Skip to main content

Krijg vandaag als het goed is de v12.kan de v10 omruilen want op dit moment heb ik glasvezel zoon 3 weken.het probleem is dat ik soms geen of heel traag internet heb dan weer 25 a 25 en dan weer 120 en en weer 5 a 10 download en de upload het zelfde probleem en soms 250..Heb kontakt gehad met kpn en als het probleem blijft moet ik een afspraak maken met een monteur 

Hi @Jan1512, welkom op ons forum. 

Wat naar dat je internet traag is of soms wegvalt. Is het probleem opgelost met de je nieuwe Box 12 modem? 

Ik hoor anders graag van je. 


Krijg morgen pas het modem 


Krijg morgen pas het modem 

En, is het gelukt? Of kan ik nog iets voor je doen? 


Het is soms nog steeds hetzelfde probleem.  Ik zit op de zelfde plaats in huis,toch heb ik veel variatie in wifi. Vanmorgen even geen wifi en de speedtest is soms maar 5 a 6 en dan weer 119 en Dan weer 15 a 20.de upload is soms 280 a 300 en dan weer 2 a 5 het is niet stabiel 


Maar hoe is de stabiliteit met een bekabelde pc of laptop? 


Ik heb niks bekabeld. De router hangt op de gang in de meterkast en naar de woonkamer is maar 4 meter.kan niet met kabels in huis werken.


Heb je geen tv ontvanger van kpn?


Ja heb 2 tv ontvangers. Via wifi. Net weer wifi gecontroleerd. Download 8 a 9 en een upload van 60


En verder is er niks aangesloten op het modem?


Nee. Niks anders aangesloten.  Via de telefoon lijn had ik altijd 50 en nooit problemen.  Denk dat ik toch een monteur laat komen en dit laten nakijken


Zou ik een meting mogen doen? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


Is ingevuld 


Dankjewel. Ik vind hier niets geks, en aangezien je glasvezel hebt ligt dit ook niet aan je verbinding. Ik heb vanaf hier wel een reset uitgevoerd, merk je nu een verbetering? 


Op dit moment weer geen wifi.  Gisteren avond rond 21.45 tv beeld stil 5 min  .15 min geleden kwam niet hoger dan 12


Weer traag op dit moment om 12.10uur download 9 en upload 214


Zou je voor de zekerheid het glasvezelkastje 10 seconden stroomloos willen maken en daar hetzelfde willen doen met de Box 12? In die volgorde. 


Heb ik gedaan Er na goede snelheid 118 -225.  3 Minuten Er na weer test gedaan niet Hoger als 16 -9


Wat een puinhoop sinds ik glasvezel heb.dan weer snel en dan weer een download van 8 a9 en zo schomeld het maar op en neer


Dit is inderdaad gewoon vreemd. Mag ik je als laatste mogen vragen om de WiFi-manager te doorlopen? Ik ben namelijk benieuwd wat die aangeeft. 


Heb ik doorlopen. Download  van 9 a 12.wifi manager heeft ook modem reset blijft hetzelfde. Dan krijg ik het laatste als antwoord betaalde monteur kun je bestellen 


Ik heb het hier van alle kanten bekeken, maar ik kan mijn vinger er niet op leggen. Ik kan alleen nog bedenken dat er toch een storingsbron is wat WiFi verstoord. Zou je op je laptop het programma Inssider willen installeren en daarna een analyse willen uitvoeren en hier een screenshot willen plaatsen? Dit programma analyseert jouw omgeving en kan zien of er ook andere modems in de omgeving op dezelfde frequentie uitzenden, dit kan namelijk in de weg lopen van je eigen WiFi. 

Zie je een mogelijkheid om dit te doen? 


Reageer