Skip to main content

Voordat iedereen gaat roepen de Trustpilot onbetrouwbaar is dat is absoluut niet miin ervaring.

Het verbaasd mij hogelijk hoeveel ongelooflijk slechte recensies over KPN daarop staan met toch echt heel erg veel topics die ik zelf ook ervaar.

Zou dat niet iets moeten zijn met KPN zich eensgaat aantrekken?

Het is af en toe werkelijk tenenkrommend

Tsja mensen met een slechte ervaring melden dat vaker dan mensen met een goede ervaring. Vaak gaat er ook het één en ander niet goed omdat mensen appartuur op hun netwerk hebben die niet goed werkt. Natuurlijk is iedere klacht er één teveel maar over het algemeen en volgens de consumentenbond zijn klanten tevreden. Welke problemen ervaart u?


Dat eerste is zeker waar maar, ik vind het wel schrikbarend veel slechte reacties, en ze sluiten ook best wel aan bij mijn ervaringen ik ben ook niet echt heel erg blij met KPN en dan met name  hoe ze klachten afhandelen in mijn geval bv de kwaliteit van het tv kijken, beeld prima, bediening waardeloos.

Alle klachten hierover worden behandeld op een manier alsof ik de stekker niet in stopcontact heb gestoken en meer van dat soort kleutertje luister oplossingen, terwijl ook hier met name honderden klachten over zijn en dan overdrijf ik echt niet.

Maar KPN doet alsof dat allemaal niet bestaat.

Maar verder hier mijn problemen nu gaan bespreken lijkt me vrij kansloos en verder ook off-topic.

 


Ik reageer in principe nooit op dat soort sites, die door leveranciers waar je bent geweest naar voren worden geschoven om in een goed plaatje te komen.

Als ik bij mijn garage ben geweest, blijven ze weken lang zeuren om een beoordeling, in het verleden een keer gedaan en 4 van de 5 sterren gegeven, werd ik gebeld waarom ik geen 5 sterren gaf, anders had een beoordeling geen zin. Sinds die tijd reageer ik nergens meer op

Ik kon zelfs een weekendje uit krijgen met auto van de zaak bij een gunstige beoordeling, daar ben ik dus niet ingetrapt.

KPN heeft er ook een handje van in de mail, ‘hoe vond u onze mail, positief of negatief,’ bekijk het maar.


Ik reageer in principe nooit op dat soort sites, die door leveranciers waar je bent geweest naar voren worden geschoven om in een goed plaatje te komen.

Als ik bij mijn garage ben geweest, blijven ze weken lang zeuren om een beoordeling, in het verleden een keer gedaan en 4 van de 5 sterren gegeven, werd ik gebeld waarom ik geen 5 sterren gaf, anders had een beoordeling geen zin. Sinds die tijd reageer ik nergens meer op

Ik kon zelfs een weekendje uit krijgen met auto van de zaak bij een gunstige beoordeling, daar ben ik dus niet ingetrapt.

KPN heeft er ook een handje van in de mail, ‘hoe vond u onze mail, positief of negatief,’ bekijk het maar.

Leveranciers sturen niet voor een beoordeling op Trustpilot.


Bedrijven die hun best doen om hun klanten een recentie in laten plaatsen, die scoren zeker beter dan bedrijven die er niets aan doen.

Bij bedrijven die er niets aan doen plaatsen echt alleen mensen met een slechte ervaring een recentie. Bijna niemand gaat uit z'n eigen zomaar spontaan naar die site toe om een goede recentie te plaatsen. Dat gebeurt alleen na herinnering mailtjes enzo. 


Nee hoor, dat is niet waar. Onzin

Net zomin als mensen pas gaan kijken op aandringen van een bedrijf.

 


Nee hoor, dat is niet waar. Onzin

Dat is wel gewoon waar. Zo simpel is dat. 

Soms worden er zelfs gratis tablets verloot onder klanten die een recentie plaatsen. Of korting op een volgende bestelling. Die bedrijven doen dat echt niet voor de lol.


Kletspraat.

