Skip to main content

Ik heb op zolder bij het TV kijken steeds dat het KPN kastje het signaal steeds kwijt is met de KPN Experia Box V10,

Het KPN TV kastje op zolder is aangesloten via een kabel naar de ZyXEL PLA4201 v2 via het stopcontact draadloos verbonden naar het stopcontact met de andere ZyXEL4201 v2 aansluiting in de huiskamer naast de KPN Experiabox V10. Dit was ooit jaren geleden de beste oplossing maar nu dat er meerdere apparaten zijn in het huis is de verbinding slechter geworden en komt er vaak een blauw scherm in beeld dat er geen verbinding is met de KPN Experia Box V10, Nu is continue het verbindings lampje rood op de ZyXEL PLA4201 v2 terwijl dit eigenlijk 3x groen moet zijn.

Ik heb geprobeerd om de KPN Experia Box V10 op het tp/link (3 tp link deco torens aangeschaft) netwerk aan te sluiten maar daar zit al zoveel op aangesloten dat ik meldingen krijg van instabiel netwerk.

Wat kan ik het beste doen/verbeteren zodat ik op zolder ook gewoon TV kan kijken zonder dat steeds de (wifi) verbinding wegvalt.

 

Een trouwe KPN gebruiker.

het beste is een UTP kabel van beneden naar boven trekken. en deze in het kastje op zolder doen, dat die kastjes via het stroom net weg te doen. 


Hi en welkom @Kuijlenburg69.

De tip van @retep_ is de beste oplossing, je zit met een vaste verbinding sowieso niet meer met een wegvallende verbinding. De verste plekken in huis, zoals de zolder, kan een uitdaging zijn om goede wifi te krijgen. Wifi is draadloos en daardoor heel vatbaar voor andere (wifi) signalen en storingsbronnen, vooral op grotere afstanden. 

Je vindt ook hier verschillende tips voor verbeteren van je wifi: