Skip to main content

Hoi,

wij hebben een tp link router in de auto.i

in duitsland helaas geen internetverbinding mee te krijgen. Data roaming is aangezet, maar geen resultaat. Kan iemand mij helpen?

 

Werkt het ding wel in Nederland? 


Ja dat wel!


In NL hele tijd gewerkt, vanaf het moment de grens over (data roaming aangezet) en aan-uit inclusief alle ipads aan-uit, geen resultaat. Hij geeft in oranje letters (soms) aan “geen internetverbinding” met een uitroepteken door het wifi teken. Soms niet en dan lijkt hij te verbinden, maar apps en internet werken dan alsnog niet


Hallo @Babette1990 kan de TP-Link wel automatisch verbinden met een buitenlandse provider of moet je die handmatig opzoeken?

 


Dat doet hij niet automatisch.er staat nog steeds kpn

 


Ik zie die optie overigens nergens, ook niet op de app die ik gekoppeld heb. Hoe zou ik dat in moeten stellen?


Ip instelling op Statisch zetten


Het gaat om het verbinden van ipads met de draadloze mifi router. Moet ik de ip instellingen op de ipads aanpassen? De midi router heeft alleen als optie om data aan of uit te zetten.


wat heb je ingevuld bij de APN settings? 

Dial-up settings heet dat in die mifi router volgens mij.


Die mifi router zal natuurlijk wel verbinding met een Duits 4G netwerk moeten maken/hebben. Anders heb je wel wifi (dat zal wel werken) maar is er geen internet.

Voor tijdelijk (nu ff) zou je de hotspot van je mobiel aan kunnen zetten. En de ipads daarmee verbinden. Kunnen de kids in ieder geval '’vooruit'’.


Het gaat om het verbinden van ipads met de draadloze mifi router. Moet ik de ip instellingen op de ipads aanpassen? De midi router heeft alleen als optie om data aan of uit te zetten.

Aan je mobiele toestel hoef je niets te veranderen.

Ga op een toestel via een browser naar http://tplinkmifi.net en login

Toestel en router moeten wel verbonden zijn met elkaar anders kom je er niet in. 

Tp link login : gebruikersnaam = admin ,wachtwoord = admin of staat op de achterkant van je router vermeld.

Instellingen > Statisch/Ipv6 > inschakelen .

De "Acces Point Name" (APN) van je provider invullen met gebruikersnaam en wachtwoord. ( op het internet te vinden)

Daarna opnieuw starten.


Hallo @Babette1990, kom je zo verder? Met de uitleg en instructie van @J.D.P


Hoi,

nee het werkt helaas nog steeds niet. Heb alles gecheckt en alles staat goed. Hij heeft heel even in zwitserland gewerkt, daarna niet meer. Je kunt verbinding maken dan geeft hij het wifi teken maar vervolgens als je internet gebruikt geeft hij aan dat er geen serververbinding is helaas. 


@Jeroen_dB 


Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er gebeurd als je de simkaart die in de TP-link zit, in een ander apparaat (zoals een mobiele telefoon) wel kan verbinden met een netwerk en dan dataverbinding maakt. 


Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er gebeurd als je de simkaart die in de TP-link zit, in een ander apparaat (zoals een mobiele telefoon) wel kan verbinden met een netwerk en dan dataverbinding maakt. 

Sim zal werken in een ander mobiele apparaat, de instellingen van de router moeten juist afgesteld worden voor gebruik in het buitenland. 

Zoals zij aangaf sim een router werkte in Nederland.

Ipv4 moet ook ingeschakeld worden.


@Jeroen_dB @J.D.P ipv4 is ingeschakeld. Hij geeft ook gewoon kpn aan, maar met een R en niet met 4g+ of 4g wat even 5 min in zwitserland het geval was.

het werkt niet. Krijg telkens dit:

 


Wat een prutding. Chinese meuk.

Werkt ie wel met roaming? Ondersteunt ie dat wel?