Skip to main content

Hallo,


Bij twijfel of een overstap voor ons geschikt is stellen wij hier graag de vraag;

​​​​​​De diensten van Ziggo werken nu namelijk perfect, en wij vragen ons af of dat het in deze combinatie met diensten van KPN ook zo gaat werken en wij eindelijk ook de voordelen van glasvezel kunnen gaan ervaren. 


Situatie: 

  • Meterkast: Ziggo router/modem  1de DecoM5 Homestation direct aangesloten op Ziggo →  In Acces Point modus geactiveerd. 
  • 2de Deco ligt direct bij de televisie, een paar meter verderop en met ethernetkabel van de Deco verbonden met de Ziggo Next TV ontvanger. 
  • 3de Deco ligt op zolder, en is uitsluitend via WIFI verbonden met de overige deco's. 
    Dit werkt perfect en zonder onderbrekingen en,-of wifisignaal verlies. 

    *Deco= Tp-Link M5 (3stuks). 

Wellicht komt het door Coax, maar deze installatie werkt nu in combinatie met Ziggo en Ziggo Next erg goed. Kunnen wij dit ook zo Plug Play aansluiten bij KPN? Of moeten wij hiervoor allerlei (externe)apparaten aanschaffen en wijzigingen doorvoeren?

 

ALvast dank voor de reactie. 

De deco M5 in acces point modes werken prima met de box12. Wel even de WiFi van het modem zelf uit zetten zodat die niet stoort.

Voordelen van glasvezel in uw situatie zijn een lagere ping, en de mogelijkheid tot een abonnement tot 1000/1000mb. 


Hallo @Ik_Combineer , met alle respect, bij Ziggo kan ook 1Gigabit download, het voordeel van KPN is dat de upload óók 1Gigabit is @Janssen Stn 


Hallo @Ik_Combineer , met alle respect, bij Ziggo kan ook 1Gigabit download, het voordeel van KPN is dat de upload óók 1Gigabit is @Janssen Stn 

Waar zeg ik anders dan?


Controleer ook voor de zekerheid of je geen contract meer hebt bij Ziggo @Janssen Stn.


Ben ook net van Ziggo naar KPN overgestapt. Let er wel op dat de KPN ITV ontvanger ook via ethernet aangesloten moet worden. Ik moest een switch installeren zodat ik zowel de ITV box en een Deco in de woonkamer kon aansluiten. Heeft een tijdje gewerkt maar na de vakantie was de internetsnelheid via WiFi in de woonkamer zeer matig. En het beeld is ook niet altijd vloeiend, vooral bij Netflix. De switch is een GS105E inclusief IGMP snooping dus alles zou moeten werken. Nu staat de Deco via WiFi verbonden met de hoofd Deco, dat werkt bij mij redelijk. Maar dit is verre van ideaal. De Deco’s die rechtstreeks via ethernet verbonden zijn met de hoofd Deco functioneren wel prima.


Als je nu geen problemen hebt en tevreden bent waarom overstappen?

Qua internet en vaste telefoon scheelt het allemaal niet zoveel. Zie ook dit.

Totaaltv: Ziggo met televisie beter; kpn met internet

 

Verder heeft kpn wat zenders niet waar bij Ziggo 'veel’ naar gekeken wordt: TV5, Mezzo, Djazz, BBC entertainment en nog een paar. NDR (tv) zit niet in het basispakket.

Radio: geen Duitse zenders (wel Deutschland funk). ook FIP is er niet (maar wel via een app als MyTuner te krijgen; deze app kun je downloaden v.u. de Google Play Store, maar daar is wel aanmelding van de kpn ontvanger bij je Googe account voor nodig)


Hallo @Ik_Combineer , met alle respect, bij Ziggo kan ook 1Gigabit download, het voordeel van KPN is dat de upload óók 1Gigabit is @Janssen Stn 

Waar zeg ik anders dan?

Hallo @Ik_Combineer je schrijft in je reactie o.a. dat een voordeel van KPN t.o.v. Ziggo dat ook een 1000/1000Mbit/s mogelijk is, maar dat kan bij Ziggo ook, alleen met een lagere upload bij Ziggo


Een lagere upload is geen 1000/1000Mb/s


Bedankt allemaal,

Dank voor de reacties en gesprekken die hier ontstaan zijn.

