Skip to main content

Overgestapt van Ziggo naar KPN 😞 Dus van bridge mode zonder problemen naar een situatie met nogal wat uitdagingen.

Setup:

Home 12 box aan NT (1Gb glas), firewall op laag of aangepast met alles uit. Daarachter een Asus AX5400 die voorheen direct aan het modem (bridge mode) van Ziggo hing.

Tweede setup (werkt ook): Asus AX5400 direct aan NT zonder home 12 van KPN.

Wat werkt wel (in beide situaties):

Internet browsen/streamen, TV, VPN opbouwen van buiten naar huis (poort 1194 UDP)

Wat werkt niet:

Internet verkeer naar buiten zoals https://mail.zxcs.nl/ Ik krijg gewoon geen verbinding met de webmail terwijl deze site via bv 5G of een andere aansluiting direct laadt.

Verbinding met m'n mail provider via poorten 995 of 110 (geen verbinding)

Doormelden van mijn alarmsysteem naar de Azure cloudomgeving Poorten 443/8883 en 10042 TCP.

Verbinden van mijn Dahua NVR aan DMSS cloud.

Kortom: het lijkt erop dat uitgaand verkeer tegengehouden wordt.

KPN helpdesk verwijst me naar dit forum. Wie heeft een suggestie die dit issue kan verhelpen?

Het ip van je router vast op mac reserveren in het modem en deze in de dmz plaatsen.

En dan bedoel ik het ip wat je modem uit deelt aan de router, niet het ip wat jij in het netwerk gebruikt om je router te benaderen

Het ip van je router vast op mac reserveren in het modem en deze in de dmz plaatsen.

En dan bedoel ik het ip wat je modem uit deelt aan de router, niet het ip wat jij in het netwerk gebruikt om je router te benaderen

Als ik de Asus direct aan de NT heb hangen (zonder Home 12) heb ik geen DMZ. In beide configs heb ik hetzelfde probleem. Ook als ik m'n laptop aan de Home 12 hang (met verder niets eraan) kom ik bijvoorbeeld ook niet op https://mail.zxcs.nl/

Goedemorgen ​@Herbus , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Om heel eerlijk te zijn, durf ik hier niet te zeggen wat de exacte oorzaak is dat je uitgaande verkeer wordt tegengehouden. Een tijdje geleden was er een topic waarin iemand een soortgelijk probleem ervaarde en mijn vraag aan jou of je dit topic eens door zou willen nemen en kijken of je hier nog zaken vindt die je wellicht verder kunnen helpen! Wil je ons laten weten of je hier iets aan hebt gehad? Mocht dat onverhoopt niet het geval zijn, laat dit dan ook vooral weten zodat ik kan kijken wat we hier verder voor je in kunnen betekenen!

Alles wat niet werkt, werkt dat wel als je het rechtstreeks vanachter de KPN Box probeert? 

Alles wat niet werkt, werkt dat wel als je het rechtstreeks vanachter de KPN Box probeert? 

Nee helaas niet. Ook als ik alleen m'n laptop op de Box 12 aansluit (geen Asus router, geen tv) kan ik niet op bijvoorbeeld https://mail.zxcs.nl/ komen. Met een 'kale’ installatie dus dezelfde problemen. Ook ne een fabrieksinstellingen reset van de Box 12.

Firewall instellingen op laag of uitzetten van DNS proxy helpt ook niet.

Als ik een ping doe naar https://mail.zxcs.nl/ krijg ik geen respons. Als ik een ping doe naar het bijbehorende ip-adres ook niet. Lijkt dus niet aan de dns te liggen.

Ik kan een ping doen naar www.telegraaf.nl en naar het ipv4 adres. Dat werkt wel. Ligt dus ook niet aan ipv4 vs ipv6.

Kortom: het lijkt of er bij KPN verkeer tegengehouden wordt, maar niemand kan me nog vertellen hoe dat opgelost kan worden :-(

Goedemorgen ​@Herbus , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Om heel eerlijk te zijn, durf ik hier niet te zeggen wat de exacte oorzaak is dat je uitgaande verkeer wordt tegengehouden. Een tijdje geleden was er een topic waarin iemand een soortgelijk probleem ervaarde en mijn vraag aan jou of je dit topic eens door zou willen nemen en kijken of je hier nog zaken vindt die je wellicht verder kunnen helpen! Wil je ons laten weten of je hier iets aan hebt gehad? Mocht dat onverhoopt niet het geval zijn, laat dit dan ook vooral weten zodat ik kan kijken wat we hier verder voor je in kunnen betekenen!

Beste Jan,

Ik had deze post gezien. Echter…. ik heb niet alleen problemen met het bereiken van https://mail.zxcs.nl/ maar ook mijn andere systemen met een clouddienst (alarmsysteem, NVR van Dahua etc...) kunnen de weg naar buiten niet vinden.

Mooi zeg, ​@KPN verwijst je met problemen doodleuk naar dit forum. Maar oplossingen komen er niet. Ook ​@Jan van KPN reageert niet meer. Afspraken met de klantenservice  worden niet nagekomen (niet bellen op de afgesproken tijd) en ik heb na ruim een week nog steeds geen werkend internet. Was ik maar nooit overgestapt 😔.

Beste ​@Herbus ik kan jouw webmailinlog gewoon bereiken en gebruik een standaard modem van KPN zonder toeters en bellen van externe niet-KPN-apparatuur e.d.

Heb je meerdere pc's en/of laptops?

Zelfde probleem?

Laptop buren op jouw netwerk proberen?

Heb je meerdere pc's en/of laptops?

Zelfde probleem?

Laptop buren op jouw netwerk proberen?

Zelfde probleem op diverse laptops, iPhones etc. Dat is het zeker niet. 

