Skip to main content

In plaats van de glasvezelkabel bij mijn hoogbejaarde kennis onder de voordeurdrempel, loopt hij door het berghok/schuur (aan voorkant rijtjeshuis), waardoor de tussendeur niet dicht kan !! Bizar !

De kabelleggers hebben de glasvezelkabel helaas niet onder de voordeur aangelegd, maar aan de buitenmuur van de berging die vooraan het rijtjeshuis zit. In de berging zit nu dus het 1e kastje. De kabel loopt nu bovengronds (!) door de berging, en zelfs OVER de drempel naar de gang in. De deur kan daardoor niet dicht, en de warmte in huis verdwijnt nu via de berging. Koud en Energie-verspilling !!

(in de meterkast ernaast gaat hij wel de grond in. De echte KPN-man die voor het  laatste deel kwam, vond het ook belachelijk zitten, maar liet het helaas niet aanpassen)

De helplijn van KPN verwijst naar de kabellegger, en die (Volkers Wessels) verwijst weer naar de KPN, want de klus is afgerond…. (tja, want hij heeft wel beeld en wifi)

Het is een huurhuis, dus hij wil geen hoekje v.d. deur of drempel afzagen. De woningstichting is al wezen kijken, maar wil er niets aan doen.

Waar mag ik de foto's naar toe sturen ?

(Straks maar eens even langs een Primafoonwinkel, al zijn die hier niet echt voor)

Groet, Bert , Spijkenisse  (helaas kan ik mijn Consumentenbond-lidmaatschap hiervoor niet gebruiken)

PS Hij was Ziggo-klant, maar heeft enorme spijt dat hij zich naar KPN heeft laten ompraten. Ook pas weduwnaar geworden, dus deze ongein kan hij er eigenlijk niet eens bij hebben.

Dat is een vervelende situatie. Heb je al contact gehad met KPN Netwerk, de ‘eigenaar’ van de KPN glasvezel? Je kan via de website schade melden of een klacht indienen.

https://www.kpnnetwerk.nl/klacht-indienen/


Hallo Ruud,

 

Bedankt voor je snelle reactie, en de link.

 

Bij de Primafoon alles doorgegeven, maar omdat de oude man er zelf niet bij was, konden er nog geen knopen doorgehakt worden.

 

Groeten, Bert

 

 


Hi @Bert_Bier! Is het met de link van @RBxx gelukt in contact te komen met KPN Netwerk?

Zo niet, dan help ik je graag. In dat geval mag je de foto's gewoon hier in het topic plaatsen. Focus daarbij wel op foto's van de kabels. En verberg eventuele persoonlijke informatie zoals huisnummers, straatnamen of naambordjes. 

Vul daarnaast ook je profiel in. Dan kan ik je in onze systemen vinden en aansturing voor je doen. 


Hallo Ruud, Bram en de anderen.

 

Via de telefoonhulplijn zijn we niets verder gekomen.

Als laatste redmiddel zelf maar een gaatje in gipsmuur tussen dat bergschuurtje en de meterkast gemaakt.    Kabel er door, zodat de berghokdeur nu wel gewoon dicht kan.

 

Simpele oplossing, waar de KPN en de “huisbaas” helaas niet opkwamen c.q. aan mee wilden werken.


@Bert_Bier goed dat je in ieder geval een (tijdelijke) oplossing hebt. Maar zou je nog wel willen bevestigen dat het aansluitpunt ergens hangt waar er geen vocht of vrieskou bij kan? Zo niet hoor ik het graag alsnog van je. Het is goed dat het nu werkt, met of zonder onze hulp. Maar ik wil graag gerust kunnen zijn dat dat zo blijft. 


Goed punt Bram !

Het aansluitpunt waar de glasvezelkabel in een witte binnenkabel over gaat, hangt tegen de binnenkant van de buitenmuur van dat aangebouwde berghok/schuur.

Maar dat is de plek die het bedrijf dat voor KPN de buitenkabels legt, uitgekozen heeft. (=Volkers Wessels)

Die ruimte heeft (natuurlijk) geen verwarming.!!