Dus de KPN vraagt mensen om toch vooral negatieve reacties te plaatsen.

86% zeer slecht tot slecht tegen 14% redelijk tot goed.

Begrijp je wel goed wat je zegt? Want het is echt klinkklare nonsens.

Misschien kunnen mensen die cadeautjes hebben ontvangen om een vernietigende recensie te schrijven zich hier melden.

En ook wel opmerkelijk dat ik die 86% slechte recensies wel erg herkenbaar met mijn eigen situatie vind, en dus met zo'n hoog percentage toch echt niet alleen sta in tegenstelling tot wat KPN mij (en jullie) graag wil doen geloven.


Dus de KPN vraagt mensen om toch vooral negatieve reacties te plaatsen.

Nee. Dat schrijf ik niet. Beter lezen.

Als KPN morgen een mail rond stuurt naar al hun klanten met het verzoek om een recentie te plaatsen op Trustpilot en dat er dan gratis tablets verloot worden, dan stromen er duizenden positieve recensies binnen met maximaal aantal sterren. Het percentage negatieve recensies verwatert dan tot maar een paar procent. Dat is wat ik bedoel.

Hier een willekeurige webshop, niet eens een hele grote:

https://nl.trustpilot.com/review/www.alternate.nl

Ruim 25.000 recensies. En KPN maar 4650. Terwijl KPN veel groter is, veel meer contacten met klanten per dag heeft. Het verschil: die webshop stuurt telkens mailtjes rond met verzoeken om een recensie te plaatsen. KPN doet er niks aan.


Ook ik maak me misdadig aan het feit dat ik enkel recensies schrijf over bedrijven waar ik niet tevreden over ben. Uiteraard ben ik zeer tevreden over KPN maar een 5 of 10 sterren review is er niet van mij. 
 


Er werden toch gratis tablets verloot?

Ik stel voor dat ie uw eigen reacties even goed gaat lezen want ik zie nu wel ongelooflijk veel tegenstrijdigheden in uw verhaal.

En als u dan nog tijd over heeft leest dan ook nog een keer goed wat ik schrijf en probeer het dit keer ook te begrijpen.

Ik zeg niet dat "u" mensen vraagt om negatieve reacties te plaatsen dat schrijf "ik", dat is nl een conclusie.

En uw "als" is gewoon een flauwe aanname en uw hele verhaal over tablet stort als een kaartenhuis in elkaar

Ik zal ongetwijfeld hier wel weer een non-inhoudelijke reactie op krijgen waar mijn broek van afzakt, maar ik gun u het laatste woord want dat is blijkbaar het spelletje inmiddels.

Fijne avond verder.


Ik zeg niet dat "u" mensen vraagt om negatieve reacties te plaatsen dat schrijf "ik", dat is nl een conclusie.

Dat is dan een verkeerde conclusie. Ik heb nergens iets geschreven waaruit dit geconcludeerd zou kunnen worden.


Maar @ToosV misschien een idee om meer te vertellen over uw problemen? We kunnen hier gaan debatteren over trustpilot of andere recentie sites maar misschien kunnen we je wel helpen met je klachten :)


Dit topic gaat over slechte recensies van KPN en dus niet over problemen die ik eventueel heb. 

En de moderatoren  willen  heel graag dat je on topic blijft.

 


Ik ben niet zo van recensies schrijven. En mails ontvangen bij een aankoop met de vraag om een recensie hou ik niet van. Geeft mij het gevoel dat een bedrijf geen goed vertrouwen heeft in de eigen kracht. Goede service, goede dienstverlening is daarbij het belangrijke. 


Nee dus daar heb ik het dan ook NIET over.

Ik heb het over de tenenkrommende recensies van ontevreden klanten en dus NIET over of KPN wel of niet klanten vraagt om een recensie te schrijven.

Ik heb iig nog nooit van KPN die vraag gehad.

Maar wat alle antwoorden betreft op mijn topic kan ik eigenlijk dus maar 1 ding zeggen.

"ZUCHT!"


