Skip to main content
Antwoord

Tv en Ring deurbel verliezen regelmatig de Wifi verbinding

• January 22, 2025
  • 3 reacties
  • 115 keer bekeken

Goedenavond, wij hebben thuis exact hetzelfde probleem. Dit speelt sinds het nieuwe jaar. De tv geeft constant de melding ‘disconnected’ en dan weer ‘connected.’ De ringdeurbel geeft constant zwakke verbinding aan. Terwijl de wij op de telefoon wel gewoon internet hebben. Ik heb de router al eens gereset, beide apparaten van het netwerk afgegooid en opnieuw verbonden, maar ook dit verhelpt het probleem niet. Volgens de KPN app is de verbinding, na het testen, wel gewoon goed. Het is een raadsel wat het probleem is.

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@E. Veenstra. Welkom op de KPN Community! Goed dat je zelf al wat dingen hebt geprobeerd om je probleem op te lossen, maar lastig dat je nog steeds problemen hebt. 

Wat ik zelf nog zou kunnen bedenken wat het zou kunnen zijn, is dat je deurbel en tv zijn verbonden met het 2,4GHz Wifi-signaal. Al je andere apparaten zijn waarschijnlijk standaard verbonden met 5GHz en dat is over het algemeen een wat stabieler Wifi-signaal. Maar het kan zijn dat je deurbel en tv daarmee niet kunnen verbinden. Wat ik je dan wil adviseren is om eens te kijken of je het kanaal van je 2,4GHz signaal kunt aanpassen. Wil je eens kijken of dat lukt met deze online servicetool op onze website? En probeer dan vooral kanaal 1 of 11. 

En heb je ook glasvezel? Dan kan het ook nooit kwaad om eens het glasvezelkastje/NT eens 2 minuten van de stroom af te halen. Start daarna je Experia Box ook weer even opnieuw op. Laat maar weten of het allemaal gelukt is en verbetering geeft. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 24, 2025

Hoi ​@E. Veenstra. Welkom op de KPN Community! Goed dat je zelf al wat dingen hebt geprobeerd om je probleem op te lossen, maar lastig dat je nog steeds problemen hebt. 

Wat ik zelf nog zou kunnen bedenken wat het zou kunnen zijn, is dat je deurbel en tv zijn verbonden met het 2,4GHz Wifi-signaal. Al je andere apparaten zijn waarschijnlijk standaard verbonden met 5GHz en dat is over het algemeen een wat stabieler Wifi-signaal. Maar het kan zijn dat je deurbel en tv daarmee niet kunnen verbinden. Wat ik je dan wil adviseren is om eens te kijken of je het kanaal van je 2,4GHz signaal kunt aanpassen. Wil je eens kijken of dat lukt met deze online servicetool op onze website? En probeer dan vooral kanaal 1 of 11. 

En heb je ook glasvezel? Dan kan het ook nooit kwaad om eens het glasvezelkastje/NT eens 2 minuten van de stroom af te halen. Start daarna je Experia Box ook weer even opnieuw op. Laat maar weten of het allemaal gelukt is en verbetering geeft. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 8, 2025

Hi Arjan, helaas krijg ik het niet voor elkaar om het kanaal te wijzigen. De website blijft bij mij laden. Ik heb het glasvezelkastje 2 minuten van het stroom afgehaald. Dit gaf in eerste instantie een positief effect, maar na een paar dagen was het helaas weer mis. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • February 10, 2025

Jammer dat het kanaal wijzigen via de website niet lukt. Dan raad ik je aan om in te loggen op de webinterface van het modem en dan kan je ook het kanaal van de 2,4GHz-band aanpassen (van auto naar 1 of 11). Hoe je dat precies doet, lees je in de artikelen hier onder. 

Als je hier nog hulp bij nodig hebt, dan hoor ik dat graag!