Skip to main content

Beste,

Ik ga verhuizen naar een woning (bestaand huis waarin meerdere woningen gemaakt zijn). Ik ga wonen op nummer 11B. Nu probeer ik al erg lang KPN glasvezel (of überhaupt internet) aan te vragen. Alleen geeft de website aan dat er geen glasvezel aanwezig is op dat adres. Probeer ik 11, 11A, 11C, 11D, 11E of 11F( dit huisnummer bestaat niet eens) is glasvezel wel mogelijk (frappant aangezien dit dezelfde woning is). Er is dus wel glasvezel aanwezig in de straat en bij de andere woningen in dat huis. 

Nu heb ik al gebeld met KPN internet, die mij na een halfuur in de wacht gezet te hebben,  door verwees naar KPN netwerken die vervolgens zei: Uw adres moet toegevoegd worden aan ons systeem, daarvoor moet je een haalbaarheidsonderzoek doen laten doen. Nu heb ik een offerte van 8 duizend euro (8.000) ontvangen voor de uitvoering van het toevoegen aan het systeem. Dit vind ik voor mij als particulier wel overdreven veel.

Vervolgens na deze uitslag heb ik weer met KPN internet gebeld die mij ook niet kon helpen (zij konden het hele adres niet vinden) en weer doorverwezen naar KPN netwerken. Ook zij wisten op dit moment geen oplossing. 

Niemand bij KPN kan het adres vinden (want staat niet in het systeem) en niemand kan mij helpen. Ik ben op dit moment een beetje moedeloos aangezien niemand mij kan helpen en ik graag wel internet wil hebben. 

Nu kunnen ze 11F wel vinden (volgens mij is 11F 11B geworden) , in 2012 zijn de toevoegingen veranderd en is 11 F verwijderd.

Kan iemand hier mij wel helpen of verbinden met iemand die mij kan helpen? Voor werk heb ik echt internet nodig in mijn nieuwe woning. 

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Max

Een hoop gedoe @Max vd B . Kpn netwerk is wel degene die hier het aanspreekpunt is. @Ward_ kan jij iets betekenen in dit geval?


Hoi @Max vd B 
Is er geen koperaansluiting aanwezig?
Of misschien een Ziggo aansluiting?


Hoi @Max vd B 
Is er geen koperaansluiting aanwezig?
Of misschien een Ziggo aansluiting?



Beste, de website van Ziggo geeft aan: Helaas, hier is nog geen Ziggo aansluiting.

Ik durf niet te zeggen of er een koperaansluiting is. Maar ik weet vrij zeker dat er een glasvezel aansluiting in het huis is. Waarom zou dit anders bij 11C (dit is een deur 50cm naast mijn deur van 11B) wel kunnen? Maar dit is iets wat nog niemand van KPN mij heeft kunnen vertellen. Zoals ik al aangaf, ik begin een beetje moedeloos te worden.

Wel bedankt voor uw bericht.


Misschien dat @Ward_ iets voor je kan betekenen @Max vd B , hij werkt bij KPN, maar reageert hier op persoonlijke titel en is erg thuis in deze materie.

Wacht zijn reactie s.v.p. even af.

Ik heb hem even ingeseind.

 


Ik heb het seintje ontvangen. Maar juist omdat ik bij KPN Netwerk werk en niet bij de provider, mag en kan ik de adresgegevens in het forumprofiel van @Max vd B niet zien. Ervanuit gaande dat deze wel ingevuld staan zal ik moeten wachten tot een moderator mij de gegevens doorstuurt.


Die kun je vast wel in een PB aan @Ward_ sturen @Max vd B 


@Max vd B Opgelost.

Vanaf morgen kan je bestellen op het huisnummer met toevoeging B.

Let op: De kabel ligt nog buiten. Dus bij het doen van een bestelling komt nog extra doorlooptijd omdat de aannemer van KPN NetwerkNL de kabel nog moet opzoeken en naar binnen moet voeren/afwerken.