de hele ochtend en deel van de middag weg. Het internet doet het nog steeds niet. 

Nu is er vandaag een monteur geweest bij onze buren. We hebben hierover gepraat. Het internet (alleen van KPN gebruikers, niet Ziggo) ligt er t/m maandag uit. Ik vind dit erg raar, ze hebben dit niet van te voren gemeld. En nou zou ik verwachten dat KPN een vergoeding geeft, bijvoorbeeld unlimited data of iets dergelijks.

Wat ook een probleem is, is de internetsnelheid. Bij ons thuis is er een maximaal haalbare snelheid van 8 mbit/s beschikbaar (welk kpn pakket dan ook). Nu wordt er in de nieuwe woonwijk glasvezel aangelegd, terwijl dit niet in onze straat wordt gedaan. We zitten al lang met traag internet, 8 mbit/s kan echt niet meer in 2020. Daarom zou ik verwachten dat wij wel glasvezel zouden krijgen als ze er al mee bezig zijn.

Kan ik de vergoeding krijgen en kan ik verder contact opnemen over het glasvezel? Zonder van te voren te weten dat we opeens bijna een week geen internet hebben vind ik niet kunnen. 

Hi @PaulvB2000 , Welkom terug! Bedankt voor je vraag/vragen. 
Wat rot dat je ineens zonder stroom en dus internet bent komen te zitten. Als er (geplande) werkzaamheden zijn door ons, dan informeren we de klant altijd van te voren. Dit kan natuurlijk een keer mis gaan, al lijkt dat in dit geval niet aan de orde te zijn geweest. Ik zie geen geplande werkzaamheden open staat tot maandag a.s. op jouw adres. Het internet zou dus gewoon moeten werken. Als de elektriciteit wegvalt i.v.m. de nieuwe woonwijk, dan is het logische gevolg dat onze diensten ook  wegvallen. Onze apparatuur heeft namelijk stroom nodig om te functioneren. Een stroomstoring kunnen wij helaas niet voorspellen. 

Afijn, je schrijft dat het internet ná de stroomstoring nog niet werkte. Dit is niet de bedoeling en los ik graag met je. Heb je de Experiabox al eens gereset


Hallo @PaulvB2000 Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik ga er graag vanuit dat alles is verholpen en dat alles weer werkt zoals het moet. Mochten we nog iets kunnen betekenen, laat je het dan weten? 


 

Hi @PaulvB2000 , Welkom terug! Bedankt voor je vraag/vragen. 
Wat rot dat je ineens zonder stroom en dus internet bent komen te zitten. Als er (geplande) werkzaamheden zijn door ons, dan informeren we de klant altijd van te voren. Dit kan natuurlijk een keer mis gaan, al lijkt dat in dit geval niet aan de orde te zijn geweest. Ik zie geen geplande werkzaamheden open staat tot maandag a.s. op jouw adres. Het internet zou dus gewoon moeten werken. Als de elektriciteit wegvalt i.v.m. de nieuwe woonwijk, dan is het logische gevolg dat onze diensten ook  wegvallen. Onze apparatuur heeft namelijk stroom nodig om te functioneren. Een stroomstoring kunnen wij helaas niet voorspellen. 

Afijn, je schrijft dat het internet ná de stroomstoring nog niet werkte. Dit is niet de bedoeling en los ik graag met je. Heb je de Experiabox al eens gereset

Hallo @PaulvB2000 Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik ga er graag vanuit dat alles is verholpen en dat alles weer werkt zoals het moet. Mochten we nog iets kunnen betekenen, laat je het dan weten? 

Bedankt voor jullie reacties. Ik had hier na een paar dagen nog geen reactie, dus ik ging ervan dat niemand het nog zou zien. Vandaar dat ik nu pas reageer.

De storing was goed afgelopen. Wat wel nog een probleem is is de internetsnelheid. We hebben hier een maximaal haalbare internetsnelheid van 9 mbps (1.1 mb/s). Nu ik online colleges volg kan dit erg krap worden. Als ik een online college volg en iemand anders in het huis ook actief internet gebruikt gaat het erg lastig. Ik kan hier zelf niks aan doen. Ons pakket heeft de snelste snelheid op dit adres, ik zit op bekabeld internet (dus het ligt niet aan het wifi) en ik heb al gezien dat er geen hogere snelheid mogelijk is hier.

Ik vroeg me af waar ik kan informeren over glasvezel of zijn er nog andere manieren zoals internet buitengebied?

 


Op deze site kan je zien wat er leverbaar is op jouw adres https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl als daar de snelheid staat die je nu hebt en er geen upgrades gepland staat houdt het wel op wat kpn betreft. Je kan nog kijken op www.kpnnetwerk.nl. Levert Ziggo niet op jouw adres?


Op deze site kan je zien wat er leverbaar is op jouw adres https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl als daar de snelheid staat die je nu hebt en er geen upgrades gepland staat houdt het wel op wat kpn betreft. Je kan nog kijken op www.kpnnetwerk.nl. Levert Ziggo niet op jouw adres?

Ik heb die tool al eerder gebruikt, inderdaad niet meer haalbaar of toekomstige upgrades.

Ziggo is geen mogelijkheid. Mijn ouders gebruiken KPN tv en zouden echt niet willen veranderen omdat ze dit wel erg fijn vinden. Ziggo geeft vreemdgenoeg wel een snelheid haalbaar van 500 mbit/s terwijl KPN hier maar 10 mbit haalt, hoe zou dat kunnen?


Op deze site kan je zien wat er leverbaar is op jouw adres https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl als daar de snelheid staat die je nu hebt en er geen upgrades gepland staat houdt het wel op wat kpn betreft. Je kan nog kijken op www.kpnnetwerk.nl. Levert Ziggo niet op jouw adres?

Ik heb die tool al eerder gebruikt, inderdaad niet meer haalbaar of toekomstige upgrades.

Ziggo is geen mogelijkheid. Mijn ouders gebruiken KPN tv en zouden echt niet willen veranderen omdat ze dit wel erg fijn vinden. Ziggo geeft vreemdgenoeg wel een snelheid haalbaar van 500 mbit/s terwijl KPN hier maar 10 mbit haalt, hoe zou dat kunnen?


Het zou goed mogelijk kunnen wezen dat je nogal ver van de straatkast af zit.
Hoe verder weg je af zit des te minder snelheid je kan krijgen over een DSL verbinding.

Heel misschien is sneller internet buitengebied een oplossing maar ik denk dat het wel beter zou zijn om over te stappen.
 


Reageer