Skip to main content

Goedemiddag,

 

Ik ben op 31-01 verhuist en sinds deze verhuizing haal ik maar de helft van mijn download snelheid zoals je deze zou mogen verwachten op basis van mijn abonnement. Rechtstreeks met een kabel op de router aangesloten haal ik zo rond de 50 mbit en gek genoeg wel een upload snelheid van rond de 90 mbit. 

 

Zouden jullie hier eens naar willen kijken?

heb je DSL of glasvezel ? 


Glasvezel

 


dan zou ik het zo niet weten, iemand anders die kan helpen ? 


De servicetool “traag internet” werkt ook niet bij KPN.


Hhmm, die lage download is wel vreemd @Koevje 🤔

Zou je het glasvezelkastje eens minimaal 2 minuten van de stroom af willen halen? En als je die weer aangesloten hebt, ook je modem laten herstarten? 


Hoi @Maja van KPN,

Dit heb ik al een paar keer geprobeerd afgelopen dagen. Helaas blijft het issue zich voordoen.


@Kpn 

@Maja van KPN 

Mij is verteld dat, wanneer je de glasvezel modem een aantal minuten van de stroom afhaalt, dat deze bij het opstarten een andere vezel toebedeeld krijgt. Ik heb dit al een aantal keer gedaan, dus het ligt niet aan het netwerk buitenshuis lijkt me. Ik heb de snelheid gemeten rechtstreeks met een patchkabeltje aan de router, dit gaf dezelfde snelheid als via de wifi. Mijn vermoeden is dus dat de glasvezel modem niet helemaal goed meer functioneert. 

 

Het is vooral ook lastig omdat er nergens een telefoonnummer van een klantenservice te vinden is op jullie site. Daarom voel ik mij dan maar genoodzaakt om dit via een forum te doen, waardoor dit nu al dagen langer speelt. Klantvriendelijk is het in mijn ogen niet.


Het nummer 0800-0402 was hier overigens snel gevonden hoor. Google is je vriend. 😁


Na een gesprek met de helpdesk is dit issue opgelost.


​​Dit heb ik al een paar keer geprobeerd afgelopen dagen. Helaas blijft het issue zich voordoen.

Heel verstandig om dan even met de helpdesk te bellen! Fijn dat het nu opgelost is! Kan je nog uitleggen wat het probleem bleek te zijn en wat jullie gedaan hebben om het weer goed werkend te krijgen?


Een patch kabel bleek de boosdoener. Na vervanging van deze kabel tussen glasvezelmodem en router, was snelheid weer zoals je mag verwachten. Bedankt voor uw reactie.


Ah kijk aan, dat was gelukkig redelijk makkelijk te herstellen dus. Bedankt dat je het nog even hebt laten weten!