Skip to main content

heb pas glasvezel, van 145 mb naar 267mb

nu na een week nog geen 90 mb download

iemand enig idee

Wat voor abosnelheid heb je @Kohaku , 100/100, 200/200, 1.000/1.000 of 4.000/4.000 Gbit/s ???

Heb je de snelheid wel bekabeld gemeten? Draadloos meten is zinloos.

 


200 maar hoezo zinloos, het gaat toch om wifi draadloos?


@Kohaku Bedraad is wat de modem werkelijk binnenkrijgt en doorgeeft, mits je apparaten de snelheid aankunnen. Draadloos zijn er veel verschillende factoren waarom je down en up gedempt kunnen worden.


Oh oké, wij zouden omdat we net glasvezel hebben gekregen naar 1 gig gaan, dus ik ging er van uit dat wifi ook sneller zou zijn omdat ze het daar steeds over hadden.

Ga ik de laptop deze week maar eens aan de modem hangen, voor zover beide bedankt voor jullie reactie.

 


Via wifi 5(ac)  moet je ongeveer 500Mbit/s kunnen halen

Via wifi 6(ax) moet je ongeveer 750 Mbit/s kunnen halen

Bovenstaande onder voorwaarde van de optimale instellingen, ideale draadloze omstandigheden en geschikte apparatuur @Kohaku , daar is dus geen garantie voor te geven.

Zie onderstaande links voor aanvullende info:

en 

 


Morgen maar eens mee gaan klooien, bedankt voor de info.

Laat nog wel ff weten wat het resultaat word 😀


Heb daarnet nog even bij het modem gestaan en speedtest gedaan, bijna 600 mb op mijn mobiel dus lijkt voor elkaar.

Weer een probleem minder, scheelt een berg telefoontjes 👍

In ieder geval bedank voor jullie support.


Hoi @Kohaku, welkom op onze community! Ik zie dat er al mooi meegedacht is! Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!


Ja super, even de stekker eruit en er weer in.

Omdat we net glasvezel hadden gekregen werd dat gewaardeerd door van 200mb naar 1 gig te gaan.

Ik denk dat net dat toen ik een speedtest deed de overschakeling is geweest.

Fijn dat er Forums zijn.


Reageer