 

Als er door vrieskou geen signaal meer doorkomt, lijkt me dat toch de verantwoordelijkheid van de KPN.

(ik kan het eventueel melden bij hun Primafoonwinkel, al zijn de winters niet meer zo streng)


Glasvezelkabel is niet eens volledig beschermd !

 


Binnenkant berghok (straatkant)

 


Aan de andere kant hebben we zelf een gat in het tussenwandje naar de meterkast gemaakt, zodat de kabel daar doorheen loopt. De tussendeur naar het koude berghok kan nu dus wel dicht.

In die meterkast gaat de kabel dus wel gewoon de grond. De KPN-monteur was ook niet blij dat hij gedwongen was om in de kruipkelder te werken. (Daar was alleen de bewoner bij, ikzelf niet, want ik hoorde hier pas veel later van.)

Voor de volledigheid nog even 2 foto's van de oude situatie:


 


Vul daarnaast ook je profiel in. Dan kan ik je in onze systemen vinden en aansturing voor je doen

 

Nog niet gedaan, want dit probleem betreft niet mijn eigen huisadres.


@Ik_Combineer zou jij eens naar de foto's van de nieuwe situatie willen kijken? Rekening houdend met dat de ruimte niet direct verwarmd is. 

@Bert_Bier je hoeft niet de gegevens van een ander te delen. Super juist dat je dat niet doet. Maar als er aansturing gedaan moet worden heb ik wel gegevens nodig. Je kan in dit geval 0800-0402 bellen en erop wijzen dat het is aangeraden door een KPN medewerker via het forum. Lukt dit niet, of heeft dit niet je voorkeur, heb ik uiteindelijk wel een adres nodig. 


Belachelijke manier van aanleggen. Ik had gelijk gebeld om die FTU te laten verplaatsen naar een fatsoenlijk en logische plaats. Midden in de meterkastvloer boren en een kabel over een drempel is ook niet acceptabel. 

Is de hele straat zo aangelegd? Hoezo konden ze niet een stuk verder de woning in boren?

De oranje kabel loopt ook diagonaal onder de FTU. Een gootje met tape erop. Ik zou het zwaar afkeuren maar ja, daar word vrij moeilijk over gedaan. Zo te zien zit er ook niet direct stroom naast, maar moest er een haspel aan te pas komen? Daar zijn volgens mij ook regels voor bij de aanleg.


Vanwege tijdgebrek reageer ik ergens volgende week pas weer.

 

Kan wel vast melden dat ze pas een paar dagen na de oorspronkelijk in de papieren opgegeven datum kwamen. nadat het al een paar keer verzet was.Hij werd toen plotseling 's middags gebeld: “we komen vanavond om 19:30” !

Het was dus een haastklus, waardoor ze geen tijd en/of zin hadden om bij de voordeur te gaan graven.!!


@Bert_Bier zou je willen bellen met 0800-0402 en ze op dit topic wijzen? Of toch in je profiel de postcode en het huisnummer willen toevoegen? Dan doe ik aansturing. Als de huidige bewoners liever hun eigen profiel hebben, maak die dan in overleg met ze aan. En reageer met dat profiel in dit topic. 


Beste Bram,

Ik heb je net een direct bericht gestuurd.

Groet, Bert 


Reactie op deze opmerkingen van DennisA78 :

  1. Is de hele straat zo aangelegd?  Verder niet gezien, maar niet iedereen heeft KPN.

(Mijn eigen buren bijv. hebben beide Ziggo, en die hebben de KPN-glasvezel ook niet aan laten sluiten) 

 

  1. Hoezo konden ze niet een stuk verder de woning in boren?

Vast wel, maar daar hadden ze blijkbaar geen tijd en/of genoeg zin voor.


is er al iets van contact geweest ?


Ja, toen het net speelde, maar niet kort geleden opnieuw.

 

De hoogbejaarde man is blij dat het nu wel “gewoon” werkt, en z'n deur goed dicht kan.

Verder wil hij gewoon rust !!

(We zien wel hoe het kastje de winter doorstaat.)

 

Daarnaast wil hij in 2024 toch naar een kleinere seniorenwoning uit gaan kijken.

(al is dat nou net een probleem in Nederland)