Skip to main content

Wij hebben regelmatig, denk zeker iedere dag een x, dat het internet helemaal wegvalt, ook geen tv meer. Het is altijd maar kort 10-30 sec. Ofzo maar wel heel irritant als je tv kijkt of online gamed. We hebben nu bijna een jaar 1 gbit internet maar heb nog bijna nooit boven de 200 mbit iets kunnen downloaden, als 100 mbit lukt ben ik al blij, of beter, mijn zoon. De ping is wel goed. Nu hebben we een video deurbel en nu valt me op dat het streamen van de video als ik ergens anders ben ook heel moeizaam tot stand komt, soms 10-15 sec. Voordat ik beeld heb. Dus dat werkt niet lekker als er iemand aan de deur staat. Als ik een snelheids test doe haal ik wel een hoge up en download, up altijd hoger trouwens. Maar nooit de 1 gbit gehaald, ook niet bedraad. Zou de boel misschien eens doorgemeten moeten worden?

Ik heb heel lang gewacht om dit te melden omdat ik bang ben toch van het kastje naar de muur gestuurd te worden maar het moet toch beter kunnen. Anders na de aanbieding van een jaar misschien toch maar weer eens overstappen. Maar ik hoop natuurlijk dat het opgelost kan worden.

Mvgr,

Michel

Hi @MichelLin, ik denk graag mee. 

Allereerst zou ik willen weten welke modem je van ons hebt. Je geeft aan dat je nooit iets boven de 100 Mbps hebt kunnen downloaden. Bedoel je Mbps of MB/s, daar zit namelijk een verschil tussen. Verder geef je aan dat wanner je een Speedtest doet je dan wel hoge snelheden krijgt, wat krijg je daar te zien? Zou je een screenshot willen plaatsen wanneer je dit met een pc of laptop doet die met een kabel is aangesloten op de modem? Dus niet via WiFi. 

Heb je overigens ook onze probleemoplosser doorgelopen? Als laatste wil ik je verzoeken om het glasvezelkastje 10 seconden stroomloos te maken en daarna de modem te resetten naar fabrieksinstellingen.

Mocht dit niet helpen, dan is mijn advies om met ons te bellen op het moment dat de storing optreedt, dan kan een collega live meekijken om te zien wat er aan de hand is. Ons gratis nummer is 0800 0402. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.


Als je zoveel last ondervind, dan zou ik persoonlijk niet te lang wachten met actie ondernemen. Bel de klantenservice, zij kunnen de meeste zaken wel tackelen om onnodige kosten te voorkomen. En anders zou ik een monteur laten komen als je er zelf niet uit komt. Mocht het in je eigen netwerk/apparatuur zitten, dan maakt overstappen niet uit en blijft het probleem bestaan. Ligt het aan de binnenkomende verbinding, dan hoeft overstappen ook het probleem niet op te lossen wanneer dezelfde kabel gebruikt gaat worden.

Kan de eigen apparatuur bijvoorbeeld wel 1Gbps aan?

Verbrekingen van internet zijn eventueel terug te vinden in het logboek van je modem.


Bedankt voor de reactie. Ik heb een box 12 modem. De download snelheid op de Xbox komt meestal niet boven de 100 Mbps, en enkele keer 200. Dit moet dan wel Mbps zijn toch bij max. 1Gbps? Deze is bedraad aangesloten.

Ik heb net een snelheids test gedaan met pc met kabel waarbij de up een download bijna 800 Mbps was.

De probleem oplosser ben ik wel eens doorgelopen en heb de boel wel meerdere keren van de stroom gehad maar nog nooit gereset. Ben ik dan ook mijn extra wifi instellingen kwijt?


Op basis van je speedtest ligt dit toch ergens aan de Xbox, of de servers die het niet aankunnen of niet meer dan 100 Mbps ondersteunen. Aan de verbinding ligt dat niet, anders zou je het nooit via de Speedtest kunnen halen.Â