Maar is dit nou echt zo? Ik kon de hele site niet maar heb er even rond gekeken.  Het eerste wat opvalt is het taalgebruik en zinsvorming. Dat geeft al een bepaalde indruk van de gebruiker. Dan zie ik bijvoorbeeld iemand die klaagt dat z'n bundel op is en nu de snelheid zo laag is. Dat staat gewoon in de voorwaarden.  En zo zijn er diversen. Kpn heeft ruim 3 miljoen klanten en dan vind ik het aantal klachten niet echt hoog.


Ik reageer in principe nooit op dat soort sites, die door leveranciers waar je bent geweest naar voren worden geschoven om in een goed plaatje te komen.

Als ik bij mijn garage ben geweest, blijven ze weken lang zeuren om een beoordeling, in het verleden een keer gedaan en 4 van de 5 sterren gegeven, werd ik gebeld waarom ik geen 5 sterren gaf, anders had een beoordeling geen zin. Sinds die tijd reageer ik nergens meer op

Ik kon zelfs een weekendje uit krijgen met auto van de zaak bij een gunstige beoordeling, daar ben ik dus niet ingetrapt.

KPN heeft er ook een handje van in de mail, ‘hoe vond u onze mail, positief of negatief,’ bekijk het maar.

Leveranciers sturen niet voor een beoordeling op Trustpilot.

Het gaat mij niet specifiek om Triustpilot, maar om het algemene gegeven dat dienstverleners en leveranciers een goede beoordeling van je vragen en daar veel voor willen doen @ToosV 


Ook ik maak me misdadig aan het feit dat ik enkel recensies schrijf over bedrijven waar ik niet tevreden over ben. Uiteraard ben ik zeer tevreden over KPN maar een 5 of 10 sterren review is er niet van mij. 
 

‘wiens brood men eet, wiens woord men spreekt’ is een bekend gezegde @Ik_Combineer 


Maar is dit nou echt zo? Ik kon de hele site niet maar heb er even rond gekeken.  Het eerste wat opvalt is het taalgebruik en zinsvorming. Dat geeft al een bepaalde indruk van de gebruiker. Dan zie ik bijvoorbeeld iemand die klaagt dat z'n bundel op is en nu de snelheid zo laag is. Dat staat gewoon in de voorwaarden.  En zo zijn er diversen. Kpn heeft ruim 3 miljoen klanten en dan vind ik het aantal klachten niet echt hoog.

Tja, eens, dat soort recensies staan er ook maar als ik heel eerlijk ben zie ik dat soort "ongein" en ongenuanceerd geneuzel hier ook.

Dat is niet voorbehouden aan Trustpilot vrees ik.


Maar is dit nou echt zo? Ik kon de hele site niet maar heb er even rond gekeken.  Het eerste wat opvalt is het taalgebruik en zinsvorming. Dat geeft al een bepaalde indruk van de gebruiker. Dan zie ik bijvoorbeeld iemand die klaagt dat z'n bundel op is en nu de snelheid zo laag is. Dat staat gewoon in de voorwaarden.  En zo zijn er diversen. Kpn heeft ruim 3 miljoen klanten en dan vind ik het aantal klachten niet echt hoog.

En nog even over taalgebruik op Trustpilot.

"Ik kon! de hele site niet"

Haha echt?


Voordat iedereen gaat roepen de Trustpilot onbetrouwbaar is dat is absoluut niet miin ervaring.

Het verbaasd mij hogelijk hoeveel ongelooflijk slechte recensies over KPN daarop staan met toch echt heel erg veel topics die ik zelf ook ervaar.

Zou dat niet iets moeten zijn met KPN zich eensgaat aantrekken?

Het is af en toe werkelijk tenenkrommend

In mijn ogen nee. Mag wel en moet niet. 

Ik lees over tiepvoatjuhs heen, belangrijk is de boodschap, het kernpunt van het verhaal. 

Niet alles geloven wat op internet staat maar zorgen als bedrijf voor goede service, dan volgt automagisch een positieve ervaring. En mondelinge reclame is minstens zo belangrijk. 

Verder zou ik me daar mezelf niet te veel aan storen. Doorgaan met je leven en verder. 


Reageer