Skip to main content
Beantwoord

TV Online en TV+ app werken niet en wifi valt vaak uit sinds update

• January 3, 2026
  • 3 reacties
  • 29 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik ben niet zo zeer van het zeuren, maar het lijkt alsof ik de laatste tijd steeds meer tijd kwijt ben aan het draaiende houden van de KPN services. Ik kom er wel uit, maar het kost zoveel tijd. Ligt dat aan mij, of hebben meer mensen dit ?

Een kleine greep waar ik nu nog tegenaan loop:

ITV online kijken werkt niet, onverwachte fout opgetreden. De KPN website zegt dat ik in de mijnKPN app de “hub” tab moet openen, die tab bestaat helemaal niet.

Nog steeds veel wifi uitval op alle apparaten na alle firmware updates van mn experia box en SW punten.

De app op android smart TV werkt slecht (soms een groot wit vlak waar de tv gids zou moeten staan, streams die niet beginnen, spontane uitval etc) 

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Marku, dat zijn verschillende dingen die spelen. Maar mogelijk hebben ze wel een gemeenschappelijke oorzaak. Je hebt het over wifi uitval op verschillende apparaten, zijn de apparaten waar je tv op kijkt ook via wifi verbonden, of zijn die bekabeld? Als ze ook via wifi zijn kan dat de algemene deler zijn, en dat het tv kijken ook beter gaat als de wifi stabieler is.

In de Kennisbank hebben we een artikel met een aantal opties om een wifi verbinding te verbeteren: 

3 reacties

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 6, 2026

Hoi ​@Marku, dat zijn verschillende dingen die spelen. Maar mogelijk hebben ze wel een gemeenschappelijke oorzaak. Je hebt het over wifi uitval op verschillende apparaten, zijn de apparaten waar je tv op kijkt ook via wifi verbonden, of zijn die bekabeld? Als ze ook via wifi zijn kan dat de algemene deler zijn, en dat het tv kijken ook beter gaat als de wifi stabieler is.

In de Kennisbank hebben we een artikel met een aantal opties om een wifi verbinding te verbeteren: 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 10, 2026

Mijn TV zit bekabeld aan mn Experia v10a, de app geeft veel storingen (zoals een wit vlak bij de gids) als de tv app niet netjes is afgesloten maar de tv is gewoon uitgezet. 

Na de firmware update van het modem kwam de software update van mn SW1 punten. Nog steeds slechte wifi via mn SW1 punten, dus alles gereset. 

Als ik nu inlog op mn modem, zie ik extra objecten die niet bestaan en er wordt aangegeven dat alle apparaten via mn modem connectie maken en niet via mn SW punten. Gezien de afstand en het beton tussen de appraten is dat zeer onwaarschijnlijk. Maar het werkt, dus laat maar.

Jasper van KPN
Moderator

De weergave in het modem klopt soms niet altijd inderdaad, daar wordt nog aan gewerkt.

Wat betreft de TV+ App, op wat voor momenten komt dat witte vlak voor? Is dat alleen in de gids als je de app niet volledig hebt afgesloten, of kan het ook op andere momenten voorkomen? Ik gebruik de app zelf ook en heb dit zelf nog niet ervaren.