Skip to main content
Vraag

Traag internet: 6 Mbit/s in plaats van 200

• August 5, 2026
  • 5 reacties
  • 93 keer bekeken

Beste KPN, 

Als jarenlange en trouwe klant (TV, mobiel en vast internet) neem ik contact met u op over mijn huidige internetsnelheid. Wij betalen voor een KPN Internet-abonnement van 200 Mbit/s, maar in de praktijk haal ik momenteel slechts een downloadsnelheid van 6,4 Mbit/s.

Zojuist heb ik hierover gebeld met de klantenservice. Daar werd aangegeven dat de trage verbinding veroorzaakt wordt door een verouderde wifi-versterker, en dat ik zelf een nieuwe versterker moet aanschaffen om dit op te lossen.

Eerlijk gezegd vind ik dit erg teleurstellend. Van een provider mag ik verwachten dat de geleverde apparatuur de gecontracteerde snelheid ondersteunt. Dat ik extra kosten moet maken om te kunnen herstellen waar ik maandelijks al voor betaal, voelt niet klantvriendelijk.

Ik zie uw reactie graag tegemoet. 

5 reacties

• Slimmerik
  • August 5, 2026

Beste KPN, 

Als jarenlange en trouwe klant (TV, mobiel en vast internet) neem ik contact met u op over mijn huidige internetsnelheid. Wij betalen voor een KPN Internet-abonnement van 200 Mbit/s, maar in de praktijk haal ik momenteel slechts een downloadsnelheid van 6,4 Mbit/s.

Zojuist heb ik hierover gebeld met de klantenservice. Daar werd aangegeven dat de trage verbinding veroorzaakt wordt door een verouderde wifi-versterker, en dat ik zelf een nieuwe versterker moet aanschaffen om dit op te lossen.

Eerlijk gezegd vind ik dit erg teleurstellend. Van een provider mag ik verwachten dat de geleverde apparatuur de gecontracteerde snelheid ondersteunt. Dat ik extra kosten moet maken om te kunnen herstellen waar ik maandelijks al voor betaal, voelt niet klantvriendelijk.

Ik zie uw reactie graag tegemoet. 

Geachte,

KPN zelf komt hier niet. U bent afhankelijk van gebruikers en moderators hier,

Wat is uw setup? Modem, repeater, bekabeld, draadloos etc.

Forum|alt.badge.img

Als je bekabeld verbonden bent zou ik de snelheidtest doen op kpn.speedtest.net. Zorg dat je niet download of TV kijken voor een correcte snelheid test. Als je draadloos een lage snelheid haalt zou ik eerst bekabeld testen. Indien bekabeld in order en wifi niet dan zul je via de mijnKPN app een wifi test kunnen uitvoeren.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 5, 2026

Bekabeld halen we 100 mbit/s. Ook niet geheel de snelheid waar we voor betalen, maar op WiFi is het dramatisch. 

• Slimmerik
  • August 6, 2026

Bekabeld halen we 100 mbit/s. Ook niet geheel de snelheid waar we voor betalen, maar op WiFi is het dramatisch. 

Om welk modem gaat het bij u?

Waar staat het modem? Waarschijnlijk ergens in een hoek of in de meterkast.

Welke mobiele apparaten (Merk/versie) hebben trage wifi?

De bekabelde snelheid kunt u >>misschien« verbeteren door een nieuwe ethernetkabel aan te sluiten.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@LarsH en welkom bij de KPN Community! Fijn dat je al wat reacties hebt gehad. 😄 Gaat het inmiddels beter? Of is de snelheid nog steeds erg laag?

Als het nog niet beter is, doorloop dan ook eens de Wifi Manager. Met name op de plekken waar de wifi niet goed werkt. Deze past dan je instellingen aan en hopelijk gaat het daarna beter.
Zo niet, neem dan ook eens onze tips voor het oplossen van wegvallende en trage wifi door. Misschien dat één van de tips daar dan de doorslag geeft. 

Laat je weten of het gelukt is? Ik hoor het graag!