Skip to main content

Ten eerste beste wensen. Ik heb een FB 7590 + FB repeater 2400 en een KPN 200/20 aansluiting. Wifi op 2.4 is gemiddeld 46/88 Wifi op 5.0 is gemiddeld 90/80. Dus snelheid heb ik niet te klagen wat wel is dat afbeeldingen of pagina's met afbeeldingen langzaam of niet worden geladen. Komt dit bekend voor? Is dat normaal voor FB? Bij de Experia V10a kwam dit niet voor

Hallo @jefjef , als het bij het standaard modem van KPN niet voorkomt heeft het misschien met 1 of meer instellingen in de FritzBox te maken.

 


Ja @JanD dat dacht ik al. Waar kan ik alle juiste instellingen vinden voor de fb? Dus niet de wizzard.. maar de instellingen per item


Hallo @jefjef ik ken de FritzBox niet, maar misschien dat @wjb je daar mee kan en wil helpen.

Ik heb hem even ingeseind.

Succes.

 

 


Is dit op al jouw apparaten of alleen op apparaten met bijvoorbeeld Android, iOS of Windows?

Staat IPv6 aan op jouw aansluiting?

Zo ja, heb je dit probleem ook als je IPv6 uit zet?


@wjb op alle divices die gebruik maken van wifi, dus android en apple . Ipv6 staat aan ik zal deze uitzetten en mijn bevindingen doorgeven. Dank je!


ipv6 is uitgeschakeld, laden via wifi is nu sneller. maar is dit dan ook echt de oplossing of een work around?


Dit is uiteraard geen oplossing maar een work-around.

De vraag is waarom via IPv6 de snelheid lager is en daar zouden mijns inziens de experts van KPN eens naar moeten kijken. Dit lijkt mij een routeringsprobleem te zijn.


@jefjef Welkom op het forum. 

Het is inderdaad vreemd dat je Ipv6 snelheid lager is, dat zou naar mijn weten niet het geval mogen zijn. Ik ga voor je proberen uit te zoeken of ik hiervoor een reden kan vinden. 

Zodra ik meer informatie heb zal ik het hier delen! 


@Rutger_ dank je!