Skip to main content

Ik heb dit  topic goed gevolgd, maar heb toch nog een vraag. Dat de glasvezelsnelheid het beste gemeten kan worden van een bekabeld modem en dat alle andere snelheid afsnoepende apparaten uitgeschakeld moeten zijn. Maar dan blijf ik het toch vreemd vinden dat als ik een glasvezel-aansluiting heb van 500/5000 en dan de volgende snelheid zie:  

Uitsnede van pagina in Instellingen ->Eigenschappen netwerk.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

De snelheid die Windows daar aangeeft is de lokale link-snelheid, dus de snelheid tussen je PC en de Experiabox, die heeft niets met de snelheid te maken die je op de Experiabox binnenkrijgt. Daarvoor moet je echt een kabel aansluiten en kijken op www.speedtest.net voor een wat betrouwbaardere meting, als ik het zo zie ben je immers nog steeds met wifi verbonden (op de niet zo snelle 2.4Ghz-band ook).


Wifi en niet bedraad meten: 1e fout

2.4 Ghz: 2e fout… 

bgn: oi, geen ac, dus maximaal 300 Mbps (op 5GHz.)

Maar de grootste clou op uw schermafdruk: protocol 802.11g. Dat heeft een maximum onder ideale omstandigheden van 56Mbps. !!!
Dat is de stand van techniek 2002.

Korom; zorgen voor betere WiFi in deze PC of in huis!

En inderdaad, altijd eerst bedraad meten! WiFi is vrijwel altijd de schuldige bij lage snelheid, zeker bij glasvezel.

 


@Ernst-Jan , Wat @12kinker34  Vraagt is wat die daar dan ziet, daar geeft @NHendriks netjes antwoord op, er is niks “fout” het kan altijd beter.

En @NHendriks , Nog liever meten met de desktop app van speedtest, te vinden in de windows store, via de www heb je nog steeds geen goed beeld.

 


En @NHendriks , Nog liever meten met de desktop app van speedtest, te vinden in de windows store, via de www heb je nog steeds geen goed beeld.

Goed punt ja, de advertenties en de browser willen ook nog wel eens wat wegsnoepen. Ik heb daar weinig last van hier gelukkig. Bij klanten gebruik ik vaak op mijn tablet ‘Wifiman’ om snelheid te meten, zowel bedraad als draadloos. Alleen bij 500Mbps of hoger stap ik over op mijn Argus omdat die toch nog net wat preciezer meet.