Skip to main content

Met de voorganger altijd probleemloos wifi ontvangst gehad. Nu de nieuwe er is is het zwaar drama. Slecht bereik. Trage verbinding. Minder dekking. 

Ik snap eigenlijk niet dat iedereen 't over versterkers heeft als zijn voorganger probleemloos gewerkt heeft. 

Het zou een verbetering moeten zijn ipv verslechtering, toch? 

Weet je zeker dat je de v10 hebt en niet de v10a?? De wifi van de v10 is juist erg goed namelijk!


Absoluut 


Is het alleen de wifi wat traag is of bekabeld ook?


Wifi vooral. Met de voorganger NOOIT problemen 


Hoi @Jwdor en welkom hier op ons forum!

Wat voor snelheid meet je nu via de wifi? Wat ik je sowieso alvast aan kan raden is om de KPN wifi manager eens te doorlopen. Ben benieuwd of dat al voor verbetering zorgt en ik zie je bevindingen dan ook graag tegemoet :) 


De wifimanager loopt al dagen vast op de speedtest... Maar ik zal het dagelijks eens proberen. 


De wifimanager loopt al dagen vast op de speedtest... Maar ik zal het dagelijks eens proberen. 

Indien mogelijk, probeer de wifi manager dan ook eens op een ander apparaat te doorlopen en eventueel in een andere browser @Jwdor. Ben in ieder geval benieuwd naar de uitkomst. 


Hallo,

bij ons precies hetzelfde. We hadden nog de V8 en daar ging Wifi prima mee. Na een update moesten we de V10 nemen en sindsdien krijg ik op de tweede verdieping bijna geen internet meer. Wifi manager hebben we al doorlopen. Moet ik nu van die dure wifi punten kopen? En Voip gaat ook al niet meer met V10. Dus alles maar slechter dan beter.


Hallo,

bij ons precies hetzelfde. We hadden nog de V8 en daar ging Wifi prima mee. Na een update moesten we de V10 nemen en sindsdien krijg ik op de tweede verdieping bijna geen internet meer. Wifi manager hebben we al doorlopen. Moet ik nu van die dure wifi punten kopen? En Voip gaat ook al niet meer met V10. Dus alles maar slechter dan beter.

De wifi van de V10 is perfect, zelfs beter dan de wifi van nog nieuwere modems volgens velen @GalaxyS , misschien helpt onderstaande link je om de wifi te kunnen verbeteren.

Wat bedoel je met VOIP, de vaste telefoonlijn via de V10, die werkt nog steeds heel goed, zelfs de 2e poort tegelijk te gebruiken voor hetzelfde nummer. Voorbeeld: stel je vrouw belt UIT via lijn 1 dan kun jij ook bellen via lijn 2 of telefoon ontvangen en vice versa, kwestie van even de 2e poort instellen.

Met de nieuwste software kun je zelfs de telefoon uitschakelen, zodat je dat in eigen beheer kunt nemen.

 


Bedankt voor de tips. Heb eerlijk gezegd geen zin om nog dure wifi versterkers erbij te kopen, internet is al duur genoeg. We hadden Voipbuster gebruikt voor het bellen naar het buitenland omdat KPN tariefen zo hoog zijn. Maar dat kan nu niet meer. Vind  niets in de SIP instellingen. Misschien toch maar wisselen naar een ander aanbieder.


Hier staat toch duidelijk dat je de telefoon uit kunt schakelen enzovoort @GalaxyS :

Verder kun je via MijnKPN je SIP-gegevens opvragen, zie onderstaande link:

https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials

Ik heb een jaren-zestig huis zonder beton met de V10 in de huiskamer en heb wifi in het hele huis en nog een stuk daarbuiten.

 


Okay. Bedankt.