Beste ​@Herbus ik kan jouw webmailinlog gewoon bereiken en gebruik een standaard modem van KPN zonder toeters en bellen van externe niet-KPN-apparatuur e.d.

Het probleem zit ook zeker bij KPN. Daar reageert alleen niemand met een oplossing. 

Kun je inloggen op het modem en ipv6 uitzetten? 

Kun je inloggen op het modem en ipv6 uitzetten? 

Nee

Mooi zeg, ​@KPN verwijst je met problemen doodleuk naar dit forum. Maar oplossingen komen er niet. Ook ​@Jan van KPN reageert niet meer. Afspraken met de klantenservice  worden niet nagekomen (niet bellen op de afgesproken tijd) en ik heb na ruim een week nog steeds geen werkend internet. Was ik maar nooit overgestapt 😔.

Hoi ​@Herbus , we (het team van moderators) zijn niet altijd aanwezig, soms hebben we ook weekend 😉 Dit (deze Community) is dan ook niet te vergelijken met een directe live chat. Als ik het goed begrijp, had je een belafspraak gemaakt maar ben je nooit teruggebeld. Niet netjes natuurlijk, dat vooropgesteld. Is er inmiddels wel contact met je opgenomen?

Dit topic kan gesloten worden. Ik heb m'n abonnement opgezegd. KPN is kennelijk niet mijn provider.

Koppel eerst jou asus router los en sluit alles rechtstreeks direct op box 12 aan. 

En kijken of alles doet. 

Jou mailprovider moet ook webmail ondersteunen. Log eerst in jou webmailomgeving van jou E-mailprovider. Jou E-mailprovider moet wel poort 80 en poort 443 ondersteunen. 

En kijken of jouw webmailomgeving doet. 

krijg je nu toegang via jouw E-mailprovider? 

Stel daarna jou imap instellingen in jou E-mailprogramma van jou E-mailprovider 

Jou E-mailprovider moet poort 993 en poort 587 ondersteunen. 

Daarna moet alles gaan werken. 

Alleen jou Box 12 van KPN kan helaas niet in bridgemodus worden gezet voor jou Asus router. 

Veel succes nog. 

Dit topic kan gesloten worden. Ik heb m'n abonnement opgezegd. KPN is kennelijk niet mijn provider.

Beste ​@Herbus , KPN is blijkbaar wèl je provider, anders hoef je ook niet op te zeggen.

Vanwaar dat rigoureuze besluit om op te zeggen???

Kunnen wij je nog ergens mee helpen???

Ver is het wel zo dat Ziggo een andere IP-range gebruikt dan KPN, dat kan ook nog een bottleneck zijn voor sommige systemen, die dan even gereset moeten worden of de IP-range via DHCP van KPN laten aanpassen.

Beste ​@JanD,

Vandaag opnieuw contact gehad met de klantenservice. Die kwam zelf tot de conclusie dat er geen oplossing was behalve overstappen op een Fritsbox á 7,50 met maand extra. Maar ook dat was geen zekere route. Dat is voor mij niet de oplossing. Vrijdag loopt m’n periode af dat ik de bestelling kan annuleren. Ook daarin zit geen rek. Ik kan dus niet anders dan een andere oplossing zoeken want vanuit ​@KPN komt die niet. 
Ik vind het echt idioot dat een bedrijf zijn nieuwe klant doorverwijst naar een community zonder zelf een actieve rol in de oplossing van het probleem te nemen. Ik zie gewoon niet dat iemand dit serieus oppakt voor vrijdag. Terug naar Ziggo dus. 

Hoi ​@Herbus , dank voor de toelichting! Ik kan dit niet plaatsen en wil daarom graag ook eens meekijken en kijken wat voor mogelijkheden ik hierin hebt. Zou jij voor mij je profiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Vanuit daar kijk ik dan graag verder voor je. alvast bedankt!

Er zou gewoon een KPN medewerker via Teamviewer in moeten loggen eigenlijk... maar gaat dat gebeuren?

Er zou gewoon een KPN medewerker via Teamviewer in moeten loggen eigenlijk... maar gaat dat gebeuren?

Nee want die desk is niet beschikbaar voor dit probleem 😡

Hoi ​@Herbus , dank voor de toelichting! Ik kan dit niet plaatsen en wil daarom graag ook eens meekijken en kijken wat voor mogelijkheden ik hierin hebt. Zou jij voor mij je profiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Vanuit daar kijk ik dan graag verder voor je. alvast bedankt!

@Jan van KPN Done!

@Jan van KPN Done!

Bedankt ​@Herbus!

Zie dat je hier gisterochtend inderdaad nog contact over hebt gehad en dat er toen is aangeboden om een monteur langs te laten komen. Eerlijk gezegd vind ik dat in deze situatie een heel goed advies omdat een monteur op locatie meer kan doen dan dat wij op afstand kunnen. Mijn advies is dan ook om nogmaals te bellen om er voor te zorgen dat de monteur alsnog langskomt om dit te komen bekijken!

Beste ​@Jan van KPN,

Grappig, ik heb ook al iemand van KPN aan de lijn gehad die geconcludeerd had dat het helemaal geen zin heeft om een monteur te sturen. Daarom is dat toen niet ingepland. Nu heb ik nog één dag voordat m'n bedenktijd verloopt en lukt het niet meer. Vanochtend uitgelegd aan de klantenservice maar die konden niets doen.

Inmiddels weer een Ziggo modem binnen en alles werkt zoals het hoort. Onbegrijpelijk hoe KPN hier mee omgaat. Ik ben echt geen Ziggo fanaat maar op deze manier nieuwe klanten af/behandelen is echt niet ok. Zoals eerder vermeld, dit topic kan dicht. Geen KPN voor mij.

In ieder geval dank voor je dappere pogingen.