Skip to main content

Ik heb al een aantal weken traag internet.

Als ik een speedtest doe dan heb ik 4.25 download en 21.28 upload.

Al meerdere malen de wifi manager geprobeerd en soms is het voor een dag wat beter, maar zakt dan weer terug in plaats dat het beter wordt. Zojuist was hij bezig met de Service tool voor traag internet maar die wordt niet afgemaakt……. We helpen je op een later moment verder 😪

Uiteraard alle wifi points (4x) gereset, maar ook geen verbetering. 

 

Gr. Robert

Bekabeld of draadloos gemeten @Rodel ?, allēēn bekabeld meten rechtstreeks aan de modem is zinvol.


Draadloos gemeten, zal vanmiddag eens bekabeld uit proberen


Hoi @Rodel, ik ben ook benieuwd wat de snelheid is als je het met een kabel test inderdaad. Daarmee krijg je een beeld van de daadwerkelijke snelheid die op het modem binnenkomt. Als die ook laag is kan het ook iets heel anders zijn dan de Wifi verbinding. 

Met de gegevens op je profiel heb ik de verbinding ook al even bekeken, dat lijkt er goed uit te zien.


Ik kom er zojuist achter dat ik (morgen) eerst een USB netwerkadapter aan moet schaffen 🙄 

Zojuist weer een draadloze speedtest gedaan en hij geeft nu 168,62 / 155,22. Morgen zal ik met een draadje ertussen nog eens kijken.

Bedankt alvast voor de gegeven antwoorden !


Maar zijn de 4!! Wifipunten wel met een kabel aangesloten op het modem?


Nee, er is 1 wifipunt met een kabel aangesloten en de andere 3 zijn 9 a 10 maand geleden kortstondig verbonden geweest met het modem, ze branden alle 4 keurig groen. De eerste 2 zijn overigens door een KPN monteur aangesloten.


Welk type modem heb je?


Experia box V10


Dat is een goed modem.  Heb je glasvezel of koper?


Glasvezel 


Kan je iets meer vertellen over de opstelling? Waar staat het modem en hoe staan de SuperWiFi's tov het modem? Is de wifi van het modem wel uit?


Hallo Joep,

Zojuist kabeltje eraan gehad en de test opnieuw uitgevoerd:

202.43 / 248.52

Draadloos:

54.83 / 50.87

Daarna gekeken of de wifi wel uitgeschakeld stond…… 😱 die stond dus nog aan. 

Nu geeft hij 126.67 / 138.60 

Ik Heb de modem in de meterkast en het eerste wifi punt staat daar ook. (begane grond)

De 2e staat in de woonkamer op een afstand van 9 meter van de eerste (begane grond)

De 3e staat op de slaapkamer op een afstand van 10 meter van de eerste en 4 meter van de 2e met beton ertussen(1e verdieping) redelijk dichtbij een trapgat en betonnen vloeren.

De 4e staat op zolder op een afstand van 12 meter van de eerste met een open trapgat en 6 meter van de 3e met beton ertussen. 


Je hebt dus de bron die alle superwifi's moet voorzien van een signaal dus verstopt in de meterkast. Maw voor het signaal een ander wifipunt bereikt is er al 50% gewoon weg!!! Waarom??? Hang het eerste bekabelde wifipunt altijd in een vrije ruimte. En dat kan bijvoorbeeld boven de deur van de meterkast.  Dan heb je op de bgg prima dekking. De tweede zet je op de eerste overloop. De hele 1ste etage heeft nu dekking en de derde zet je op de tweede overloop en de zolder heeft nu ook prima dekking.  Bedenk dat de 5ghz band, die juist hoge snelheden aankan, maar een heel kort bereik heeft. Bij meer dan 4 meter verlies je al veel snelheid.  Kortom het moet echt anders. Begrijp je wat ik bedoel?


Ik begrijp het zeker en ga er volgende week ook mee aan de slag !

Hartelijk dank voor de hulp !!

 

Prettige feestdagen en groeten,

Robert


Voor jou dezelfde mooie woorden.  We horen graag hoe het afloopt!!