Skip to main content

Hallo,

ik heb de wifi manager ook gebruikt, mijn internetsnelheden zijn 35MB/s begane grond, 18 op de 1ste verdieping en 2 op de derde verdieping terwijl daar een wifi versterker van kpn staat. Wifi manager heeft een ander kanaal geselecteerd, maar daar werd het niet beter van. Nu kreeg ik dat het complexer was en daar blijft het bij. Graag jullie advies.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ik neem aan dat de Wi-Fi versterker direct met een kabel aangesloten is op de experiabox of zit er iets tussen?


de versterker is met een kabel aangesloten op een DVS 650 die via het electriciteitsnetwerk op de experiabox is aangesloten.

Ik vind een snelheid van 35 MB beneden (waar experiobox v8 ook staat) best langzaam op een 100Mb/s abonnement. Is dat terecht?


Ja dat gaat niet werken. Die dvs moet er tussen uit. Ze moeten met een kabel direct aan de experiabox hangen.


Je hebt minimaal 2 experia wifi's nodig. De wifi van het modem wordt namelijk uitgeschakeld.  Je zet 1 experia wifi naast de tv ontvanger. In het geval dat je ook tv hebt van kpn  De tweede moet met een kabel op de eerste etage staan. Liefst op de overloop zodat je ook op de 2 etage Wi-Fi hebt. Zo zou het moeten.


Dank je, helder, is het dan ook een idee om direct over te stappen naar de nieuwe super wifi versterkers van KPN? als we dan toch aan het investeren dan maar in 1 keer goed lijkt me


Ik hoor er goeie verhalen over maar als je de wifimanager doet kan je zomaar 2 experia wifi's gratis krijgen. Maar die moeten aan een kabel.


Hoi @KPR, welkom op het forum! :smile: Ik zie dat Joep je al tips heeft gegeven, super! Als je de Wifi Manager nogmaals doorlopen hebt en niet tot een oplossing bent gekomen kun je de Super Wifi overwegen. Als je met de Wifi Manager onder de 20 Mbit/s zit zou deze echter met gratis Experia Wifi moeten komen als oplossing, deze moeten inderdaad wel bekabeld aangesloten.

Als je de Super Wifi bestelt heb je altijd 14 dagen bedenktijd. Mochten ze dus niet voor verbetering zorgen of mochten de resultaten tegenvallen (uiteraard hoop ik van niet) dan kun je deze weer retourneren. Je kunt ons ook nog berichten, dan kunnen we je hier helpen met het instellen/optimaliseren van de Super Wifi. :slight_smile:


Reageer