Skip to main content

Sinds ik de update heb gedaan van de kpn box 12 waarbij hij nu een super WiFi punt is geworden, is mijn internet echt super traag geworden. 
netflix etc loopt telkens vast en moet tijdens het afspelen steeds laden. Gigantisch frustrerend. 
 

hebben meerdere mensen dit ? En kan ik hier iets aan doen ? 
 

het superwifi punt die voor de update was gekoppeld aan het modem heb ik los gehaald en op een andere plek gezet , niet te dichtbij ivm mogelijke storing.

Hoi @Jeroen1992, gaat het hierbij puur over de draadloze verbinding, of ook over de bekabelde verbinding? Als je een speedtest doet, wat snelheid zie je dan?

Hoe kijk je Netflix, is dat via de tv-ontvanger of een ander apparaat? Kan je meer vertellen over de situatie, zodat we met je mee kunnen denken?


@Jasper  het gaat om de draadloze verbinding. 
Ik heb 1 superwifi punt bekabeld aangesloten op het modem. Dit super WiFi punt staat een verdieping hoger. Verder heb ik nog 2 draadloze superWiFi punten in de woning staan. 
 

als ik een Speedtest doe komt het gemiddeld op 80 mb per seconde uit.

 

beneden kijk ik Netflix , Videoland etc via de WiFi. 
tv kijken gaat op zich wel redelijk diende bekabeld natuurlijk met het modem. 
 

binnekort krijg ik wel glasvezel , dan hoop ik maar dat dat misschien de trage internet oplost. 
maar heb eerlijk gezegd nooit last gehad , sinds de update is dit opeens zo traag 


Die 80 mb/s die je noemt, heb je die via de Wifi getest of via een kabel? Die snelheid klinkt niet verkeerd, dat moet voldoende zijn om te kunnen Netflixen en andere dingen. Het kan zijn dat het met het wijzigen van het kanaal beter wordt, dit en andere tips worden beschreven in dit topic: Slechte wifi: oplossingen voor trage en wegvallende wifi.

Zou je dat kunnen proberen en kijken hoe het gaat?