Skip to main content

Sinds donderdag 12.45 geen WiFi. KPN meldt op storingmelder dat er een storing is op onze postcode en dat ze werken aan oplossing. Iedere keer schuift het tijdstip waarop de storing verholpen zal worden een paar uur op. Helaas vanwege onze smart thermostaat dus ook geen verwarming. Al 2 x gebeld maar melden dat ze niks voor me kunnen doen. Het laatste gesprek werd zelfs gezegd dat de kans aanwezig is dat er dit weekend helemaal niks wordt opgelost. Niet het gevoel dat er serieus aan een oplossing gewerkt wordt. Waardeloos dit. Wie heeft dit probleem ook? 

Hallo @Eva72 

 

Vervelend dat je geen internet hebt maar storingen kunnen helaas altijd gebeuren en als ze nog zoeken naar de oorzaak van het probleem of op een onderdeel wachten kan het wat langer duren.

 

Helaas vanwege onze smart thermostaat dus ook geen verwarming

...

De meeste van de zogenaamde smart thermostaten zijn ook met de hand te bedienen.

Wat je kan proberen als hij niet handmatig is te bedienen is om hem op de hotspot van een mobiel aan te melden en hem op die manier werkend te krijgen.


Bedankt voor je reactie. Helaas is de thermostaat niet handmatig te bedienen. Wat betreft hotspot ook aan gedacht maar de telefoon gaat af en toe ook mee naar buiten en dan is hotspot weer weg. Hebben vloerverwarming en is niet goed als kachel steeds opnieuw moet opwarmen 


@Eva72 Waarom heeft de thermostaat internet nodig? Zolang je thuis bent, is jouw smartphone en smart thermostaat in dezelfde Wlan (zonder internet). Je kan nog steeds met smartphone bedienen


@TDN zoals @Eva72 schrijft

Wat betreft hotspot ook aan gedacht maar de telefoon gaat af en toe ook mee naar buiten en dan is hotspot weer weg.

Ook best wel handig die smart zooi die niet (meer) met de hand te bedienen is 🙁


Het is sowieso smarter smart things in een apart wlan zonder internet te plaatsen. Dan weet je zeker dat geen hacker jouw huis kan laten branden met jouw solarpanelen, kachels of whatever


Net weer met kpn gebeld storing nog niet verholpen. Het enige wat ze bieden is extra data terwijl ik al onbeperkt data heb?????? Om alarm, verwarming en verlichting te gebruiken is de volgende suggestie alles via hotspot te bedienen en verzoek de komende dagen telefoon thuis te laten!!!! Wat een waardeloze service. Ik ben er klaar mee ga dus overstappen na velen jaren trouwe klant te zijn geweest. 


Hallo @Eva72, door drukte krijg je vanuit een moderator een reactie. Ik hoop van harte dat inmiddels je thermostaat weer kan bedienen en dat dus de storing is verholpen/