Skip to main content
Vraag

TV-kijken en Experia Wifi versterkers werkt niet goed sinds de update

• July 17, 2025
  • 2 reacties
  • 38 keer bekeken

Ook ik heb sinds de update ellende met mijn wifiversterkers. Ik ontdekte de volgende dag dat de versterkers in mijn instellingen stonden op mijn telefoon. Ik dacht jeee het updaten heeft gewerkt. Kort daarop ontdekte ik dat vast bellen en tv kijken niet meer werkten. Dus KPN gebeld. Uren aan de lijn geweest. Steeds maar weer stekkers eruit en opnieuw opstarten van: het glasvezelmodem, de experiabox 12, het tv kastje, de experia wifi versterkers maar niets heeft geholpen. Om moedeloos van te worden. Er werd een ticket aangemaakt en ik zou uiterlijk binnen 5 werkdagen worden gebeld om het probleem op te lossen. Maar ik werd niet teruggebeld. Dus zelf maar weer bellen. Uiteindelijk werden de problemen met de telefoon en de tv opgelost door de ethernetkabel om te wisselen met de doorgelusde kabel van de wifi naar het tv kastje (stekkertje in een andere poort gestoken). Een wonder de tv werkte weer. Maar, de wifi versterkers werken volgens mij niet, omdat het verbindingsledje soms wel brandt, maar meestal niet. Dit geldt voor beide wifiversterkers die rechtstreeks met een utp-kabel zijn verbonden met de box 12. Ik heb daarom gevraagd om de beide wifiversterkers te vervangen door de meest nieuwe uitvoering, omdat bij het 1e contact met KPN bleek dat ze WPA-3 niet aan kunnen (is via ADM terug gezet naar WPA2). Nu de tv het weer doet, kreeg ik het advies om de WPA2 niet weer terug te zetten naar WPA3. Omruilen van de expria wifiversterkers behoorde niet tot de mogelijkheden. Ik moest maar een paar nieuwe kopen. Toen begreep ik meteen dat je als klant die al vele jaren een contract heeft bij KPN, niet mag verwachten dat zij je helpen het probleem dat ze zelf hebben veroorzaakt op te lossen door de versterkers te vervangen. Daar baal ik ontzettend van!

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

2 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 22, 2025

Nou die van mij staan nog steeds op de oude firmware. Dus al die tijd met de helpdesk heeft nergens toe geleid. Mijn tv doet ook vreemd. Gaat eerst op zwart en daarna pas naar de zender! Verder heb ik nog steeds niets vernomen van mijn ingediende klacht mbt de gang van zaken en de nog steeds aanwezige storing! Moet ik toch even kwijt! Ik betaal een flink bedrag per maand, maar werken zoals het moet doet de boel niet!

Admin: bericht verplaatst naar je eigen topic

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 25, 2025

Vandaag telefonisch contact met de klantenservice ivm mijn klacht over problemen na de update. Experia WiFi versterkers worden niet vervangen omdat ze in eigendom zijn verstrekt. Maakt niet uit dat de KPN update de storing heeft veroorzaakt. Zij garanderen geen goed werkende WiFi! Raar want ik kreeg de versterkers juist omdat de WiFi- sterkte toen bagger was, nl nog geen 15 mbit download op de boven verdieping. Enfin de medewerker ging de zaak nu weer neerleggen bij een techneut. Ik zou weer worden teruggebeld. Op dit moment doen de experia punten het nog steeds niet.  Ook de tv werkt niet als voor de update. Opgenomen programma’s worden pas na meerdere seconden zichtbaar en regelmatig krijg ik een foutmelding dat de verbinding met het tv-kastje verbroken is! Op mijn IPhone zie ik het WiFi teken soms verdwijnen en 5G verschijnen! Maar ach KPN denkt “zoek het maar uit Dirk”! Niet ons probleem! Jammer dat ik nog tot augustus 2026 aan mijn contract vast zit anders was ik snel over gestapt naar Delta, die garanderen overal goede WiFi! Bah KPN🤮

Admin: bericht verplaatst naar je eigen topic