Skip to main content

Ik heb al jaren alles van kpn en sinds een paar maanden heb ik zeer slecht internet en haal mijn beloofde snelheid bij lange na niet en hapert de tv constant.

Ik vind het knap irritant dat ik alleen maar dat service menu krijg die niet werkt en geen mogelijkheid heb om iemand te spreken om het echt op te lossen...Terwijl ik dit typ hoor ik dat iemand in de huiskamer weer naar een haperende tv zit te kijken.

Frustrerend.

 

Nou hier staan de hulplijnen open voor je. Vertel eens wat meer over je netwerk? Type modem, type ontvangers,  alles bekabeld? Graag zoveel mogelijk informatie. 


Ik heb een Experiabox V10, De meeste apperaten zijn bekabeld met behulp van een 3com switch. voor de wifi versterking heb ik op elke verdieping een kpn versterker die bekabeld zijn aan de xperia box.

Voor de tv heb ik een 4K pakket en twee bijbehorende ontvangers, voor internet hen ik Hussel Internet 1 Gbit/s pakket maar de internetsnelheid zit meestal rond de 150/200 Mbps. Ik heb alles z’n beetje al een keer gereset inclusief het glasvezelkastje volgens de gebruiksaanwijzing.

Ik heb op dit moment geen ideeën meer.


Heb je de mogelijkheid om de snelheid te testen met een bekabelde pc of laptop direct aangesloten op het modem zonder overige aangesloten appartuur? Ik vrees dat het fout gaat vanwege de switch.  Een switch MOET Igmp snooping ondersteunen.  De vraag is of die switch dat doet.


Opgelost, het is idd de switch, op het modem haal ik een snelheid die past bij mijn pakket. Ik ga meteen op zoek naar een juiste switch. 

Heel erg veel dank voor de hulp

 


Dit is een goeie @hjgeurtsen 


Dank, scheelt weer zoeken

😀👍


Reageer