Skip to main content
Antwoord

Trage DSL lijn, wat is daar aan te doen?

• May 26, 2025
  • 8 reacties
  • 88 keer bekeken

Recent heb ik bij mijn schoonvader zijn ratjetoe aan losse wifi camera's, versterkers en wat nog meer allemaal vervangen voor Ubiquiti spullen. UDM Pro, G5 camera's en U6 accespoints. Het viel mij op dat het internet niet vooruit te branden was. Mijn schoonvader heeft al jaren een KPN DSL lijn en KPN gebeld of daar niet iets aan te doen was. Helaas, omdat hij net iets meer dan 30 mbit binnen haalt geen ondersteuning via 4G. 
Vandaag als test KPN modem vervangen voor een Draytek in bridge. Blijft gewoon ronduit slecht. 

Wat is daar nog meer aan te doen? 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Brum91, welkom op onze community! Ik vrees dat ik hier vanuit KPN niet direct een oplossing voor heb. Hierboven wordt glasvezel al wel genoemd, realistisch gezien zal dat waarschijnlijk de beste optie zijn maar in buitengebieden kan dat soms nog wel even duren.

Dat gezegd hebbende, op je screenshot haal je 20, als je 30 hoort te halen kan het altijd wel de moeite waard zijn hierover toch even te bellen om de lijn uit te laten lezen. Voor die meting moet wel de experiabox aangesloten zitten als modem.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

• May 26, 2025

Niks. Wachten op glasvezel. Of overstappen op Ziggo als dat beschikbaar is. Of Delta/Odido als die al glasvezel hebben liggen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 26, 2025

Helaas ​@Marlon92. Is buitengebied dus geen glasvezel of Ziggo. Zijn aangewezen op KPN...

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 26, 2025

Ja dan heeft uw opa dikke vette pech. KPN stuurt al het maximale wat ze op dat adres kunnen leveren. Hier gaat geen 4g buitengebied modem komen, en pairbonding ook niet anders was dit er al. Dus zoals Marlon92 zegt wachten op glasvezel of odido klik&klaar.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Brum91 

Via de volgende website kun jezelf of je schoonvader met regelmaat even checken wanneer er glasvezel van KPN wordt aangelegd op het adres van je schoonvader.
Klik hiervoor op de volgende link: Planning en Aanleg (Glasvezel)

Dit kun je dan doen met de postcode en huisnummer van je schoonvader.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 27, 2025

Helaas. Is buitengebied dus geen glasvezel of Ziggo. Zijn aangewezen op KPN...

Mogelijk is Odido Klik&Klaar dan iets? Dat is internet voor thuis via het Odido 5G netwerk. En ook maar € 25 per maand. (ca. 25 TOT 300 down en ~25 up)

Doe op die site eens de postcode check voor verwachte snelheid.

Let op: Odido heeft geen e-mail service. Overstappen heeft sowieso gevolgen voor het e-mail adres (van je vader). Als jij kpn hebt kan het wel eventueel toegevoegd worden als e-mail account bij jouw abonnement.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Brum91, welkom op onze community! Ik vrees dat ik hier vanuit KPN niet direct een oplossing voor heb. Hierboven wordt glasvezel al wel genoemd, realistisch gezien zal dat waarschijnlijk de beste optie zijn maar in buitengebieden kan dat soms nog wel even duren.

Dat gezegd hebbende, op je screenshot haal je 20, als je 30 hoort te halen kan het altijd wel de moeite waard zijn hierover toch even te bellen om de lijn uit te laten lezen. Voor die meting moet wel de experiabox aangesloten zitten als modem.

• May 28, 2025

Zonder de camera’s werkt het wel goed ?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 28, 2025

Die camera's hebben upload nodig, het beeld wordt verstuurd, en dat is er nauwelijks. Hoe meer camera's…..