Skip to main content

Ik heb mijn tv abonnement opgezegd en wil alleen internet (200mb Hussel) en vaste telefoon. Dit is allemaal al aanwezig, Waarom moet er een monteur langskomen? Die gaat helemaal niets doen hier binnen....

Mogelijk wil KPN pairbonding installeren bij u. Zonder pairbonding is die 200 mbit misschien niet haalbaar. Wat zegt deze site over uw adres? 

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl

 


@Nick83 Dit is wat ik heb, af en toe haal ik ook iets hogere snelheden

 


Overigens is het gemiddelde lager omdat ook WiFi getest is. Max snelheid van huidige abo nu is ook 200 Mbps


Uit het plaatje blijkt dat bonded koper nodig is om de 200 mbit volledig te kunnen halen. Ik vermoed dat de monteur dat komt installeren. 


 

Omdat je waarschijnlijk naar pairbonding gaat, gaat een monteur in de wijkkast wat draadjes omzetten en bijplaatsen. Vervolgens moet de aansluiting (isra) in huis up to date worden gemaakt/geschikt voor pairbonding. Hier gaat vervolgens een ykabel in die aan je modem komt. Dat modem moet een v10 zijn, dus als je die nu niet hebt, vervangt die monteur dat ook.

 


Dank voor de reacties, vraag mij echter toch af: Ik heb bij huidig abo max 200 MBps. Nu moet er ineens een monteur langskomen om die 200 Mbps te garanderen? Dus ik heb jaren teveel betaald voor een abo waar ik niet kreeg wat ik had kunnen krijgen….


Tsja.. je abonnement is max 200, op 1 lijn. Min afstandsverlies is 187mb. (Maar je haalt zelfs 193)

Dat is of zich normaal en werkt bij iedereen zo, iedereen heeft verlies.

Alleen in jou geval is er de mogelijkheid tot pairbonding, dat heeft niet iedereen. Daarmee haal je de 200 wel en zelfs meer. Het lijkt een beetje lullig want het had eerder ook gekund. Meestal kiest het systeem ook voor de snelst mogelijke verbinding (nu wel vanwege je pakketwijziging)

Aan de andere kant gaat het maar om een paar mb's waar je in de praktijk weinig van merkt. 


 

Aan de andere kant gaat het maar om een paar mb's waar je in de praktijk weinig van merkt. 

Dat klopt, dus waarom die moeite, moet er nu zelfs voor thuisblijven….


Tsja.. je abonnement is max 200, op 1 lijn. Min afstandsverlies is 187mb. (Maar je haalt zelfs 193)

Dat is of zich normaal en werkt bij iedereen zo, iedereen heeft verlies.

Alleen in jou geval is er de mogelijkheid tot pairbonding, dat heeft niet iedereen. Daarmee haal je de 200 wel en zelfs meer. Het lijkt een beetje lullig want het had eerder ook gekund. Meestal kiest het systeem ook voor de snelst mogelijke verbinding (nu wel vanwege je pakketwijziging)

Aan de andere kant gaat het maar om een paar mb's waar je in de praktijk weinig van merkt. 

 @DennisA78 legt het goed uit.

Ik snap je zeker. Maar, zie het als een investering in toekomst. Mooier kan ik het niet maken. :wink: Ik klink bijna net als de reclame van de Belastingdienst.Â