Hi,
Omdat KPN Netwerk een jaar terug heeft aangegeven Glasvezel aan te leggen bij mij, ben ik met voorbereidend werk begonnen om het huis daarvoor klaar te maken.
Één van de eerste dingen daarvoor, was het verplaatsen van de varkensneus telefoon aansluitng. Deze zat in de woonkamer, en zodoende had ik daar ook de Fr!tzBox. Omdat de NTU van de glasvezel verbinding in de meterkast zit, naast de ISRA, heb ik de DSL kabel vervangen met 2 Ethernet kabels (CAT5e) naar de woonkamer, en het modem direct op het ISRA type 1 aangesloten met een kortere DSL kabel (een zijde de RJ11 stekker er afgeknipt, kabels gestript en deze in het ISRA aangesloten, andere RJ11 in het modem).
Voorheen haalde ik prima 100mbit down, met dus ongeveer 10 meter aan DSL kabel van het ISRA punt in de meterkast naar de varkensneus aansluiting in de woonkamer, en vervolgens van de stekker naar de Fr!tzBox. Nu de kabel korter is zit ik op max 80, wat raar is.
Helaas heb ik de oude kabel niet bewaard, gezien ik dit niet verwacht had. Gezien het onduidelijk is wanneer de glasvezel verbinding word opgeleverd (vervuilde grond en word van het kastje naar de muur gestuurd), wat kan ik doen om de snelheid (en mogelijk lijn stabiliteit) weer als vanouds te krijgen? Er is weinig aanbod als ik zoek op “(a)dsl kabel” of “rj11 kabel”.
Ook de KPN Kabel Webshop heeft geen “ADSL”/RJ11 kabels lijkt het