  • Vanzelfsprekend is het abonnement nu vrij om over te kunnen stappen ;-) 
    Bedankt voor het meedenken 😀.
  • Wat betreft aanbod:
    Ziggo kan inderdaad ook 1Gb snelheid aanbieden, met een lagere upload snelheid.
    Dit is ook een van de grote verschillen om bijvoorbeeld een overstap te overwegen naar glasvezel.  Aangezien internet voor ons belangrijker is dan TV en tja, de meeste zenders in het standaard Ziggo pakket toch al niet door ons bekeken worden…..is dit bij Ziggo nu geen toevoegen waarden.  Wij zijn vooral benieuwd naar de kwaliteit en stabiliteit met glasvezel. 
  • Waar het ons vooral om gaat is wat @Egbert44 ook heeft geschreven; of dat het in de situatie zoals omschreven überhaupt kan werken en geen problemen zal gaan geven.
    Ik begrijp nu uit deze reactie dat wij dus enkel instellingen (IGMP) en een extra Switch moeten installeren, maar dat het daarna (hopelijke) probleemloos en stabiel gaat werken. 

Wij zijn vooral benieuwd naar de kwaliteit en stabiliteit met glasvezel. 

Hallo @Janssen Stn dat is wel goed, zo lang je maar bekabeld werkt met de juiste kwaliteit netwerkkabels, kwaliteit minimaal CAT5e.

En alleen draadloos gebruikt als het niet anders kan.

 


Wij zijn vooral benieuwd naar de kwaliteit en stabiliteit met glasvezel. 

Hallo @Janssen Stn dat is wel goed, zo lang je maar bekabeld werkt met de juiste kwaliteit netwerkkabels, kwaliteit minimaal CAT5e.

En alleen draadloos gebruikt als het niet anders kan.

 

Dank voor de reactie.
 Dit is in de regel bij iedere provider of dienst natuurlijk zo, maar helaas lang niet bij iedereen mogelijk.
Voornaamste is dus een betrouwbare en stabiele verbinding met WIFI.

Bijkomende; heb je eigenlijk beeldkwaliteit verlies (bij een goede verbinding) met TV+ kijken?
 


Bijkomende; heb je eigenlijk beeldkwaliteit verlies (bij een goede verbinding) met TV+ kijken?

KPN geeft het signaal door zoals het doorgegeven wordt door de omroepen aan de providers. Een fractie mooier dus dan bij Ziggo (12 Mb/s). HD 1080i, H.264, 14,2 Mb/s.

Vooralsnog alleen bij de eerste 10. Later volgen meer zenders.

Voornaamste is dus een betrouwbare en stabiele verbinding met WIFI.

Dat is bij Ziggo ook uitstekend.


een wifi verbinding bij ziggo en zeker met het nieuwste modem is uiterst stabiel 


een wifi verbinding bij ziggo en zeker met het nieuwste modem is uiterst stabiel 

Hallo @robinjoo1 , bij jou misschien, maar dat geldt niet voor iedereen.

Als het zo simpel was konden de providers ook rustig algemene richtlijnen geven voor een optimale wifi instelling, maar dat doen ze niet omdat ieder huis, werkomgeving enz. anders is.

 


ziggo bied genoeg opties dat dat automatisch zo optimaal mogelijk wordt ingesteld met smart wifi en de wifi pods e.d


ziggo bied genoeg opties dat dat automatisch zo optimaal mogelijk wordt ingesteld met smart wifi en de wifi pods e.d

KPN ook, maar daarmee wordt het vaak toch nog niet goed opgelost.

Niet iedereen heeft 1 of meer versterkers nodig, dus dat kun je niet in de algemene adviezen die voor iederen moeten gelden, meenemen.

 

 


een wifi verbinding bij ziggo en zeker met het nieuwste modem is uiterst stabiel 

On Topic; dan kan ik er toch ook vanuit gaan dat de DECO M5 met de zelfde opstelling en een moderne router/modem van KPN dit net zo goed gaat werken hier?

Dan is de vraag ook meteen beantwoord en kunnen we namelijk gaan overstappen. 😄


een wifi verbinding bij ziggo en zeker met het nieuwste modem is uiterst stabiel 

On Topic; dan kan ik er toch ook vanuit gaan dat de DECO M5 met de zelfde opstelling en een moderne router/modem van KPN dit net zo goed gaat werken hier?

Dan is de vraag ook meteen beantwoord en kunnen we namelijk gaan overstappen. 😄

A;s je de wifi van de KPN modem/router uitschakelt hoogstwaarschijnlijk wel @Janssen Stn 


de deco m5 werkt met alle andere providers


de deco m5 werkt met alle andere providers

Ja die werkt prima, vaak genoeg gedaan. Zolang ze in AP mode staan wat meneer al heeft volgens het openingsbericht is er geen probleem.