Skip to main content

ik heb een internetabonnement (oud-xs4all) van 1TB down- en upload voor glasvezel en haal de laatste tijd amper 40mb downloadsnelheid. De wifimanager van KPN geeft aan dat alles in orde is. 
ik heb de Fritzbox 7590 al enkele malen vd stroom gehaald, maar dit is niet helpend.

Ik gebruik geen versterkers en het signaal is al vanaf 2m van de router zonder tussenkomst van muren traag

Staat de 5GHz band van de wifi aan? 

Hoe is de snelheid als je bekabeld meet?

Resetten van het glasvezelkastje kan ook helpen.


Kan die vanzelf wijzigen dan? Er zijn geen instellingen veranderd…

Bekabeld is de snelheid rond de 100 en dat is ook een heel stuk trager dan gebruikelijk.

resetten vh glasvezelkastje zegt me niets, dat zal ik eens onderzoeken.

thanks voor de reactie !!


‘Reset’ van het glasvezelmodem (NTU) is: voor twee minuten de spanning (230V) er af halen.

Als je bekabeld maar 100 van de 1000 Mb/s hebt ligt je lage snelheid neem ik aan niet aan je Wifi maar een verstoring elders; in je FB, de NTU of ergens in de glasvezel. Overigens denk ik dat je 1 Gb bedoeld i.p.v. 1 Tb, (zou mooi zijn 😉)

Kom je er nu uit morgen even bellen met XS4ALL,  telefoonnummer 020 398 76 66 , iedere werkdag bereikbaar tussen 08.00 - 20.00 uur. XS4ALL heeft (nog steeds) een eigen helpdesk voor KPN klanten met een XS4ALL abonnement.


Thanks….de glasvezelmodem resetten did the trick 👍🏻👍🏻