Skip to main content
Beste,



Ik heb al een tijd last van trage wifi (4G is opvallend sneller). Ik heb het via jullie website op snelheid getest. Snelheid komt op max 0,5 mbit, ook als ik naast de wifi modem sta. Twee keer nu de modem gereset en is er een ander kanaal gekozen, maar dat helpt niet. Als optie worden er nu twee wifi versterkers gestuurd. Naar mijn idee gaat dat niet veel uithalen als het oorspronkelijke signaal al niet zo sterk is gaat dat met versterkers niet beter worden.

Kan iemand een andere optie geven? Is een andere wifi modem een optie?



Groeten,

Paul
Goedemiddag @PaulKollen. Wat vervelend dat je een trage wifi verbinding in huis hebt. 0,5 Mbit is inderdaad erg laag. Heb je ook een trage bekabelde internetverbinding? Goed om te lezen dat er al twee wifi versterkers verstuurd worden. Deze versterkers zal je bekabeld moeten aansluiten. Heb je deze versterkers al in huis? Ik verwacht dat deze versterkers het probleem verhelpen. Mocht dat niet het geval zijn, dan hoor ik dat graag van je!
Beste Vikash,



Nee ik heb geen bekabelde internetverbinding. Ik heb namelijk nergens (netwerk)kabels liggen.

Of het probleem ligt in het zwakke signaal dat de router doorheeft, of een zwak signaal dat binnenkomt in mijn huis lijkt mij beide iets dat door KPN moet worden bekeken. Een versterker gaat hierin niets oplossen naar mijn idee. Als het signaal al bij de router slecht is, valt er weinig door te geven.

Kan het niet zo zijn dat de router niet mee optimaal functioneert?
Overigens nu net weer getest en kom nu tot 25 a 26 mbt. Dus dat klinkt al stuk beter. Ga het wel in de gaten houden. Misschien dat op bepaalde momenten het signaal niet meer goed meer wordt doorgegeven.

Groeten
Goed om te lezen dat je een betere wifi verbinding in huis hebt. Ik heb toch even voor de zekerheid jouw verbinding doorgemeten. Je had inderdaad gelijk. Het systeem constateert een slechte verbinding op jouw adres. Ik zou graag voor de zekerheid een monteur bij jou langs willen sturen om de verbindingen te controleren. Je ontvangt zo een privébericht van me. Beantwoord je die?
Ik heb niets meer van je gehoord, dus ik ga er vanuit dat jij zelf geen slechte verbinding ervaart. Als ik toch nog iets voor je kan betekenen, dan hoor ik dat graag van je!

Reageer