Skip to main content

Ik heb al twee dagen last van een "trage” internetverbinding.

Ik heb een glasvezel 1GB abbo maar momenteel komt de download niet hoger dan 500Mbps maar de upload haalt wel rond de 950Mbps.

Zowel gisteren als vandaag de router gereset maar dat helpt niet.

Getest via Speedtest online, als speedtest app en speedtest via kpn.com

Kan dit gecheckt worden ?

Hoi @peterlam 

Heb je het glasvezelmodem (zwart kastje) in jouw meterkast al eens 2 minuten van het stroom gehaald?

Zo nee, doe dat dan eens en kijk daarna of de downloadsnelheid weer op het juiste niveau zit, moet rond dezelfde snelheid zitten als de upload-snelheid.

Blijft het probleem bestaan, dan kun je bellen met de storingsdienst van KPN via 0800-0402.
Spreek dan nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Doorverbinden met een medewerker wegens een storing, en je wordt doorverbonden.

De medewerker van de storingsdienst (technische dienst) kan dan jouw glasvezellijn doormeten, vanaf de wijkcentrale tot aan het modem bij je thuis, om te zien wat er eventueel aan de hand is.

De Storingsdienst van KPN is bereikbaar:

24 uur per dag en 7 dagen per week (inclusief de feestdagen)

 


Heeft de KPN storingsdienst wel een aparte telefoonnummer? 

Want de gewone KPN helpdesk is 6 dagen per week overdag bereikbaar en zondagen en feestdagen is de gewone KPN helpdesk gesloten. 

En de telefoonnummer van KPN storingsdienst staat niet op de website van KPN. 


Heeft de KPN storingsdienst wel een aparte telefoonnummer? 

Want de gewone KPN helpdesk is 6 dagen per week overdag bereikbaar en zondagen en feestdagen is de gewone KPN helpdesk gesloten. 

En de telefoonnummer van KPN storingsdienst staat niet op de website van KPN. 

Er is één telefoonnummer @Frans123 , 0800 0402, voor vragen en opmerkingen 6 dagen per week onder kantoortijd open. Voor niet-werkende diensten 24/7 bereikbaar.

Bij sommige diensten staat een apart telefoonnummer met de tijd waarop dat nummer bereikbaar is.

 

 


Hoi @peterlam, welkom terug! Heb je mijn collega's nog gesproken of een oplossing kunnen vinden?


ik heb zojuist contact gehad met KPN en ze gaven aan dat de meeting goed is en dat hij zag dat mijn modem af en toe een time-out liet zien. Er wordt nu een nieuw modem opgestuurd en hij verwacht dat dit het probleem oplost….

Wordt vervolgd.


Hoi @peterlam 

Fijn om te lezen dat de lijnmeting in orde was, en dat daar geen onregelmatigheden uit naar voren kwamen.
Gezien de time-out van het modem, krijg je een nieuwe toegestuurd.
Ik hoop oprecht dat daarmee het probleem definitief voor je wordt opgelost.
We horen het graag van je!


Ik heb vorige week mijn nieuwe modem geïnstalleerd maar het resultaat blijft hetzelfde.

En om gelijk alle standaard oplossing voor te zijn, ik het deze alweer opnieuw opgestart, geen resultaat. Ik heb alleen het glasvezelkastje al zonder stroom gehad, geen resultaat. Ik heb een laptop bekabeld direct aan de router gekoppeld, geen resultaat.

Maar…..

  • als ik speedtest draai, als app, via de browser en via KPN, dan kom ik uit op iets maar dan 500Mbps download en iets meer dan 900Mbps upload. Met een ping van 2 ms.
  • als ik mijn VPN aanzet en exact hetzelfde uitvoer, dan kom ik op ruim 800Mbps downupload en net geen 900Mbps upload maar met een ping van 5ms 

Dat is toch vreemd ???

Op zich is 500Mbps niet verkeerd voor een internetverbinding maar ik betaal voor 1000Mbps.

 

Ik kom bij Odido thuis/glasvezel vandaan en heb ik in vier jaar nooit een seconde problemen gehad! Nu om de haverklap! Het wordt tijd dat KPN zijn verantwoordelijkheid pakt!


Hi @peterlam, begrijp ik nou goed dat je met een ingeschakelde VPN een veel hogere downloadsnelheid behaalt? Dat is wel vrij merkwaardig 🤔

Heb je een ander apparaat waar je ook een speedtest op uit zou kunnen voeren? Dat een VPN zoveel invloed heeft op je internetsnelheid lijkt er haast op te wijzen dat er iets gebeurt op je laptop waardoor de snelheid niet helemaal goed tot z'n recht kan komen. Ik hoor het dus graag als je via een ander apparaat hebt kunnen meten!


Hi Maja, dat klopt helemaal.

 

Hieronder met VPN uit;

en vervolgens met VPN aan;

 


Heel gek!

Zou je de rest van mijn bericht ook willen bekijken @peterlam?

Heb je een ander apparaat waar je ook een speedtest op uit zou kunnen voeren? Dat een VPN zoveel invloed heeft op je internetsnelheid lijkt er haast op te wijzen dat er iets gebeurt op je laptop waardoor de snelheid niet helemaal goed tot z'n recht kan komen. Ik hoor het dus graag als je via een ander apparaat hebt kunnen meten!

 


Heel gek!

Zou je de rest van mijn bericht ook willen bekijken @peterlam?

Heb je een ander apparaat waar je ook een speedtest op uit zou kunnen voeren? Dat een VPN zoveel invloed heeft op je internetsnelheid lijkt er haast op te wijzen dat er iets gebeurt op je laptop waardoor de snelheid niet helemaal goed tot z'n recht kan komen. Ik hoor het dus graag als je via een ander apparaat hebt kunnen meten!

 

Ja, dat ga ik dit weekend even doen !

je hoort van me


Hoe is het gegaan @peterlam? Ik hoor graag je bevindingen!


ik heb mijn laptop eraan gehangen en dan is de snelheid wel redelijk, komt uit rond de 850 up en down.

Mijn vaste pc blijft problemen hebben. Niet via VPN, wel “gewoon” verbonden.


Wat gek, @peterlam. Voor de volledigheid, we hebben dit artikel. 

Daarin staan ook wat tips over dingen om te checken op je pc zelf. Zou je eens willen kijken of daar dingen bij zitten waar je nog niet naar gekeken hebt?


Beste @Erik van KPN ,

ik was even afwezig maar heb nu weer alles gecheckt.

De vreemde situatie blijft bestaan;

  • als ik speedtest draai, als app, via de browser en via KPN, dan kom ik uit op iets maar dan 520Mbps download en iets meer dan 920Mbps upload. Met een ping van 2 ms.
  • als ik mijn VPN aanzet en exact hetzelfde uitvoer, dan kom ik op ruim 830Mbps downupload en net geen 900Mbps upload maar met een ping van 5ms 

Dit kan dus niet aan de kabel liggen, anders zou het met VPN ook laag moeten zijn.

Dus welke oplossingen zijn er nog …..?

 

 


Hoi @peterlam, wat merkwaardig zeg, welke VPN gebruik je? En wat voor experiabox? Begrijp ik het goed dat het op de laptop wél goed werkt maar op de PC niet? Hoe zit de PC precies aangesloten op je experiabox? Zit daar nog iets tussen?


Reageer